|
|
22-03-2010, 10:28
|
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Mar 2009
Bopæl: vestjylland
|
|
olieskift
jeg har lige skiftet olie på min Honda
1. hvor meget gearolie må der løbe ud inden man når at få bolten i. jeg ved godt man
skal skrue den øverste skrue i først.
2. motorolie honda skriver man skal bruge 2L olie, men jeg synes oliestanden er lige over
max, skal jeg suge noget op så det passer.
|
22-03-2010, 22:00
|
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
|
|
Det er svært at undgå "oliespild", når bundproppen skal monteres efter påfyldning af drevolie. Er du i tvivl om oliestandens niveau, så kan du løsne niveaumåleproppen i drevet - løber der drevolie ud, så er der nok på.
Har du haft startet motoren op efter påfyldning af motorolie ? Du skal påregne, at oliefilteret også "suger" olie.
23-03-2010, 11:45
|
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Det er svært at undgå "oliespild", når bundproppen skal monteres efter påfyldning af drevolie. Er du i tvivl om oliestandens niveau, så kan du løsne niveaumåleproppen i drevet - løber der drevolie ud, så er der nok på.
Har du haft startet motoren op efter påfyldning af motorolie ? Du skal påregne, at oliefilteret også "suger" olie.
|
Nemlig, og oliefiltret tager faktisk op til 0.3Liter
|
23-03-2010, 13:31
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: København
|
|
Nu ved jeg ikke hvordan det er med benzin og små motorere, men min gamle mercedes 310D kostede en ny motor, da motorolien løb op over cylinderne og blev brændt af sammen med diesel.
Den kan fanme løbe hurtigt sån en dieselhakker når den får noget ordentligt at brænde på.
PS. nu skal du ikke blive skræmt, da en benzin motor aldrig ville kunne sætte fut i motorolie.
|
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 120,968
Emner: 5,113
|
Velkommen til vores nyeste medlem, EduardoOpima |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 05:42.