Citér:
Originally Posted by Softice
Al begyndelse er svær, men det kommer. Det er det værste med ældre både der er mange løse ender. Hver gang jeg finder noget så bliver det gået igennem. Det er nu ikke så slemt med den båd jeg har nu, men den gamle  . Ledningen til dieselvarmeren skiftede farve og størrelse 3 gange og var samlet med kronmuffer.
Hvor mange batterier har du monteret?
Lader begge motorer på alle batterierne eller den ene lader start og den anden forbrug?
|
1: jeg har 4 batterier monteret... 3 x 115 Ah, 1 x 118 Ah...
2: er dig svar skyldig, aner ikke engang hvordan jeg skal kunne se det he he..
umiddelbart, går alle de strømførende røde 35 mm2, op til skillerelæet, der er ialt 4,
de 2 er mærket med 2 stk tape, de andre 2 med 1 stk tape, jeg ville så gå ud fra at de
på samme måde er mærket ved batterierne, således at dem med 1 stk tape f.eks sidder
på start batterierne, og dem med 2 på forbrug, men bag på skillerelæet er de tilsluttet således: de 2 med 2 stk tape sidder henholdsvis 1 på bank 1 og 1 på bank 2, og de 2 med 1 stk tape sidder begge på bank "alle", jeg ville jo mene der skulle være en af hver på denne, og da jeg fik problemer med ikke at ha' strøm nok, stod vælgeren på alle hvilket efter hvad jeg lige kan se går på forbrug...
måske derfor forrige ejer sagde det var ligemeget, hvortil han måske mente, ligemeget om 1 eller 2 da det er start batteri...
jeg tager ned søndag og følger kabler og markerer hvad der er hvad, og starter med batterikablernes vandring he he
skulle man ikke mene det ene batteri med 118 Ah burde være nok til start af begge motorer??