Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Selv om der altid er frisk olie på drivlinien, så har alting en grænse for levetid.
Hvis ikke drivlinien er dimentioneret til opgaven, så kan nok så dyr og god olie ikke eliminere de skader, som hård kørsel gør.
Min gamle lærlingebil - Ford Sierra OHC - fik så mange prygl igennem tiden, men slå den ihjel skulle der et større færdselsuheld til....  
|
Det er rigtigt at det kræver det selve konstruktionen er god i en bil for at den skal kunne køre langt, men det vil jeg da som forbruger forvente af en moderne bil at konstruktionen er i orden. Men jeg ved godt at der svipsere i mellem selv blandt anerkendte fabrikanter.
Men hvis en bil er godkendt til at den kan trække en tung trailer så må det også forventes at drivlinien kan holde til det.
De problemer du nævnte med en Pajero er vist en kendt konstruktionsfejl.
Det er også rigtigt at selvom du skifter olie ofte så holder en motor ikke evigt, men oliens kvalitet har noget at sige for holdbarheden. Jeg ved godt at de fleste siger bare olien overholder fabrikkens specifikationer så er det godt nok, desværre stiller en nogle fabrikanter ikke så store krav til deres olie for motoren skulle jo nødigt holde for længe, så bliver der jo ikke solgt nogle reservedele og måske bliver bilen udskiftet senere.
Der er ingen tvivl om at folk som forstår at vedligeholde deres bil kører længere og med færre problemer end folk som ikke forstår at vedligeholde deres bil.