Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 166
0 medlemmer og 166 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Salg af motor (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=63)
-   -   Komplet drivlinie til 7500,- kr....:) (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=3319)

Miss Mancini 19-06-2011 11:52

Komplet drivlinie til 7500,- kr....:)
 
Går tankerne hen imod en drivlinie til båden, som ikke ses særligt tit, er der her en gylden mulighed....:)

http://www.dba.dk/indenbordsmotor-om...k/id-74878550/

OMC / BUICK 3.8 V6 med Stringer drev og elektrisk gearskifte......

Leveres komplet som vist på billedet.

Horizonblue 19-06-2011 20:40

Hehehe, det er sgu en oldsag, der vist bare skal bruges som reservedele for en der har samme motor i sin båd og ikke orker at skifte den ud.

Drevet er så vidt jeg kan se noget ældre end 1977, jeg vil gætte på starten af 1970'erne.

Miss Mancini 19-06-2011 20:47

Citér:

Originally Posted by Horizonblue (Indlæg 33253)
Hehehe, det er sgu en oldsag, der vist bare skal bruges som reservedele for en der har samme motor i sin båd og ikke orker at skifte den ud.

Drevet er så vidt jeg kan se noget ældre end 1977, jeg vil gætte på starten af 1970'erne.

Iflg. mine journaler er Stringer drevet med elektrisk gearskift produceret i perioden 1967 - 1977. Efter 1977 og til 1985 var det med mekanisk gearskift ( underhus fra Evinrude påhængsmotorer ).

Arh, reservedele. Jeg ved ikke rigtig hvad der kan bruges fra så gammel en motor...:):):) Det ser ud til, at motoren mere eller mindre står i original azur blå farve bortset fra udstødningssystemet.

Buick 3.8 V6 - dem sejler der bare ikke mange af ude i "suppen"....:):):):)

Horizonblue 19-06-2011 21:25

Citér:

Originally Posted by nytdrev.dk (Indlæg 33255)
Iflg. mine journaler er Stringer drevet med elektrisk gearskift produceret i perioden 1967 - 1977. Efter 1977 og til 1985 var det med mekanisk gearskift ( underhus fra Evinrude påhængsmotorer ).

Arh, reservedele. Jeg ved ikke rigtig hvad der kan bruges fra så gammel en motor...:):):) Det ser ud til, at motoren mere eller mindre står i original azur blå farve bortset fra udstødningssystemet.

Buick 3.8 V6 - dem sejler der bare ikke mange af ude i "suppen"....:):):):)

Ja, det eneste man nok kunne bruge fra den, var noget indmad i gearkassen, her tænker jeg på spolerne til frem og bakgear. Dog er der af og til nogen på ebay.com.

Motorblokken er nok ved at være rimelig tynd i godset, efter 35 års brug og resten (karburator, starter, generator, cirkulationspumpe.....)er sikkert træt.

Det er vist bare en NoGo:D

Anders kr 20-06-2011 14:50

På sådan et drev, er det ikke små ligesom magnet ventiler der hiver den frem og tilbage i gear'ne`?

Om så kan man lave nogen nye selv -dlof--f

Horizonblue 20-06-2011 21:05

Citér:

Originally Posted by Anders kr (Indlæg 33264)
På sådan et drev, er det ikke små ligesom magnet ventiler der hiver den frem og tilbage i gear'ne`?

Om så kan man lave nogen nye selv -dlof--f

Ikke helt. Gearskiftet har faktisk ingen bevægelige dele !!!!! Og hvordan kan det så lade sig gøre? Jojo, selvfølgelig suser det rundt, men der er ingen klo eller lignende, som skal hives frem og tilbage.

På hvert kron-hjul i den nederste gearkasse, sidder der et slags nav med en magnet og en kraftig spiralfjeder i. Denne fjeder trækker sig sammen omkring navet, når magneten får strøm og derved bliver skrueakslen trukket med rundt. Der sidder så sådan en enhed ved hvert kron-hjul. Sætter man 12 volt til den ene, drejer skrueakslen den ene vej rundt, sætter man 12 volt til den anden, drejer skrueakslen den anden vej rundt.

Sætter man 12 volt til begge på samme tid, smadrer man hele lortet. Men i et helt almindeligt OMC gashåndtag er det heller ikke muligt.

I en båd med Flybridge og elektriske OMC Stringer er der en knap som skal aktiveres, afhængig af om man vil styre på den ene eller anden plads. Hvis begge gashåndtag var aktive på begge tid, villle man kunne sætte det ene gashåndtag i frem og det andet i bak, mens motoren går, hvilket vil resultere i et ordentlig skrald.

Ideen med det elektriske gearskifte er egentlig ikke helt værst, det er faktisk meget simpel. Dog er det mest velegnet til små motorer. Og motoren skal ikke have afbrudt tændingen, for at komme i frigear.

Solow 21-06-2011 07:52

Ja jeg ville elske at have pengene til den..

Kan sagtens se den stå på lager til den dag man bygger en træ speedbåd med indenbords.. det ville passe fint sammen ;-)

kkwa 24-06-2011 16:18

Solow?
 
Er det dig Martin? Jeg vidste ikke at du også havde båd?

Hvor ligger du?

Mvh

KKWA

Solow 24-06-2011 17:03

Kasper.. ja det er mig ;-)

Jeg har den på trailer.. så kan man have den i fred..

kkwa 24-06-2011 17:05

det var sørens
 
Skægt, jeg har min liggende på trailer i havnen ved Skovshoved. Hvor plejer du at sejle?

Solow 24-06-2011 17:22

Har ikke været på vand endnu.. men har adgang fra Lynetten.


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 20:09.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 127,742
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Urister
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 20:09.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden