Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Værksteds-, webshops- og marinebutikserfaringer

Værksteds-, webshops- og marinebutikserfaringer Her kan du skrive om dine erfaring med diverse værksteder, marinebutikker og webshoper.

» Online brugere: 353
6 medlemmer og 347 gæster
GnarJeopymn, Irinwyq, RoyArilm, StevenNic, Thomasmum, UgrasalSuesy
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 15-03-2013, 10:23
dhnmdst dhnmdst er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2012
Bopæl: Helsingør
Indlæg: 28
Billeder: 1
Angry Kalechesmeden i Helsingør

Hej

Jeg synes jeg er nødt til på det kraftigste at advare mod Kalechesmeden i Helsingør.

Min oplevelse med dem er som følger:
Jeg indleverede i starten af november 2012 min 10 år gamle HellyHansen kaleche til reparation af diverse lynlåse, knapper og velcrobånd. Herudover blev det aftalt at kalechen skulle vaskes og pakkes/foldes sammen for vinteren. Umiddelbart ingen problemer.
Da jeg så her den anden dag monterer kalechen på min båd opdager jeg til min store forskrækkelse at kalechen er fyldt med hvide striber. Jeg tror først at det er skjolder og kigger på det sammen med en fra Kalechesmeden, han kan dog hurtigt konstatere at det simpelthen er den blå farve i kalechen som er delvist forsvundet

Det er jo hvad der kan ske og jeg får at vide at de lige vil tale om det og vende tilbage til mig. Efter 9 dages ventetid går jeg selv tilbage til butikken for at få besked på hvad der kan gøres for at redde min kaleche.
Beskeden er at hvis jeg er heldig udligner det sig lidt i løbet af sæsonen og det er i hvert fald mit eget problem, da det kan ske en sjælden gang uden at man kan sige det på forhånd. De påstår at det er anden gang de oplever det overhovedet - jeg kan ikke se at det kan blive mit ansvar

Jeg står nu fuldstændigt uforstående tilbage, med en væsentligt forringet kaleche og undrer mig over at et firma på den måde bare fralægger sig alt ansvar. De mener på alle måder at det er mit og kun mit problem? Kalechesmeden er på ingen måder ansvarlige for dette problem? Manden sig sgu endda til mig at han synes min kaleche er blevet meget bedre end før - ja de ting jeg bad om og betalte for at få repareret er jo lavet, så det er jo bedre, men at farven er ødelagt var jo ikke en del af aftalen

Så pas på derude - jeg kan på ingen måde anbefale andre at få vasket kaleche hos Kalechesmeden og jeg kan heller ikke anbefale Kalechesmeden pga. deres manglende kundeservice og evne til at tage ansvar for deres arbejde.

Mvh. Niels Lynge
Reply With Quote
  #2  
Gammel 15-03-2013, 11:00
Fletcher14's Avatar
Fletcher14 Fletcher14 er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
Billeder: 108
Jeg giver dig ret i, at det er ekstremt dårlig stil, når en leverandør "vil vende tilbage" - og så ikke vender tilbage. Det indikerer, at der ikke bruges kalendersystem og generelt er dårlig administration.
Reply With Quote
  #3  
Gammel 15-03-2013, 11:05
dhnmdst dhnmdst er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2012
Bopæl: Helsingør
Indlæg: 28
Billeder: 1
Citér:
Originally Posted by Fletcher14 Se indlæg
Jeg giver dig ret i, at det er ekstremt dårlig stil, når en leverandør "vil vende tilbage" - og så ikke vender tilbage. Det indikerer, at der ikke bruges kalendersystem og generelt er dårlig administration.
Ja og indikerer måske også at de ikke har vidst hvad de skulle gøre ved at min kaleche i DERES varetægt er blevet affarvet
At de så vælger at det skal være mit og kun mit problem - se det er sgu dårlig stil.
Det andet kunne jeg leve med hvis de bare stod ved deres ansvar...
Reply With Quote
  #4  
Gammel 15-03-2013, 11:06
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Jeg skal ikke tage nogen i forsvar, men er det ikke normalt, at når f.eks. tekstiler/stof/betræk/lærred mv. vaskes efter mange års virke, så kan der fremkomme unøjagtighed i farvematerialet ?

Måske det er blevet nævnt i forløbet, at farveunøjagtighed kan forekomme efter vask.
__________________
Chi non risica, non rosica

Sidst redigeret af Miss Mancini; 15-03-2013 kl. 14:29.
Reply With Quote
  #5  
Gammel 15-03-2013, 11:15
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Uanset om det er normalt eller ej, så er det vel eksperterne der bør vide det, i det her tilfælde kalachesmeden.

Som kunde kan det ikke forventes at man ved sådan noget. Det er jo derfor, man vælger at søge professionel hjælp.

Jeg forstår dælme godt frustrationen, det er ganske enkelt uacceptabelt at de ikke søger at finde en løsning og tage ansvar for deres handling.

Forbruger ombudsmanden ville være det sted, jeg personligt ville starte min jagt på at få dem til at tage ansvar.
Reply With Quote
  #6  
Gammel 15-03-2013, 11:26
dhnmdst dhnmdst er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2012
Bopæl: Helsingør
Indlæg: 28
Billeder: 1
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Uanset om det er normalt eller ej, så er det vel eksperterne der bør vide det, i det her tilfælde kalachesmeden.

Som kunde kan det ikke forventes at man ved sådan noget. Det er jo derfor, man vælger at søge professionel hjælp.

Jeg forstår dælme godt frustrationen, det er ganske enkelt uacceptabelt at de ikke søger at finde en løsning og tage ansvar for deres handling.

Forbruger ombudsmanden ville være det sted, jeg personligt ville starte min jagt på at få dem til at tage ansvar.
Præcis derfor jeg ikke selv vaskede den.
Forbrugerombudsmanden er måske vejen frem
Reply With Quote
  #7  
Gammel 15-03-2013, 11:27
dhnmdst dhnmdst er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2012
Bopæl: Helsingør
Indlæg: 28
Billeder: 1
Citér:
Originally Posted by Rolf T Se indlæg
Jeg skal ikke tage nogen i forsvar, men er det ikke normalt, at når f.eks. tekstiler/stof/betræk/lærred mv. vaskes efter mange års virke, så kan der fremkomme unøjagtighed i farvematerialet ?
Så vil jeg mene de skal advare om den risiko? De siger selv efterfølgende at de kun har set noget lignende to gange før - firmaet er 30 år gammelt?
Reply With Quote
  #8  
Gammel 15-03-2013, 12:53
dhnmdst dhnmdst er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2012
Bopæl: Helsingør
Indlæg: 28
Billeder: 1
Unhappy Billede

Citér:
Originally Posted by dhnmdst Se indlæg
Hej

Jeg synes jeg er nødt til på det kraftigste at advare mod Kalechesmeden i Helsingør.

Min oplevelse med dem er som følger:
Jeg indleverede i starten af november 2012 min 10 år gamle HellyHansen kaleche til reparation af diverse lynlåse, knapper og velcrobånd. Herudover blev det aftalt at kalechen skulle vaskes og pakkes/foldes sammen for vinteren. Umiddelbart ingen problemer.
Da jeg så her den anden dag monterer kalechen på min båd opdager jeg til min store forskrækkelse at kalechen er fyldt med hvide striber. Jeg tror først at det er skjolder og kigger på det sammen med en fra Kalechesmeden, han kan dog hurtigt konstatere at det simpelthen er den blå farve i kalechen som er delvist forsvundet

Det er jo hvad der kan ske og jeg får at vide at de lige vil tale om det og vende tilbage til mig. Efter 9 dages ventetid går jeg selv tilbage til butikken for at få besked på hvad der kan gøres for at redde min kaleche.
Beskeden er at hvis jeg er heldig udligner det sig lidt i løbet af sæsonen og det er i hvert fald mit eget problem, da det kan ske en sjælden gang uden at man kan sige det på forhånd. De påstår at det er anden gang de oplever det overhovedet - jeg kan ikke se at det kan blive mit ansvar

Jeg står nu fuldstændigt uforstående tilbage, med en væsentligt forringet kaleche og undrer mig over at et firma på den måde bare fralægger sig alt ansvar. De mener på alle måder at det er mit og kun mit problem? Kalechesmeden er på ingen måder ansvarlige for dette problem? Manden sig sgu endda til mig at han synes min kaleche er blevet meget bedre end før - ja de ting jeg bad om og betalte for at få repareret er jo lavet, så det er jo bedre, men at farven er ødelagt var jo ikke en del af aftalen

Så pas på derude - jeg kan på ingen måde anbefale andre at få vasket kaleche hos Kalechesmeden og jeg kan heller ikke anbefale Kalechesmeden pga. deres manglende kundeservice og evne til at tage ansvar for deres arbejde.

Mvh. Niels Lynge
Hej igen
Kørte lige forbi og tog et billede hen over kalechen....
Attached Images
File Type: jpg foto.jpg (500.8 KB, 27 views)
Reply With Quote
  #9  
Gammel 15-03-2013, 14:34
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Har du prøvet at give kalechen imprægnering ?

Kan købes i MATAS ( det har jeg gode erfaringer med ) eller i en bådudstyrsbutik.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #10  
Gammel 15-03-2013, 14:39
dhnmdst dhnmdst er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2012
Bopæl: Helsingør
Indlæg: 28
Billeder: 1
Citér:
Originally Posted by Rolf T Se indlæg
Måske det er blevet nævnt i forløbet, at farveunøjagtighed kan forekomme efter vask.
Nej det er ikke blevet nævnt
Reply With Quote
  #11  
Gammel 15-03-2013, 14:41
dhnmdst dhnmdst er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2012
Bopæl: Helsingør
Indlæg: 28
Billeder: 1
Citér:
Originally Posted by Rolf T Se indlæg
Har du prøvet at give kalechen imprægnering ?

Kan købes i MATAS ( det har jeg gode erfaringer med ) eller i en bådudstyrsbutik.
Foreløbigt prøver jeg bare at få Kalechesmeden til at anerkende deres ansvar...
Reply With Quote
  #12  
Gammel 15-03-2013, 14:47
sindbad søfareren sindbad søfareren er offline
 
Tilmeldelsesdato: Mar 2013
Bopæl: Liseleje
Indlæg: 2
Utrolig ringe service af firmaet. De burde som minimum have forslået at DE gav kalechen en omgang imprægnering. Skriv en klage til dem og bed dem revurdere deres holdning.
I modsat fald så sæt da en notits i Lokalavisen så andre kan advares mod et firma med så elendig kunde betjening!
Reply With Quote
  #13  
Gammel 15-03-2013, 14:54
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Hvad siger deres salgs- og leveringsbetingelser ? De er som ofte nævnt bag på fakturaen.

Undskyld jeg spørger, men i din profil står der, at du ikke har nogen båd...

Se dette link:
http://www.fenderen.dk/forum/member.php?u=2397
__________________
Chi non risica, non rosica

Sidst redigeret af Miss Mancini; 15-03-2013 kl. 15:08.
Reply With Quote
  #14  
Gammel 15-03-2013, 14:55
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
striberne på billedet ligner foldemærker eller rester af sæbe, hvis den er lagt sammen inden den er 100% tør. tror det forsvinder når den bliver impræneret eller næste gang den vaskes.
husk den skal impræneres efter en vask.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #15  
Gammel 15-03-2013, 15:10
dhnmdst dhnmdst er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2012
Bopæl: Helsingør
Indlæg: 28
Billeder: 1
Citér:
Originally Posted by goffy Se indlæg
striberne på billedet ligner foldemærker eller rester af sæbe, hvis den er lagt sammen inden den er 100% tør. tror det forsvinder når den bliver impræneret eller næste gang den vaskes.
husk den skal impræneres efter en vask.
Oprindeligt gik jeg ind i butikken og sagde at jeg ville have vasket og imprægneret min kaleche. Jeg fik at vide at den KUN måtte vaskes og vi aftalte at de skulle vaske den og pakke den ned så jeg bare kunne pakke den ud når sæsonen startede og tage den i brug.

Jeg troede først selv at det bare var aflejringer af sæbe eller andet, men Kalechesmeden siger at det er farven som er bleget af...
Reply With Quote
  #16  
Gammel 15-03-2013, 15:16
dhnmdst dhnmdst er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2012
Bopæl: Helsingør
Indlæg: 28
Billeder: 1
Smile

Citér:
Originally Posted by Rolf T Se indlæg
Hvad siger deres salgs- og leveringsbetingelser ? De er som ofte nævnt bag på fakturaen.

Undskyld jeg spørger, men i din profil står der, at du ikke har nogen båd...

Se dette link:
http://www.fenderen.dk/forum/member.php?u=2397
Der står ingen betingelser på fakturaen.
Har rettet i personlig info - nu har jeg en båd
Reply With Quote
  #17  
Gammel 15-03-2013, 15:17
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Ok. jeg har haft noget lignende ,men knap så udbredt på min kaleche efter en vask og de forsvandt da den efterfølgende blev impræneret. Jeg har aldrig set en stof kaleche der ikke skal impræneres efter en grundig vask.
Kalechen er nok ikke vand-tæt længere men det opdager du nok
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #18  
Gammel 15-03-2013, 15:26
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Jeg ville give presseningen en god imprægnering, og så tage bestik af situationen derfra.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #19  
Gammel 15-03-2013, 15:36
dhnmdst dhnmdst er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2012
Bopæl: Helsingør
Indlæg: 28
Billeder: 1
Citér:
Originally Posted by Rolf T Se indlæg
Jeg ville give presseningen en god imprægnering, og så tage bestik af situationen derfra.
Det hele drejer sig om at jeg ikke føler det kan være rimeligt at min kaleche ender med at se ud som den gør?
Indtil videre har Kalechesmeden nægtet at tage ansvar og så ender jeg jo med selv at måtte farve eller imprægnere den og så tage bestik derfra.
Jeg vil jo mene at det er Kalechesmeden som skal farve den eller imprægnere den eller gøre hvad der nu skal til for at min kaleche igen bliver ensfarvet...som et minimum burde de tilbyde en god kompensation.
Og jeg vil da lige nævne at skaderne faktisk er tydeligere irl end på billedet
Reply With Quote
  #20  
Gammel 15-03-2013, 15:40
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Hvad så med bilen man kører i vaskehal - med tiden kommer der også vaskestriber i lakken. Skal man så også have kompensation for det på tankstationen eller hos producenten af vaskemaskinen fordi det ikke står nævnt på et skilt ved vaskehallen eller bag på bon´en....?

Mange ting mister farveglansen med tidens slid, sol og i dette tilfælde også, når havvandet rammer kalechen.

Imellem linierne kan jeg fornemme, at du måske inderst havde en forestilling om, at kalechen blev som ny, hvis den fik en vask.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,452
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, UgrasalSuesy
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 00:37.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden