Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 150
0 medlemmer og 150 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Motor (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Mercruiser diesel (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=3123)

lille tut 10-04-2011 16:59

Mercruiser diesel
 

Miss Mancini 10-04-2011 18:13

Motoren er ganske udemærket, men drevet har vist svagheder efter 100 - 150 drifttimer. Som ofte er det gearsættet og lejerne i øverste del af drevet der skal skiftes pga. motorens kraftige drejningsmoment.

Yanmar har lavet ZT350 drevet der er kompatibelt på MerCruiser BRAVO transom, så skulle uheldet være ude, og drevet går i stykker, så er den optimale løsning Yanmar ZT350 drev - det kan holde til motorens drejningsmoment.

Den nuværende pris for Yanmar drev + propellere er:
- Yanmar ZT350 drev ( duoprop ), kr. 29600,-
- Yanmar duoprop propellere ( komplet sæt ), kr. 7500,-
Begge priser er + 25% moms.

lille tut 10-04-2011 18:55

Ok tak Rolf, gør den det også på Bravo tre drevet hvad så med Volvos D4 kan den også gnaske drevet har den ikke et momet på 630nm eller hvad med Yanmars 6 benet 315hk kører den med ZT350drevet

nicolajjetrider 10-04-2011 18:59

Kender ikke maskinen, men efter at ha set videoerne på Youtube bliver man da helt forelsket!

Miss Mancini 10-04-2011 19:57

Citér:

Originally Posted by lille tut (Indlæg 31734)
Ok tak Rolf, gør den det også på Bravo tre drevet hvad så med Volvos D4 kan den også gnaske drevet har den ikke et momet på 630nm eller hvad med Yanmars 6 benet 315hk kører den med ZT350drevet

Ja, uanset hvilket type BRAVO drev der er tale om, så er det ikke iflg. mine kunder holdbart til at håndtere en stor dieselmotors drejningsmoment - dette gælder også BRAVO X-Diesel drevene.

Yanmar udviklede netop ZT-serien på baggrund af alle de drevhavarie der var med Yanmar dieselmotorer og BRAVO drev.

Marinediesel Sverige har ligeledes haft svære problemer med BRAVO drevene sammen med deres Hammerhead motorer og udviklede deres eget drev.

Holdbarheden på Volvo Penta drevene sammen med dieselmotorer kender jeg ikke.

Hvis du vælger en MerCruiser/Cummins dieselmotor, så kan afslaget i prisen som minimum være et nyt Yanmar ZT350 drev + propellere - transomen skal ikke skiftes.

lille tut 10-04-2011 20:06

Ok super lige noget at tænke på


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 00:12.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 127,842
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, JeffreyJaist
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 00:12.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden