så er båden klar til pinsen benzintanken fyldt og vandtanken fyldt + jeg var en tur i tyskland for at bunke i går så nu kan pinsen bare komme. fik jeg nævnt at jeg holder fri til d. 8/7 og se bare vejrudsigten
sejler gennem de sidste 35 år
Dollarprinsessen får skiftet rygsøjlen i morgen - det er gearkablet...
Båden er klar i morgen eftermiddag, og så står den ellers på rengøring og proviantering inden båden skal søsættes i weekenden, for første gang i år...
"Fodermesteren" alias Holley karburatoren, bliver også pakket om. Nye pakninger overalt og justeret.
Motorolie og filter er skiftet i sidste uge - jeg valgte Mercruiser 25W40 motorolie og Quicksilver oliefilter. Wonder why....
Endelig skal båden poleres, så den er flot og præsentabel. Carlsberg møder op på Hornbæk Havn lørdag formiddag kl. 10.00, når Dollarprinssen glider af traileren og i det våde Hornbæk Havn....
Billedet viser Dollarprinsessen i foråret 2008 efter en let omgang polering og klar til søsætning.
Jeg skulle gerne få en plasttank i morgen, båden blev vasket igår - men behøver heldigvis ikke polering, og mangler kun en gang støvsugning. Så er båden klar til at komme en tur i vandet fredag.
Fletcher 199/150 Yamaha
Jeg skulle gerne få en plasttank i morgen, båden blev vasket igår - men behøver heldigvis ikke polering, og mangler kun en gang støvsugning. Så er båden klar til at komme en tur i vandet fredag.
her i varde er vi nogle stykker som har den tradition at sejle til Ribe i pinsen ,en tur på ca 40 mil fra Varde. der plejer også at komme en flok fra Esbjerg sejlklub og nogle fra Fanø. Weekenden plejer at gå med grill og
råhygge i en samlet flok. .
Når de andre sejler hjem med tømmermænd mandag kan jeg læne mig tilbage og nyde resten af ugen hvis vejret bliver til det skal jeg nok på havet og prøve om der skulle være en makrel. Røgeovnen ligger klar i båden.
sejler gennem de sidste 35 år