Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Vinterkonservering

Vinterkonservering Her kan du stille spørgsmål til hvordan du vinterkonserverer din båd - motor, drev, vandtanke, toilet mm.

» Online brugere: 316
8 medlemmer og 308 gæster
Angarlinna, ErnestoDaypott, Juliqbs, Miltonsuips, miteenhah, StevenNic, Thomasmum, Thordirmok
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 27-07-2015, 19:26
rolf.nielsen rolf.nielsen er offline
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2015
Bopæl: Vallensbæk
Indlæg: 2
Vinter i vandet - holde motorrum på min 5 grader

Dette er min første vinter som bådejer og jeg har tænkt mig at holde min Grand Banks 36 i vandet vinteren over. Jeg bor i udlandet så jeg har ikke mulighed for at komme hurtigt til båden. Jeg kan komme hjem med kort varsel og så jeg vil have at båden er klar til brug med det samme.

Motorrummet er stort og indeholder to motorer, samt begge diesel- og vandtanke. Alle vigtige installationer samt vandrør osv er i motorrummet, og går kun ud for at nå op til vaske i toilet og køkken.

Min plan er at have en termostatstyret el-olieradiator på 220v i motorrummet for at holde temperaturen på min 5 grader til enhver tid. Havnen har en 220v/10a elforsyning som skulle være tilstrækkelig til at trække en 2000w varmer.

Jeg har et webasto-oliefyr som jeg kun vil bruge når jeg er ombord, men dens termometer kan jeg bruge til at holde øje med temperaturen via sms.

Jeg håber at undgå at bruge anden form for vinterklargøring, dvs jeg vil holde ferskvandstankene fulde osv.

Er der nogen der har erfaring med denne slags "vinter-strategi"? Kan der komme problemer med fugt? Andet jeg bør være opmærksom på?
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,364
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Thordirmok
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 19:11.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden