» Online brugere: 178 |
0 medlemmer og 178 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
Wetwrok / russiske motorer
|
Campion 165(seb) |
25-01-2009 16:40 |
ENN; Spørger du os om gamle påhængsmotorer??!!!
Det er sg* da dig der er det altvidende orakel på den front, mht. gamle motore! ???
Glæder mig allerde til at høre konens kommentar når du har købt den , hehe ;)
|
Jeg tænkte bare at der måske var nogen der havde en russisk påhængsmotor - for en del år siden kan jeg huske at der var en der solgte rusiske påhængsmotorer herhjemme men jeg er aldrig stødt på en
Jeg tror ikke jeg byder på den - samlingen er forholdsvis stor i forvejen og det næste jeg gerne ville have var en V4 OMCèr helst en af de "sputnik" modeller vi har talt om herinde
|
ChristianX |
25-01-2009 18:08 |
|
Det er den slet ikke værd - i den tilstand og specielt sjælden er den heller ikke
Hvis motoren er perfekt i et og alt vil den for en samler i USA kunne indbringe måske 6-8ooo kr
De dyreste er de meget sjældne motorer fx Evinrudes første motorer de kan indbringe måske 10-35000 kr hvis de er prefekte
Der findes en bog "the old outboard book" hvor priser etc står i - samt historien bag alle fabrikaterne
http://ecx.images-amazon.com/images/...SH20_OU01_.jpg
Og så findes der Antique Outboard Motor Club med over 20000 medlemmer hvor man kan logge ind og se produktionstal mv på de gamle motorer
Men den sælger på DBA må vist venne sig til at den gamle jernklump forbliver hans - i hvert fald hvis han tror den kan indbringe 20kkr
|
ChristianX |
26-01-2009 13:33 |
Jeg grinte også lidt da jeg så den! det er lige overdrevet nok for en motor :P han må være berørt af finanskrisen, siden han vil have så meget for den!
-Han kan jo ikke blive ved med at spinde guld på det "lort" (undskyld udtrykket!!!) :eek:
|
Citér:
Originally Posted by ENN
(Indlæg 7599)
Jeg tænkte bare at der måske var nogen der havde en russisk påhængsmotor - for en del år siden kan jeg huske at der var en der solgte rusiske påhængsmotorer herhjemme men jeg er aldrig stødt på en
Jeg tror ikke jeg byder på den - samlingen er forholdsvis stor i forvejen og det næste jeg gerne ville have var en V4 OMCèr helst en af de "sputnik" modeller vi har talt om herinde
|
Denne maskine ser da også lidt sjov ud.
OMC 140hk. Seadrive.
http://www.baadgalleri.dk/html/gal_v...4212&ipc=24981
Jan
|
Citér:
Originally Posted by Strøyer
(Indlæg 7650)
|
Ja så er det bare at klistre finnerne fra en Ford Thunderbird på og male den lyserød fjupeqopq
|
Jeps Seadrive - den lavede jeg engang en længere udredning om på ND forumet - skal lige finde den og sætte den herind - det var et spændende motorsystem
|
ChristianX |
26-01-2009 20:59 |
Har sku aldrig set en påhængsmotor, monteret på den måde der :eek:
|
2 Vedhæftelse(r)
Det er et OMC drive
OMC solgte en årgang en del påhængsmotorer monteret på en sådan "bracket" de sad bag på bådene ikke i en motorbrønd og systemet kaldtes OMC Sea Drive de blev produceret fra 1980-1985
Motorene var som almindelige tilsvarende OMC motorer - kun monteringsmetoden var anderledes - ideen var at der blev mere plads i båden når man monterede motorene på en sådan "bracket" bag på båden.
Det blev aldrig nogen større succes og blev kun produceret nogle år
Kig her der er flere billeder - incl et af en dobbeltmontage
|
Citér:
Originally Posted by ENN
(Indlæg 7655)
Det er et OMC drive
OMC solgte en årgang en del påhængsmotorer monteret på en sådan "bracket" de sad bag på bådene ikke i en motorbrønd og systemet kaldtes OMC Sea Drive de blev produceret fra 1980-1985
Motorene var som almindelige tilsvarende OMC motorer - kun monteringsmetoden var anderledes - ideen var at der blev mere plads i båden når man monterede motorene på en sådan "bracket" bag på båden.
Det blev aldrig nogen større succes og blev kun produceret nogle år
Kig her der er flere billeder - incl et af en dobbeltmontage
http://continuouswave.com/whaler/cet...ive720x480.jpg
http://continuouswave.com/whaler/ref...tor542x640.jpg
|
Der er noget galt med billedkoden :rolleyes:
|
ChristianX |
26-01-2009 21:31 |
BUSTED :eek: fjupeqopq
|
2 Vedhæftelse(r)
Så er den fixet
|
Campion 165(seb) |
26-01-2009 22:02 |
Hold da op - den er godt nok hvid !
Men igen, så lærte jeg noget nyt..
|
Det giver helt ny mening til begrebet " at trimme den helt ud"DDriver
|
Citér:
Originally Posted by ENN
(Indlæg 7659)
Så er den fixet
|
Ideen er jo som sådan rigtig godt.. DEr er jo masser af både - herunder fiskebåde - der gør meget brug af brackets og platforme. Mon ikke OMC har været forud, og at rammen måske har vejet for meget.?!
I øvrigt spændende med de russiske motore.. Russerne har jo faktick ofte været på forkant med udvikling (rumfart, flyvning osv) selvom man ikke lige umiddelbart forbinder dem med det ypperste inden for teknologi..
|
Anders kr |
13-02-2009 18:09 |
|
Citér:
Originally Posted by Anders kr
(Indlæg 8657)
|
For sa... den er flot - og jo den ville jeg gerne have - men savner en båd der kan bære de 300 hk
Jeg har faktisk prøvet en sådan V8èr med scrøder fra ballerup marineservice for en hel del år siden - det er et urmagerjob at finindstille karburatorene (den har 4 dobbeltkarburatorer) og den æder benzin i et hæsblæsende tempo
|
Citér:
Originally Posted by Anders kr
(Indlæg 8657)
Ja iden med Bracket på den måde er da kanon, med gad vide hvorfor den var kommet for at blive?
|
Er ikke helt med på hvad su spørger om her Anders.?? :)
Citér:
Originally Posted by Anders kr
(Indlæg 8657)
|
Bedre kendt som "ankeret"..!!
Den motor var så tung +350 kg :eek::eek: at den primært blev brugt på store fiskebåde - at sætte den på andet kunne man ligeså godt sætte en alm 200hk bagpå, den ville være ligeså hurtig..!
|
Den var nu en civil udgave af deres racermotorer som vandt mange løb - så helt langsom kan den nu ikke have væretboattt
Her et par film hvor de slår verdensrekorden - så vidt jeg kan se er det ikke en fiskekutter motorene er monteret på :D
Del 1
http://rides.webshots.com/video/3033...91848696EiYQgI
Del 2
http://rides.webshots.com/video/3068...91848696NTivZn
Land and Sea havde tuningsudstyr til dem - de kunne blive ret voldsomme - efter hvad jeg har kunnet læse mig til så har OMC`s V8 påhængsmotorer stadig titlen som den hurtigste påhængsmotor nogensinde
|
Sagde intet om at de var langsomme, blot tunge ;):)
Mercury/Mariner var jo også med på 300hk fronten med deres 275/300hk BlackMax som drak mere end Ole Testrup på en god dag og vejede tæt på de 300kg. Alt for tunge til små hurtige både ;)
|
Jeg ville nu gerne have en i samlingen - den lyder fedt sådan en V8 totakter
Men jeg husker at Scrødder bannede over dem - de krævede masser af justering - og de kunne havarere som ingenting hvis de ikke stod korrekt
Den der linkes til ser ud til at være i fantastisk fin stand
|
Anders kr |
13-02-2009 19:50 |
Lars,
Ja måske formuleret jeg mig lidt uforståligt, men altså OMC sea drive er jo en genial ting, men hvor ser man det så ikke idag? når iden er så godt
|
Citér:
Originally Posted by Anders kr
(Indlæg 8657)
|
Det er da sådan en du selv skal ha på den lille DDriver
|
Citér:
Originally Posted by Anders kr
(Indlæg 8671)
Lars,
Ja måske formuleret jeg mig lidt uforståligt, men altså OMC sea drive er jo en genial ting, men hvor ser man det så ikke idag? når iden er så godt
|
Det var nu også det jeg troede du mente :)
Men ser det jo på mange både idag, bare ikke som en integreret løsning med motoren, men mere som en integration mellem platform og brackets - blandet Jess Shetland er jo blot et af mange eksempler..
|
Citér:
Originally Posted by Lars T
(Indlæg 8685)
Det var nu også det jeg troede du mente :)
Men ser det jo på mange både idag, bare ikke som en integreret løsning med motoren, men mere som en integration mellem platform og brackets - blandet Jess Shetland er jo blot et af mange eksempler..
|
Desværre har jeg ikke sådan en :(
den type bracket jeg er på jagt efter skal være med opdrift, ellers bliver den for tung i r.... -dlof--f
|
Anders kr |
14-02-2009 09:34 |
Arr jess det kunne være fint at den bare forsat ned af sløbestedet og ned på bundet...
Men har jeg formuleret mig vildt dårligt? jeg spurgte om der var noget der visete hvorfor OMC sea drive ikke blev en succes
|
Citér:
Originally Posted by Anders kr
(Indlæg 8693)
Arr jess det kunne være fint at den bare forsat ned af sløbestedet og ned på bundet...
Men har jeg formuleret mig vildt dårligt? jeg spurgte om der var noget der visete hvorfor OMC sea drive ikke blev en succes
|
Ja det kunne du lide lf-flg
Mon ikke den manglende succes har noget med vægten at gøre ?
eller også var det et forkert tidspunkt, prissætning
eller sådan noget
|
Anders kr |
14-02-2009 12:33 |
hmm jo måske nok vægten men iden var da værd at bygge på, da det giver det mere plads i båden!
|
Citér:
Originally Posted by Anders kr
(Indlæg 8699)
hmm jo måske nok vægten men iden var da værd at bygge på, da det giver det mere plads i båden!
|
KØB EN BÅD DER ER ET PAR FOD LÆNGERE poppe
|
Citér:
Originally Posted by goffy
(Indlæg 8702)
KØB EN BÅD DER ER ET PAR FOD LÆNGERE poppe
|
Ikke drille, bare fordi du har den største færge -dlof--f
|
Anders kr |
14-02-2009 15:21 |
hmm, ja det var da vist sikkert en god grund til det design aldrig blev til noget! fordi folk bare køber en størrer båd?
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 20:43. |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,615
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Nathanarcaw |
|