|  | 

-   Elektronik 
	(http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=73 )
	-   -    Kortploter 
	(http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=247 )

| 
 Kortploter
 Jeg skal bruge en ny GPS kortplotter og har haft kig på blandt andet Garmins 500 serie
 Hvad vil i anbefale dem af jer der har sådanne GPS plottere?

Jeg sejler i Roskilde fjord for det meste med enkelte afstikkere ud af fjorden i sommerferien mv.

Dækker alle fabrikanternes kort ligegodt eller er der forskel?
 |  

| 
 Jeg har en 420S med kort over sjælland og er rigtigt godt tilfreds, dog oplever jeg ofte at autorouting funktion ikke kan finde en rute ved længere stræk nRainsmiley |  

| 
 Jeg har en god kontakt til ny Garmin produkter..Hvis du har set dig "gal" på en model kan du jo lige skrive det og jeg skal fremskaffe en god pris ;)
 |  

| 
 Så en 420s på ebay til 390 USD + fragt og told den kommer vel så til at stå i små 3000 kr
 Men kan en garmin købt i USA vise i knop og meter eller kun mph og fod?
 |  

| 
 Har præcis købt en 420s inkl. g2 kort - og måtte ligge 560 kr i tolden
 Og ja... en GPS købt i US kan både vise knob, meter og er med Dansk menu :)
 |  

| 
 Alle Garmins kan veklse mellem nautical (knob), statue mph, metric (kph) - men om den virker herhjemme må jeg være dig svar skyldig.. |  

| 
 Jeg har en amerikansk Garmin 298 c (forgængeren til 520s) den fungerer upåklageligt
 Det ville jo heller ikke være så godt hvis en amerikansk båd/turist ikke kunne navigere længere end til midt på atlanten ;-)

I Usa bruges et radiosignal til at gøre positionen mere prøcis den hedder i USA WAAS i Europa benyttes det også der hedder det vist Egnos eller også er det omvendt - men det er det samme under alle omstændigheder - så køb du roligt en GPS i USA
 |  

| 

Citér: 

| 

Originally Posted by ENN
					(Indlæg 1366)
				  så køb du roligt en GPS i USA 
 |  Kan jeg kun bekræfte! |  

| 
 Tak for linket Jess - jeg har bestilt en der priserne ser rigtigt gode ud:grin: |  

| 

Citér: 

| 

Originally Posted by sbf
					(Indlæg 1538)
				 Tak for linket Jess - jeg har bestilt en der priserne ser rigtigt gode ud:grin: 
 |  Det var så lidt, det enste problem er at jeg altid lige "kommer til" at bestille alt muligt småelektronik med når jeg handler hos dem wwwioliin |  

| Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 03:11. |  |