Citér:
Originally Posted by Peter508
Jeg har haft en Passat fra 2005 og kørte 100.000 km i den. Det er en fantastisk velkørende og stabil bil, jeg havde aldrig nogen former for problemer med den.
Jeg ville personligt aldrig begive mig ud Hyundai - Kia o.l. alene grundet værditabet....
Min Passat havde et værditab på 0.95 kr pr. km, jeg havde en kollega der på samme tid købte en Mazda 6, hans havde et værditab på 1.25 kr. pr. km....
Jeg har 2 salgschefer som begge kører Passat, og trods det at de er 125.000 kr. dyrere i indkøb end eksempelvis Mazda 6, så er leasingsafgiften den samme, da VW bare holder prisen bedre....
|
Emnet "mandagsbil" blev nævnt...


Der findes heldigvis biler, hvor ejeren er særdeles tilfreds og hvor bilen byder på gode oplevelser.
Værditabet på tyske biler er også til at få øje på - køber du en fabriksny S-klasse eller BMW 7-serie, er de første 250000,- kr. sablet af prisen inden du når ud over kantstenen...


En skønne dag laver jeg nok regnestykket, hvad min Santa Fe har kostet i driftsudgifter på 387000 km - til den dag hvor motoren havarerede.
Den samme regnestykke kunne laves, når bilen passerer 500000 km.
Netop Hyundai har lanceret 5 års garanti på deres biler dog undtaget til taxa- og udlejningsselskaber. For mange er det en god grund til at vælge Hyundai, da de faste omkostninger 5 år ud i fremtiden kendes. Der er selvfølgelig enkelte komponenter, der ikke er omfattet af denne garantiordning bl.a "alm. sliddele som bremser, udstødning, koblling mv."