Her er lidt video med en Fletcher, en Mariah og en SeaRay på high speed cruise i og omkring København. Der blev ved samme lejlighed målt 93 km/t på GPS'en i Fletcher'en på Øresund. Det er noget, der nærmer sig Cobalt-tal. :-P
Tak for en skøn dag på vandet - og for de flotte optagelser.
Sidst redigeret af Fletcher14; 23-09-2011 kl. 14:50.
Takker. Der er overvejende 2 m, men enkelte broer i Christiansholms Kanal er kun 1,5. Det kan blive nødvendigt, at lægge eventuelle lanterner eller flagstænger (Olsen Banden) ned.
Tak! Miami Vice theme kører altid på repeat og auto-rewind i Fletcher'ens Blaupunkt magnetbåndafspiller. :-P
Jeg tror, at Chris-Craft's Stinger 390X og Wellcraft's Scarab 38KV fik et par uvurderlige los i salget da Miami Vice og Don Johnson som "Sonny" og Philip Michael Thomas som "Tubbs" viste os, hvad sådan et par lang-snudede, hurtiggående bølge-springere med twin V8 kan bruges til!
390X'eren var med i første sæson - og 38KV'eren var med i de efterfølgende sæsoner i den samme, identiske blå og hvide bemaling. De fleste husker dog bedst 390X'eren som Miami Vice-båden med de klassiske linjer fra 80'erne.
Jeg mener forøvrigt at have læst et sted på nettet for nylig, at en af bådene netop har været sat til salg.
Men hæng mig ikke op på om det var en original 'film' båd eller blot en tilsvarende model.
Der blev til TV-serien lavet 6 Scarab 38KV'ere, hvoraf en af dem blev foræret til Don Johnson privat.
Der findes en Michael Sutton alias "Mike", der i 2008 købte en 390X'er i Miami Vice bemaling. Jeg ved ikke, om det er den, der var med i serien.
Det ligner ham, der sidder i den Scarab i samme bemaling, som du har fundet. Jeg gad nok vide, om han har føjet den til sin samling. Manden må være godt ved muffen.
390X'eren er i forrygende stand - og han har været sød, at lægge video og billeder ud af den. Dens anløb lyder som et B52 bombefly fra Anden Verdenskrig. Fantastisk!
Sidst redigeret af Fletcher14; 26-09-2011 kl. 22:13.