Fenderen.dk
 



Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Værksteds-, webshops- og marinebutikserfaringer

Værksteds-, webshops- og marinebutikserfaringer Her kan du skrive om dine erfaring med diverse værksteder, marinebutikker og webshoper.

» Online brugere: 311
9 medlemmer og 302 gæster
Daviddor, Flintflerb, Folleckzetle, JaffarEntitah, Marcusket, mealeSedRah, StevenNic, Svetlogp, Thomasmum
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #21  
Gammel 15-03-2013, 15:48
dhnmdst dhnmdst er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2012
Bopæl: Helsingør
Indlæg: 28
Billeder: 1
Citér:
Originally Posted by Rolf T Se indlæg
Imellem linierne kan jeg fornemme, at du måske inderst havde en forestilling om, at kalechen blev som ny, hvis den fik en vask.
Overhovedet ikke...havde bare en forestilling om at den ville blive ren og ikke misfarvet.
Du skal regne med at den var helt fint blå uden fejl i farven inden Kalechesmeden fik fat i den...
Reply With Quote
  #22  
Gammel 15-03-2013, 17:28
sindbad søfareren sindbad søfareren er offline
 
Tilmeldelsesdato: Mar 2013
Bopæl: Liseleje
Indlæg: 2
Det er jo noget vrøvl at begynde at sammenligne en billak med en kaleche som er imprægneret! Kaleche smeden som har 30 års erfaring skulle selvfølgelig have sørget for at kalechen var HELT tør efter vasken inden han foldede den og pakkede den ind.
Punkt 2 skulle han måske overveje at give både bedre information, og frem for alt bedre service og erkende sit ansvar.
Og det er jo ikke noget med en kaleche skal være som ny efter vask, men den skal vel ikke vaskes med et "stribet" vaskepulver..?
Kaleche Smeden bør imprægnere for deres regning!
Reply With Quote
  #23  
Gammel 15-03-2013, 22:04
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Årsagen kan måske også være, at farvekvaliteten i den indleverede kaleche er mindre god, så ved en vask kommer der "striber" i - det er vel ikke "vaskemandens" skyld ?

Tråden ligner efterhånden "Nationen"......
__________________
Chi non risica, non rosica

Sidst redigeret af Miss Mancini; 15-03-2013 kl. 22:16.
Reply With Quote
  #24  
Gammel 15-03-2013, 23:33
dhnmdst dhnmdst er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2012
Bopæl: Helsingør
Indlæg: 28
Billeder: 1
Citér:
Originally Posted by Rolf T Se indlæg
Årsagen kan måske også være, at farvekvaliteten i den indleverede kaleche er mindre god, så ved en vask kommer der "striber" i - det er vel ikke "vaskemandens" skyld ?

Tråden ligner efterhånden "Nationen"......
Så skulle vaskemanden evt. have nævnt overfor kunden at der var en risiko for "striber" - eller hvad siger du Rolf T?
Reply With Quote
  #25  
Gammel 15-03-2013, 23:55
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er vel ikke sådan at du tilfældigvis kender kaleche manden Rolf ?

Hvis du kører en bil ind i en vaskehal, og den efter en vask får ridser, så vil du vel kontakte selskabet bag vaskehallen, og forvente at skaden på din bil blev udbedret ? Uanset alder og stand af din bil....

Jeg mener på ingen måde at denne tråd minder om Nationen....

Til gengæld mener jeg at kalechemandens niveau her, er noget tættere på Kontant....

Jeg er klar over, at vi kun har den ene parts side i den sag her, men ud fra det beskrevne her ville jeg skabe mig fuldstændig rundt på gulvet, hvis det var mig der fik den behandling.

Som tidligere skrevet ville jeg starte med forbruger ombudsmanden....
Reply With Quote
  #26  
Gammel 16-03-2013, 00:21
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Der er ingen tvivl om at kalechemanden skulle have nævnt disse forhold så man selv kunne afgøre om det ville være risikoen værd. Jeg syntes bare det ser meget mærkelig ud at farven forsvinder i striber på kryds og tværs på den kaleche, og er af den overbevisning at en ny vask og en imprænering vil fjerne striberne, men der bør kalechemanden så også være behjælpelig og ikke bare afvise. Er det en kalechemand der ved hvad han har med at gøre.
At sammenligne med en vaskehal til bilen går sgu ikke, for i alle de vaskehal jeg har haft min bil i står der på store skilte PÅ EGEN ANSVAR
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #27  
Gammel 16-03-2013, 00:40
steffen m steffen m er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: bogense
Indlæg: 133
og selvom der på skiltene i vaskehallen står på eget ansvar, er de stadig forpligtiget til at dække hvis den flår standard trim af bilen, fx lister eller original monteret hækspoiler mm. eller forårsager store ridser. en forbruger har jo ikke en chance for at vide noget om, om deres børster mm er i orden.

Det er derfor man efterhånden laver alt det man kan selv, for profferne laver det ikke en skid bedre og garanti og kundeservice er efterhånden en by i rusland, da mange firmaer kører mindre godt efter krisen
Reply With Quote
  #28  
Gammel 16-03-2013, 05:12
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by dhnmdst Se indlæg
Så skulle vaskemanden evt. have nævnt overfor kunden at der var en risiko for "striber" - eller hvad siger du Rolf T?
Kalechesmeden kender jeg som kunde og kollega inden for bådfaget, og har alid mødt en seriøs og professionel behandling hos dem.

I tråden kender vi kun din udlægning af sagen, og ikke modpartens.

Min sammenligning med vaskehallen går på de vaskestriber/små ridser som børsterne kan forårsage ved mange gange vask, og det står ikke nævnt, når man vasker bilen.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #29  
Gammel 16-03-2013, 10:28
Lindegaard Lindegaard er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by dhnmdst Se indlæg
Det hele drejer sig om at jeg ikke føler det kan være rimeligt at min kaleche ender med at se ud som den gør?
Indtil videre har Kalechesmeden nægtet at tage ansvar og så ender jeg jo med selv at måtte farve eller imprægnere den og så tage bestik derfra.
Jeg vil jo mene at det er Kalechesmeden som skal farve den eller imprægnere den eller gøre hvad der nu skal til for at min kaleche igen bliver ensfarvet...som et minimum burde de tilbyde en god kompensation.
Og jeg vil da lige nævne at skaderne faktisk er tydeligere irl end på billedet
Vores kaleche er fra det omtalte firma... 7 år gammel.. fulgte med båden da vi købte.. sidste år vaskede vi den selv, et ikke helt lille job, men fruen ringede til dem for at høre med hensyn til imprægnering, og der sagde de også at det ikke var nødvendigt at gøre, kun omkring syninger og lynlåse..
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
Reply With Quote
  #30  
Gammel 16-03-2013, 10:54
dhnmdst dhnmdst er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2012
Bopæl: Helsingør
Indlæg: 28
Billeder: 1
Jeg gik til Kalechesmeden fordi jeg havde fået dem anbefalet...

I øvrigt har jeg gjort Kalechesmeden opmærksom på denne tråd, så de ved den eksisterer og de burde måske kigge på den og komme med deres version...
Reply With Quote
  #31  
Gammel 16-03-2013, 10:57
dhnmdst dhnmdst er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2012
Bopæl: Helsingør
Indlæg: 28
Billeder: 1
Citér:
Originally Posted by Rolf T Se indlæg
Min sammenligning med vaskehallen går på de vaskestriber/små ridser som børsterne kan forårsage ved mange gange vask, og det står ikke nævnt, når man vasker bilen.
Du kan ikke sammenligne en vaskehal med at indlevere en kaleche til vask - her er jo heller ikke tale om små ridser men om at farven er ødelagt.
Reply With Quote
  #32  
Gammel 16-03-2013, 11:12
dhnmdst dhnmdst er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2012
Bopæl: Helsingør
Indlæg: 28
Billeder: 1
Citér:
Originally Posted by Rolf T Se indlæg
Kalechesmeden kender jeg som kunde og kollega inden for bådfaget, og har alid mødt en seriøs og professionel behandling hos dem.
Da jeg pakkede min kaleche ud og monterede den og opdagede den skade som var sket var jeg da også helt sikker på at Kalechesmeden ville "tage det som en mand" og stå ved sit ansvar, Om de ville farve, imprægnere eller hvad der skal til måtte de selv om, men jeg havde forventet at de ville have holdt mig skadesløs, dvs. sørget for at min kaleche havde samme farve som inden de gik i gang.
Det synes jeg på ingen måde er en urimelig forventning at ha'?

I stedet fik jeg af Kalechesmeden at vide at min kaleche nok var lavet i så dårlig kvalitet at den ikke kunne tåle en vaske - wtf? Så fortæl mig lige det inden I vasker den!
Senere i samme samtale sagde de at den var så gammel (10 år) at den alligevel ville falme i løbet af 2-3 år så...
Jeg fik også at vide at den dag de var nede ved min båd og se på skaderne, det skulle have været i onsdags den 13/3...den dag stod jeg op til 10 cm sne. Måske ikke den bedte dag at besigtige min kaleche.
De nævnte også at man kunne købe et eller andet til at prøve at farve den med, jeg foreslog dem at det kunne de jo så gøre, men fik at vide at det kunne jeg selv ligge og rode med...

En masse undskyldninger og sange fra de varme lande...

Og det værste er at de erkender at kalechen har mistet farven men mener jo altså ikke at det vedrører dem...
Reply With Quote
  #33  
Gammel 16-03-2013, 12:15
pajero's Avatar
pajero pajero er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Sep 2009
Bopæl: Østjylland
Indlæg: 74
Pisseærgerligt sådan noget, men en ting er helt sikkert, hvis du selv begynder at imprægnere osv. inden " sagen " er helt på plads med Kaleshesmeden så tror jeg han, med rette, kan fralægge sig ethvert ansvar. bare lige min mening.
Mvh Bjarne
__________________
Hvor der er en Jeep er der en vej !
Reply With Quote
  #34  
Gammel 16-03-2013, 13:19
dhnmdst dhnmdst er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2012
Bopæl: Helsingør
Indlæg: 28
Billeder: 1
Citér:
Originally Posted by pajero Se indlæg
Pisseærgerligt sådan noget, men en ting er helt sikkert, hvis du selv begynder at imprægnere osv. inden " sagen " er helt på plads med Kaleshesmeden så tror jeg han, med rette, kan fralægge sig ethvert ansvar. bare lige min mening.
Mvh Bjarne
Enig
Reply With Quote
  #35  
Gammel 16-03-2013, 15:35
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Du nævner "at stå ved sit ansvar" flere gange i dine indlæg - hvad forventer du helt præcist af Kalechesmeden i denne sag ?
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #36  
Gammel 16-03-2013, 15:54
dhnmdst dhnmdst er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2012
Bopæl: Helsingør
Indlæg: 28
Billeder: 1
Citér:
Originally Posted by Rolf T Se indlæg
Du nævner "at stå ved sit ansvar" flere gange i dine indlæg - hvad forventer du helt præcist af Kalechesmeden i denne sag ?
Jeg forventer af Kalechesmeden at min kaleche har samme blå farve (uden de hvide afblegninger) som den havde da jeg overlod den til Kalechesmeden.

Det er vel ikke for meget at forlange?
Reply With Quote
  #37  
Gammel 16-03-2013, 16:14
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by dhnmdst Se indlæg
Jeg forventer af Kalechesmeden at min kaleche har samme blå farve (uden de hvide afblegninger) som den havde da jeg overlod den til Kalechesmeden.

Det er vel ikke for meget at forlange?
Det er nok en ulige kamp !
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #38  
Gammel 16-03-2013, 17:49
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg forstår dig simpelthen ikke her Rolf...

Jeg forstår ikke dit forsvar af Kaleche smeden.

Hvis tingene forholder sig som beskrevet ( og det lyder på ingen måde forkert ), så har kaleche smeden da et ansvar at overholde. Han får overladt en vare i hans varetægt, og da han afleverer den vare tilbage, har varen taget skade.

Selvfølgelig skal han som leverandør være sig sit ansvar bevidst, alt andet er da helt sort...

Jeg forstår heller ikke kaleche smeden, jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor de ikke får den kaleche imprægneret, og yder den service alle i detail handelen mere eller mindre er afhængige af.

Alle de potentielle kunder der nu hører dårligt om ham....jeg forstår det simpelthen ikke.

Medmindre selvfølgelig at der er ting i denne sag, som vi ikke har hørt om...
Reply With Quote
  #39  
Gammel 16-03-2013, 18:00
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Medmindre selvfølgelig at der er ting i denne sag, som vi ikke har hørt om...
I denne sag har vi kun hørt fra den ene side af plankeværket og mangler fra den anden.

Jeg synes ikke det er fair at dømme en virksomhed, når forklaringen fra modparten ikke findes herinde - so far.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #40  
Gammel 16-03-2013, 19:07
dhnmdst dhnmdst er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2012
Bopæl: Helsingør
Indlæg: 28
Billeder: 1
Citér:
Originally Posted by Rolf T Se indlæg
I denne sag har vi kun hørt fra den ene side af plankeværket og mangler fra den anden.

Jeg synes ikke det er fair at dømme en virksomhed, når forklaringen fra modparten ikke findes herinde - so far.
Det giver jeg ret i

For at gøre en lang historie kort så skulle jeg jo bare have været informeret om denne risiko for misfarvning, som de bagefter siger at der er. Jeg havde aldrig bedt om vask hvis jeg havde haft denne info - min kaleche var ikke specielt beskidt - det var mest fordi at den skulle have repareret et par knapper og lidt velcrobånd at jeg synes de lige så godt også lige kunne vaske den.
Som sagt havde jeg aldrig bedt om vask hvis de havde informeret mig om at min kaleche måske ikke ville kunne klare det.
Så i mine øjne er skaden på min kaleche 100% Kalechesmedens problem.
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,368
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, JaffarEntitah
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 19:27.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden