Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Import af båd fra udlandet samt CE

Import af båd fra udlandet samt CE Her kan du stille spørgsmål til import af båd fra udlandet, samt spørgsmål til CE-mærkning

» Online brugere: 572
1 medlemmer og 571 gæster
LavillGiple
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

 
 
Emne værktøjer Visning af emner
Prev Previous Post   Next Post Next
  #1  
Gammel 03-08-2010, 23:21
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Manglende CE

Som det er nogle bekendt herinde, købte jeg en nyere Doral 170BR for kort tid siden, og det var min første båd der er så ny den skal have en Ce godkendelse....

Jeg var ikke opmærksom på det da jeg købte båden, helt ærligt så skænkede jeg det ikke en tanke, men efter at have læst en masse om de problemer en manglende godkendelse kan afstedkomme og en samtale med min forsikrings-agent bad jeg sælger om at få den lovpligtige Ce godkendelse tilsendt..

Han havde ikke en sådan og var ikke specielt villig til at medvirke til at fremskaffe den, så jeg måtte meddele ham at det var så vitalt jeg fik den godkendelse at jeg ellers ville se mig nødsaget til at indrage en advokat for at få han´s hjælp til at fremskaffe den.

Det hjalp, nu vil han godt hjælpe med at skaffe en ny, han skrev han skal bruge er foto af den type plade fabrikanteten har sat i båden, så skulle det være muligt at få en ny kopi af godkendelsen.

Det er så ok, men nu kommer det mærkelige, han spurgte Resse Marina i Åbenrå hvor han kender indehaveren til råds, og han sagde til ham at der normalt aldrig fulgte Ce-godkendelser med solgte både, det var nok de var godkendte ????

Hvordan kan man så se den er godkendt ? min Doral har feks ikke et Ce-skilt monteret, kun fabrikantens typeskilt.. og jeg har også hørt der kan fåes forfalskede Ce-skilte til at sætte i båden...

Er jeg helt fejl på den når jeg forlanger at få tilsendt godkendelsen eller en kopi ad af den ?

Der er jo ingen grund til jeg generer sælgeren hvis selve dokumenterne er overflødige, og jeg er jo meget tilfreds med båden, den er i virklig fin stand overalt og afspejler prisen jeg gav godt...

Hvad jeg frygter er de problemer jeg selv kan rende ind i ved et salg eller et uheld hvis der kræves at man har disse papir og skal kunne fremvise dem hvis nødvendigt....

Så hvad er op og ned i denne sag ?
Reply With Quote
 


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 114,563
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Denpokrhice
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 23:58.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden