Fenderen.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 173
0 medlemmer og 173 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu

Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
Gammel 12-09-2008, 08:25
thomi02 thomi02 er offline
Amøbe - tæt på vandet

Tilmeldelsesdato: Sep 2008
Bopæl: Her
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
Hej Michael,

Velkommen til..

935 timer er da temmelig imponerende - Spinner den stadig som en mis og er det så uden større indgreb udover måske lidt manifold og andre knap så rustfridele?

Min Mercury skal vidst nok renoveres hver 500 timer - fedt nok?!?
Takker.

Jeg har ikke haft den fra ny, men der er ikke nogen tegn på den har været åbnet i motoren. Jeg tror dog den har fået den ombytningsturbo som Volvo så gerne vil sælge, for trykket fra turboen overstiger de 0,9 bar min trykmåler til sligt kan håndtere. Den lyder sund, har ingen startvanskeligheder og den oser som kun en Volvo kan når den er kold. Med forårstom båd trækker den stadig 3800 RPM og holder 27 kt.
Det eneste problem jeg har haft med den, er fødepumpen som gav op sidste år. Det havde ikke været det store problem hvis ikke det havde været for 3m bølger.
Ud over det har den haft tabt en møtrik i styregaffelen. Den er normalt ikke noget man piller af båden, og jeg har ikke rørt den, så jeg har en kraftig mistanke om der har været et forsøg på tyveri. Man kan ikke købe skrue/møtrik for sig selv, for Volvo mener der er tale om en vigtig sikkerhedsmæssig detalje (Herre-Gud, det er bare styretøjet), så der skal en ny på - på et tidspunkt. Jeg har med locktite og en møtrik med passende gevind (tommer!) og tykkelse repareret den alligevel. Det har holdt i to sæsonner uden at den viser tegn på at løsne sig igen. Jeg kan dog ikke anbefale løsningnen hvis man ikke har helt styr på sin værksteds- og materialeteori.
Reply With Quote

» Statistikker
Medlemmer: 127,608
Emner: 5,115
Velkommen til vores nyeste medlem, Montanaitq
» Sponsorer