Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Værksteds-, webshops- og marinebutikserfaringer

Værksteds-, webshops- og marinebutikserfaringer Her kan du skrive om dine erfaring med diverse værksteder, marinebutikker og webshoper.

» Online brugere: 452
3 medlemmer og 449 gæster
Brianamuth, StevenNic, Thomasmum
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 05-10-2015, 08:59
Jacob Jacob er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2014
Bopæl: odense
Indlæg: 25
Talking Motor optimering

Ønsker blot at dele min erfaring.

Jeg købte en 90hk mercury optimax (havde tidligere en gammel 115hk mercury). Jeg tænkte at trækkraften nok ca var det sammen. På de gamle blev hestene målt på motoren, og de nye på skruen. Meeen nej, der manglede sgu nogle kræfter.

Så jeg søgte lidt på nettet om der var nogle muligheder for tuning / optimering. Jeg fandt noget der hedder Lundins Marine i Sverige, som tilbød optimering. Min motor kunne optimeres til 115hk. Jeg tænkte det skulle da have et forsøg.

Jeg pillede styrboksen af min motor og sendte den afsted, ca. en uge senere fik jeg den retur. I kassen lå der en vejledning om, at jeg skulle fjerne et reduktion i indsugningen. Der var vist på tegningen hvordan jeg skulle afmontere denne. Men i med styrboksen og ud med reduktionen, så 45 min senere lå båden i vandet. Samtidig havde jeg monteret i 21p skrue (havde tidligere en 19p).

Motoren sprang i gang og gik som en mis. Motoren går meget bedre, den er meget hurtigere på gassen, optrækket er eksploderet, topfarten er steget med 6 - 7 mph, og den bruger mindre brændstof ved alm sejlads (lige op og plane).Brændstofforbruget bliver målt med tilhørende smartcraft, som er ret præcist hvad angår forbrug. Og selvfølgelig bruger den mere brændstof ved fuld gas...

Men alt i alt en super investering. Han nævner ingen priser på sin hjemmeside, men jeg gav 5.000 sek. ca 4100dkr plus fragt.
Reply With Quote
  #2  
Gammel 25-10-2015, 17:45
troels troels er offline
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Øst
Indlæg: 5
Thumbs up

Tak for at dele
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,496
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, NRTroy
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 14:58.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden