Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Spørgsmål til køb og vurdering af båd

Spørgsmål til køb og vurdering af båd Skal du have gode råd til køb af ny båd, eller blot have din nuværende vurderet, så er det her vi samler alt info.

» Online brugere: 551
2 medlemmer og 549 gæster
Phillipgisse, Richardlek
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 19-07-2010, 08:52
KS1's Avatar
KS1 KS1 er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 391
Billeder: 10
privat båd køb i tyskland

Hvad skal jeg overveje?

Er der noget jeg bør være opmærksom på?

er der told/moms på en brugt båd?
__________________
Hvorfor kan en mand for mere end 100 år siden opfinde en motor, og her mere end 100 år efter kan jeg ikke en gang skifte et tændrør.....


Båd: Sea Ray
Årgang: 1990
Fod: 20
Motor: Mercruiser fra 1990, 4,3l V6 med 175 HK.
Drev: Alpha One - generation 1


Båd: Cheetah
Årgang: 1991
fod: 19
motor: Johnson 225 HK, udenbordsmotor fra 1991
Reply With Quote
  #2  
Gammel 19-07-2010, 21:10
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Citér:
Originally Posted by KS1 Se indlæg
Hvad skal jeg overveje?

Er der noget jeg bør være opmærksom på?

er der told/moms på en brugt båd?
Når du handler i et andet EU land skal du som udgangspunkt ikke betale told og moms i Danmark. Det kan dog blive nødvendigt at kunne dokumentere at der er betalt moms/told i Tyskland i sin tid. Men det ville jeg nu ikke være nervøs for. Du kan jo prøve at undersøge om du kan få dokumentationen på det.

Så skal du tjekke om båden er CE-godkendt. Der findes på markedet nogle der importerer både fra USA og prøver derefter at bilde kunden ind at båden er CE-godkendt.

Personligt har jeg dårlige erfaringer med privat bådkøb i Tyskland, men ved at mange andre har gode erfaringer (Peter508 bl.a.). Jeg nåede aldrig at købe i Tyskland, for alle de sælgere jeg rendte ind i virkede skumle og fordækte. F.eks. omkring betalingsforhold. Vær på vagt hvis sælger ikke vil oplyse om alt hvad du mener er almindelig information.

Og så skal du overveje hjemtransport.
Reply With Quote
  #3  
Gammel 20-07-2010, 16:18
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har med stor succes koebt 2 baade i Tyskland, og ville uden at blinke goere det igen.

Der er ingen moms eller afgifter.

Hvis det er en trailer baad du kigger efter, er der lidt regler omkring trailerne. Du maa eksempelvis ikke transportere din baadpaa en tysk indregistreret trailer i DK.

Den foerste jeg kobte havde jeg en trailer med fra DK, den jeg har nu fik jeg hjem med en vognmand.

Jeg fandt en tysk vognmand som fragtede den fra sydtyskland til Kolding ( 1000 km ) for 16.500 dkr.

Der er en regel der hele tiden skal holdes for oje, naar man handler i andre lande ( ogsaa i DK )...naar noget lyder for godt til at vaere sandt, saa er det sandsynligvis lige praecis det.

Ellers er det bare at kloe paa, og faa kigget en masse annoncer igennem. Der er paen slat penge at spare.

Den 1. havde jeg i 3 saesoner og solgte med 15.000 kr fortjeneste. Den jeg har nu bliver pt sat til salg omkring 150.000 dkr hoejere end det jeg gav for min, incl. hjemtransporten....
Reply With Quote
  #4  
Gammel 21-07-2010, 13:33
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Den 1. havde jeg i 3 saesoner og solgte med 15.000 kr fortjeneste. Den jeg har nu bliver pt sat til salg omkring 150.000 dkr hoejere end det jeg gav for min, incl. hjemtransporten....
Aj, det lækre skib - vil du af med det?
Ved godt du længe har haft tanker om noget endnu større, og det er så nu?
Har du noget i kiggerten?
Reply With Quote
  #5  
Gammel 21-07-2010, 14:12
KS1's Avatar
KS1 KS1 er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 391
Billeder: 10
mangler kun lige at få styr på en trailer, så kører jeg vidst afsted lørdag og kigger/henter båd med hjem hvis den er noget
__________________
Hvorfor kan en mand for mere end 100 år siden opfinde en motor, og her mere end 100 år efter kan jeg ikke en gang skifte et tændrør.....


Båd: Sea Ray
Årgang: 1990
Fod: 20
Motor: Mercruiser fra 1990, 4,3l V6 med 175 HK.
Drev: Alpha One - generation 1


Båd: Cheetah
Årgang: 1991
fod: 19
motor: Johnson 225 HK, udenbordsmotor fra 1991
Reply With Quote
  #6  
Gammel 22-07-2010, 10:34
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Naaah umiddelbart har jeg ikke planer om at skifte, konen mener at hun skal have nyt koekken foerst....

Jeg har proevet at forklare hende, at der er et nyt koekken i en ny baad, men den falder hun vist ikke for...

Dog kigger jeg noget rundt, og vi er ogsaa begyndt at tale om hvilken type det i saa tilfaelde skulle vaere....saa man kan aldrig vide, vi handler ind imellem lidt impulsivt, og pt er vi i Spanien ved Costa Brava kysten....og her er mange baad pushere nede...

Anyway saa har vi lejet en baad i eftermiddag, og imorgen skal vi lidt rundt til diverse forhandlere....
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 114,521
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Bogdanryr
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 13:34.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden