Citér:
Originally Posted by Høegh
Jeg har godt nok en høj indlæringskurve for tiden. Jeg har i dag lært at der er noget som hedder flinke og træge sikringer. Dem som jeg sprang en masse af i går, var tilsyneladende flinke. Jeg har været nede i dag og prøve med nogle andre sikringer som skulle være træge, og nu kan jeg sagtens hæve og sænke motoren som jeg vil, uden at sikringen springer.
Men:
Sikringen går stadig når jeg prøver at starte motoren. Jeg prøvede også med en 25 amperes sikring i stedet for 20 ampere, men den springer med det samme alligevel.
Sjip: Det kan sagtens være at der var dårlig kontakt. Nu er der det i hvert fald helt sikkert, for jeg har i dag fået strammet boltene så meget at skoene er knækket (se billeder). Jeg må lige prøve igen med et par nye i morgen, når forretningerne åbner.
Bortset fra det, så har jeg sådan en afbryder (billede 4) som overhovedet ikke virker. Der er strøm på det hele, uanset om jeg har sat den røde nøgle i og drejet den, eller ej. Jeg er ikke helt klar over hvordan den burde virke, men jeg forestiller mig at det er meningen at den kortslutter kredsløbet når jeg drejer nøglen og tager den ud, sådan at der ikke er strøm på noget som helst? Det kunne vel i så fald også tyde på en dårlig forbindelse (jeg ævler sikkert nu, bær over med mig)?
Bortset fra at skoene er knækkede nu (og sikkert også beskidte), ser det så ud til at jeg har skruet det rigtigt sammen? Jeg er 99% sikker på at det er sat på nøjagtig som det sad sidste år.
Tak igen for jeres tid. Det er uvurderligt for sådan en skrivebordsforvent nybegynder som mig, at I gider tage jer tid til at hjælpe.
Mvh
Kurt
|
Kunne tyde på at din starter ikke har det godt, da du springer sikringer hele tiden når du prøver at starte. Du må ikke sætte større sikringer i, da du så kan brænde ledningerne af. Prøv at give din starter et gok med en hammer. Det kan jo være din starter har sat sig.
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643
Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.
Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.
Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.
14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.