Fenderen.dk
 
GPS Tracker til Bil, Båd, MC

Gå tilbage   Fenderen.dk > Galleri > Videoklip

Videoklip Her kan du linke til videoklips med alt på vandet, lige fra både, ture, vandsport osv. Lad os se de klips..

» Online brugere: 582
0 medlemmer og 582 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 26-05-2010, 21:57
Fletcher14's Avatar
Fletcher14 Fletcher14 er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
Billeder: 108
Red face Svaner og Scarab's på vandet

En af de mange skønne ture på vandet i min Fletcher. Her i Københavns Havn blandt svaner og Scarab's.

Reply With Quote
  #2  
Gammel 26-05-2010, 23:22
Clasg's Avatar
Clasg Clasg er offline
Bogholder, kontoret for sund fornuft
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
Billeder: 42
Fed video, og god lyd
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
Reply With Quote
  #3  
Gammel 27-05-2010, 07:08
Albjerg's Avatar
Albjerg Albjerg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
Billeder: 42
Med risiko for at lyde som en kedelig tørvetriller: Er der ingen hastighedsbegrænsning i havnen og kanalerne?
__________________
Dan Albjerg

Ingen båd lige nu

Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
Reply With Quote
  #4  
Gammel 27-05-2010, 10:24
FletcherV8 FletcherV8 er offline
Gast
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2009
Bopæl: Oksbøl
Indlæg: 256
Billeder: 6
Talking ...

Også lige mit spørgsmål ang hastighed i kanalerne ? men fed video ellers
Reply With Quote
  #5  
Gammel 27-05-2010, 15:16
Fletcher14's Avatar
Fletcher14 Fletcher14 er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
Billeder: 108
Post

Der er henholdsvis 6, 4 og 3 knob. Det er markeret med gule skilte.

Jeg gik ind på hjemmesiden og fandt et mobilnummer til en af havnefogederne. Flink herre, der nød frokost til skibs da jeg ringede. Skiltene er der primært for, at holde bølgerne nede, så der ikke smadres vinduer, ridses lak mv. på de fortøjrede både. Sekundært minimerer de naturligvis skaden ved et eventuelt sammenstød efter tommelfingerreglen "Jo større fart, des større skade".

Hvis man ellers er ved sine fulde fem og har godt udsyn, er det derfor lige gyldigt, om du planer i en jolle med 18 knob eller pløjer gennem kanalen i en torpedobåd med 6 knob.

Det er de fleste lystsejlere opmærksomme på - og sætter farten derefter. De har jo selv prøvet, at få knust ruder og skrammet lakken af store bølger fra hensynsløse lystsejlere.

Den kontrollerende sejlads ser anderledes på det. Her handler det kun om fart. Det er det eneste, der kan måles på. De har samtidigt givet dem selv dispensation, så de kan skade andres både i havnen.

Jeg lavede nogle GPS-målinger af den offentlige sejlads i sommers.

Politiet (station 2 i Bellahøj) og deres 6 mands uniformerede besætning kommer ind på en nummer 1 med 40+ knob. Jeg kunne ikke måle højere. Jeg var senere heldig, at få en snak med dem, og spurgte dem påtaget uskyldigt om deres "friske sejlads". De svarede med skævt grin, "at det jo er godt vejr i dag".

Søfartsstyrelsen og deres 2 mands flinke cigarførende besætning lægger til på en nummer 2 med 30 knob.

Havnebusserne og de velklædte seniorkaptajner i dem pløjer ind på en nummer 3 med 15 knob - og 1,5 m høje bølger i kanalen. Jeg var med på en tur fra Holmen og spurgte pænt ved den lejlighed til farten. Her var svaret, uden øjenkontakt, at der var en tidsplan, der skulle indhentes og så henviste han til en båd, der lå i vejen på Holmen tidligere.

Losbådene fra Vestbassinet kan også være med. De lander på en farlig plads nummer 4 med 10 knob - og 3 m høje bølger. Det var så højt, at vi først troede, at den første bølge var 1,5 m. Desværre, opdagede vi 1,5 m bølgedal også - og det var for sent. Vi sejlede gennem bølgen - og den øverste meter kom voldsomt indover vindspejlet! Jeg mistede mit kamera ved den lejlighed. Bølge nummer 2 var stærkt på vej. Denne gang stak vi dog af fra den og lagde os om bag et dige. Værre gik det for en ro-klub. De tabte et par årer og var vist noget rystede. Losbådene stoppede dog ikke. De skulle ud på Øresund. De hader formentlige lystsejlads.

Jeg kan godt forstå, at ikke alle lystsejlere følger reglerne. Ideen med fartbegrænsningen respekteres ikke. Det gælder i stedet om, at have store fendere med, så ruderne og lakken kan beskyttes, når man har lagt til.

Sidst redigeret af Fletcher14; 27-05-2010 kl. 15:33.
Reply With Quote
  #6  
Gammel 27-05-2010, 18:31
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Michael - Er det fra i år??
Nøj er total misundelig.!
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #7  
Gammel 27-05-2010, 19:57
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
da vi var i staden i 2005 flygtede vi ud fra kanalerne pga den uro. det var som at ligge for anker på nordsøen i 10 m/s
vi flygtede til svanemølle havn.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #8  
Gammel 28-05-2010, 05:25
Campion 165(seb)'s Avatar
Campion 165(seb) Campion 165(seb) er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Odenszeee
Indlæg: 913
Billeder: 14
14 fod + 85 HK??
- den går da meget godt, gør den ikke??
__________________
/ Seb

Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha

Tidligere både:
RING 16/90 Yamaha
Fletcher 199/200 Merury
Mustang-Trekpoint/50 Suzuki
Fletcher 161/100 Mercury
Fletcher 160/100 Mercury
Fletcher 199/200 Mercury EFI
Campion Cortes 165/200 Mercury
Global 13"/50 Mercury
Selco 15"/35 Johnson, 50 Mercury
Reply With Quote
  #9  
Gammel 28-05-2010, 13:55
Sarah Louise's Avatar
Sarah Louise Sarah Louise er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: København
Indlæg: 152
Billeder: 5
Efter at have været fast boende i christianshavns kanal i en årrække, må jeg bare konstatere en ting: folk der sejler for hurtigt burde smides ud der fra... de små både ligger og banker op af hinanden og alt vælter rundt inden i dem- en gang har jeg prøvet at stå på en tømmerflåde i vandet og lave noget vedligeholdelse arbejde, hvor en eller anden kæmpe idiot synes han skulle fyre den af i christianshavns kanal - tak for lort... Nu var mit skib 60 fod, så det var begrænset hvor meget det påvirkede mig, men træls for alle alligevel.. jeg er totalt mormor når jeg siger, at jeg ikke fatter hvorfor nogen tror at alle tøserne synes de er pivfrække og seje når de fyrer den af i kanalen (nu er jeg selvfølgelig også sejler og mindre påvirkelig).....

Er også blevet påsejlet af en lille båd fra marinen inde i kanalen (!!) man skulle ellers tro de lærte at sejle der.... De havde pænt røde ører da vi bad om deres navn etc.....

Derudover Fletcher14, helt enig i det med havnebusserne - de laver suverænt de højeste bølger i havnen og kanal rundfarten skrammer bådene i Nyhavn - oh well, der skal være plads til os alle, men surt hvis det turisterne gerne vil se forsvinder....

Og, er der ikke et øje ude omkring Halvandet, ja så har jeg da også fyret min speedbåd lidt af
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 114,516
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, TerryTY
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 12:18.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden