Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Links > Bådrelaterede links

» Online brugere: 269
1 medlemmer og 268 gæster
Andreashbw
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #21  
Gammel 15-06-2009, 21:39
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Nu er jeg sikkert en kæmpe lyseslukker...Men folk der sejler påvirket af alkohol, burde dælme øjeblikkeligt få frataget alle deres kørekort....

Lad vær med at sejle når man er småstiv....

Og jeg beklager endnu 1 gang....men hvis det nu ikke havde været for de fladpander, som knap nok kan vente til de er ude af havnen, inden gas håndtaget ryger i bund, og de mener sig berettiget til at plane indenfor svømme afstand af strandene.....ja så var reglerne nok aldrig blevet lavet...

Personligt føler jeg mig en lille smule mere sikker på vandet, nu når politiet ren faktisk begynder at prioritere sikkerheden og overholdelse af lovene...
Peter - Jeg er helt enig..!
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #22  
Gammel 15-06-2009, 21:52
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
sejler du spritsejlads tror jeg ikke på at din kørekort til bilen er i fare og heller ikke hvis du cykler med en pind i øret. færdselsloven §43 beskriver hvilke køretøjer det drejer sig om og der er båd og cykel ikke nævnt.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #23  
Gammel 15-06-2009, 22:09
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
vedr. politiet så er de her for at hjælpe og beskytte os og ikke for at genere os. hvis du har dette i tankerne når du møder dem så taler de med garanti pænt til dig. jeg har flere gange bidraget til statskassen (bøder) men jeg har stadig stor respekt for deres arbejde og ser ingen problemer i at de kontrollerer.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #24  
Gammel 15-06-2009, 23:21
Searider Searider er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: Fredericia
Indlæg: 91
Jeg syntes politiet stinker af pis... de kan for helvede da kigge den anden vej når 2 unge mennesker sejler i gummibåd imellem 50både mindre end 50m. fra land.

og hellig er der mange der er med at sejle sprit, men det er for fanden da de fleste der kan håndtere og sejle fornuftig med en 5-7genstande bag sig, men loven er kraft helvede da nede på 2genstande, det er fandme da latterlig... ufattelig man kan få sådan en lov indført i danmark... men udtalelser herindefra (og andre fora) er jo tydelig at alle syntes det er vældig fantastisk, og man er tilsyneladene enig om at det er godt, og man da ihvertfald selv altid sejler nærmest ædru.

Det er sgu da hykleri, jeg møder ALDRIG nogen som sejler ædru sidst på dagen, et lysene eksempel på dobbelt moral.. ingen tør stå ved hvad de reelt gør.
Reply With Quote
  #25  
Gammel 16-06-2009, 06:39
lbk lbk er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Sep 2008
Bopæl: Romdrup ved Aalborg
Indlæg: 211
Billeder: 6
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Nu er jeg sikkert en kæmpe lyseslukker...Men folk der sejler påvirket af alkohol, burde dælme øjeblikkeligt få frataget alle deres kørekort....

Lad vær med at sejle når man er småstiv....

Og jeg beklager endnu 1 gang....men hvis det nu ikke havde været for de fladpander, som knap nok kan vente til de er ude af havnen, inden gas håndtaget ryger i bund, og de mener sig berettiget til at plane indenfor svømme afstand af strandene.....ja så var reglerne nok aldrig blevet lavet...

Personligt føler jeg mig en lille smule mere sikker på vandet, nu når politiet ren faktisk begynder at prioritere sikkerheden og overholdelse af lovene...
Enig, selv om det kan være træls med restriktioner.
Reply With Quote
  #26  
Gammel 16-06-2009, 07:14
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
at den lokale politimester har ret at kommer med begrensninger i INTERNATIONALE farvand er efter min menig ikke rigtigt .
derfor håber jeg at sagen gå videre til EU domstol.

ang sprutsejlager har jeg den mening at også kørekort til billen skal indrages i 3 år ,jeg har flere gange oblevet folk pissefuld og unden kontroll af båden .
men dette skal gælder til alle ,speciel sejlbådejer har ja rygter at sejler "lovlig pissefuld "..
siste weekend kommer en sejlbåd slinger kryssende forbi mig mens jeg trolle i lillebælt og river alt min trolling endegrej ud af vandet til flere 100 dkr .
jeg sejler op til ham og han var so fuld at han kan slet ikke svare til mig ..
jeg har ringet til politiet og jeg få bar standart svar ..ingen recurcer ..
vand ,båd og sprut duer IKKE ...
og rent forsikringsteknisk er sagen også klar
hvis du sejler med sprut (mer end 0,5%)i blodet med en hurtigående speedbåd og da sket en ulyyke -ingen erstatning ..
so at tage et enkel hygge bajer på touren er okey men ikke flere .

Sidst redigeret af Manorwar; 16-06-2009 kl. 07:21.
Reply With Quote
  #27  
Gammel 16-06-2009, 07:22
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
x
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook

Sidst redigeret af Lars T; 10-06-2012 kl. 16:05. Begrundelse: Slettet på forlangende
Reply With Quote
  #28  
Gammel 16-06-2009, 07:50
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
jeg forstår sgu godt mange unge har problemer med politiet når deres første tanke er at de er nogle TOSSER og så har politiet min sympati og må sku gerne være hårde.

NICO: tal til politiet som du forventer de skal tiltale dig. politiet kender garanteret dine retigheder bedre end dig
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #29  
Gammel 16-06-2009, 08:10
mightydane mightydane er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Otterup, Fyn
Indlæg: 31
Billeder: 5
Hvad er det for en diskution herinde?

Politiet opretholder den lov som der er vedtaget af hhv folketinget, landsret etc. I finder jo ikke en politiker eller en højesteretsdommer i landet, der vil gå ind for spiritus i forbindelse med nogen som helst form for transport, hvor man kan være til fare for andre. Og det er der nok en grund til, tror i ikke?

At sejle rundt med så mange genstande indenbords, var det 6,7,8 eller 9 der var en der skrev, er jo åndsvagt. Der er regler til og ikke alle er lige ok. Men den her er nu fin nok! Altså alkohol reglen.

Goffy, du har fuldstændigt ret! Man skal tale til andre som man selv vil tales til! Det er jo så pisse let!

Og mht forsikring, hvem vil have et selskab hvor ens kunder sejler skide fulde rundt!? Manowar, du har i den grad ret i det er forkasteligt at man må sejle fuld rundt i en sejlbåd! Men det er der heldigvis også ved at blive set på..

Om folk er hellige eller ej.. Det ved jeg nu ikke. Der er bare regler til for de skal overholdes.. Sådan er det bare.. Det kan vi ikke gøre noget ved! Hvis de brydes, så bliver man straffet.. Fair nok!

Hvordan kan du respektere HA'erne eller andre bander, løber rundt og skyder blandt befolkningen? Det er ikke i orden! Den gang de skød en raket af under sidste eller forrige bandekrig? Hvordan man støtte sådan nogle mennesker i et åbent fora, det er på den anden side af min forståelse!!!

Peter, Lars T, Goofy, Manowar og mange andre.. Det er rart der er nogle med fornuftige holdninger herinde! Puha

Og skal vi så ikke se at snakke lidt om både igen??

Og jo, Politiet må godt lave regler for deres lokale farvande. Sådan er det bare. Og der er nogle steder vi bare ikke må sejle stærkt - det er jo heller ikke nyt! :-) TIl gengæld er der flere steder vi må! Så stik da til søs og få lysten styret :-)
Reply With Quote
  #30  
Gammel 16-06-2009, 15:44
Anders kr's Avatar
Anders kr Anders kr er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
Citér:
Originally Posted by mightydane Se indlæg
Politiet opretholder den lov som der er vedtaget af hhv folketinget, landsret etc. I finder jo ikke en politiker eller en højesteretsdommer i landet, der vil gå ind for spiritus i forbindelse med nogen som helst form for transport, hvor man kan være til fare for andre. Og det er der nok en grund til, tror i ikke?

At sejle rundt med så mange genstande indenbords, var det 6,7,8 eller 9 der var en der skrev, er jo åndsvagt. Der er regler til og ikke alle er lige ok. Men den her er nu fin nok! Altså alkohol reglen.

Goffy, du har fuldstændigt ret! Man skal tale til andre som man selv vil tales til! Det er jo så pisse let!

Og mht forsikring, hvem vil have et selskab hvor ens kunder sejler skide fulde rundt!? Manowar, du har i den grad ret i det er forkasteligt at man må sejle fuld rundt i en sejlbåd! Men det er der heldigvis også ved at blive set på..

Om folk er hellige eller ej.. Det ved jeg nu ikke. Der er bare regler til for de skal overholdes.. Sådan er det bare.. Det kan vi ikke gøre noget ved! Hvis de brydes, så bliver man straffet.. Fair nok!

Hvordan kan du respektere HA'erne eller andre bander, løber rundt og skyder blandt befolkningen? Det er ikke i orden! Den gang de skød en raket af under sidste eller forrige bandekrig? Hvordan man støtte sådan nogle mennesker i et åbent fora, det er på den anden side af min forståelse!!!

Peter, Lars T, Goofy, Manowar og mange andre.. Det er rart der er nogle med fornuftige holdninger herinde! Puha

Og skal vi så ikke se at snakke lidt om både igen??

Og jo, Politiet må godt lave regler for deres lokale farvande. Sådan er det bare. Og der er nogle steder vi bare ikke må sejle stærkt - det er jo heller ikke nyt! :-) TIl gengæld er der flere steder vi må! Så stik da til søs og få lysten styret :-)

Jeg syntes også det er fair, hvis man sejler påvirket at det skal gi et hak i næpet,
Men som tidligere ville jeg bare lige ha afklaret hvordan artiklen skulle tolkes, altså om de var i deres gode ret midt ude på fjorden, at stikke en bøde i hånden på mig, fordi skroget rejser sig fra overfladen, tydeligvis er der mange meninger om politi på vandet, for mig er det Helt OK,. så længe man også må sejle huritig hvor der ingen begrænsninger er, altså at skroget løfter sig fra vandet ved høj fart, uden at det er ulovligt,
__________________
Seamaster 33 classic 1999 Diemax 6-260
Kawasaki 750SX jetski 1992
Glastron CVX 20 1976 5,7 liters V8 300hk årgan 1997
Shakespeare 13' 6"V sportmann 130hk yamaha V4"GO FAST"
Tidliger både,
Shakespeare shadow 16 årgang 1977 3,0 mercruiser
Glastron ssv 164 3,0 LX mercruiser
Suzumar 260 med en 9,9 johnson
Suzumar 300 med en 15hk Honda

Powermarine.dk
Powermarine-shop.dk



20 43 99 58
Reply With Quote
  #31  
Gammel 16-06-2009, 17:28
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Problemet i Svendborg er ikke om man må sejle fx 10 knop eller ej men at politimesteren har forbudt både at "plane" og det er ham selv og hans ikke maritimt uddanede politibetjente der afgør om en båd planer

Definitionen "plane" er problemet da man ikke med sikkerhed kan afgøre hvornår en båd planer eller ikke - det er det der har været stridsæblet i Svendborg sagen

En skibsingeniør definerer følgende omkring planing:

Et planende skrog har større dynamisk opdrift end statisk opdrift
Et deplaciment skrog har større statisk end dynamisk opdrift

Statisk opdrift = archimedes princip
Dynamisk opdrift er den opdrift der opstår når en fartøj bevæger sig gennem vandet og vandet trykker det op af vandet

Denne professionelle definition som jeg har hørt er den skibsingeniører og skibsteknisk institut benytter har igen det problem at en politiassistent ikke kan vurdere hvor grænsen præcis går bare ved at kigge på en båd der sejler.

Så konklusionen må være at man ikke kan lave en regel hvor det grundlæggende begreb (i dette tilfælde "plane") ikke kan afgøres af en person der står og kigger på det (fx en politiassistent) man må have en regel der fastsætter et enkelt målbart kriterie for om noget er overtrådt eller ej - det kan være fx max 10 knop.

Hvis vi tænker på fx et hangarskib der kan sejle 35 knop - ja så er den pr definition ikke planende skroget`s dynamiske opdrift er ikke stor nok til at bære skroget ud af vandet - det sejler som en deplacimentbåd et sådant skib kan altså gå med fuld kraft gennem svendborgsund uden at overtræde politimesterens regler (nu ville politimesteren nok også få svært ved at stoppe den viste USS nimmitz med sine ribèr - men det er for eksemplets skyld)



Omvendt vil en optimistjolle jo kunne plane bare ved sit lille sejl da den er fladbundet og let den planer vel ved ca 5-6 knop og den vil derfor overtræde reglen allerede ved 5-6 knop.

Hvad angår spiritussejlads - sejlads med høj fart mellem badende og i det hele taget uhøflig/farlig adfærd på havet så tager jeg afstand fra det - det er helt OK at jeg ikke må føre min 40 knop båd i en brandert - selvfølgeligt er det det - og det skal politiet håndhæve

Hvad angår episoden med den lille gummibåd der sejlede 50 meter fra land uden redningsveste burde den nok have været løst mere "gelinde" ofte kan man jo snakke med politifolk og de gange jeg har været i kontakt med dem har de optrådt helt ok - jeg er sågar sluppet fra bøder et par gange både herhjemme og i sverige ved at tale med dem er forseelsen ubetydelig og man har forstået hvad man har gjort vil de fleste betjente udvise en gensidig forståelse da de jo også er mennesker
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
  #32  
Gammel 16-06-2009, 19:45
Clasg's Avatar
Clasg Clasg er offline
Bogholder, kontoret for sund fornuft
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
Billeder: 42
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider Se indlæg
Casper, voksen bliver jeg sku aldrig på det punkt så, de er så forfærdelige at man tror det er løgn... Så der vil jeg forblive i mit barnlige sind hvilket jeg er utroligt glad for...

Vil hellere sige til dig Casper at det er dig der skal få øjnene op for hvilke tosser det virkelig er.
Øhhh jeg kaldes altså CLASG......men Casper er nu også et pænt navn..!

Selvfølgelig skal du forblive ung sind, Nico...
Det jeg mente med indlægget var nu bare, at de politi'er som du har udestående med (jeg kender alt til de MEGET emsige betjente i Svb.sund, de er altså en minoritet indenfor politiet og "tosser" uden sidestykke), de er kommet for at blive og de forsvinder ikke selv om du er pissesur på dem.

Jeg mener de er ca. 40 betjente i Svendborg, og hovedparten er altså ret fornuftige. Desværre er der altså også lige de omtalte par stykker, der burde tage et par dage inde på kontoret for "sund fornuft".

Jeg har nogle gode venner, der er i styrken (ikke i svendborg), og min far var også betjent.
Og de oplevelser som de udsættes for, er ikke for sarte sjæle.
Ufatteligt de gider blive ved...!

Desværre er der spader i alle brancher, og det gælder bare om at undgå dem.
Tænk på, hvor dårligt ry mekaniker-branchen har.
Er du ikke mekaniker ?
Jeg tror heller ikke, at du vil bryde dig om, at blive sammenlignet med diverse elendige fuskere, som aldrig burde have lov til at gå med værktøj...

Forleden blev jeg stoppet for at køre 120 km/t på en jysk landevej uden trafik.
Betjenten talte hele tiden pænt og korrekt. "Blokken" var fremme, men pludselig så han VHF'en ligge på forsædet. (Det var een af mine venners, som jeg skulle lave en monteringsplade til)
Så spurgte han interesseret til den, og så tog fanden løs. Vi begyndte at snakke både (han var ejer af en 18 fods Sea Ray af ældre årgang).
Det endte med at vi udvekslede fif om gode slæbesteder i Midtjylland.
Behøver jeg at sige at blokken aldrig kom i brug ?
Reply With Quote
  #33  
Gammel 16-06-2009, 20:46
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
x
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook

Sidst redigeret af Lars T; 10-06-2012 kl. 16:05. Begrundelse: Slettet på forlangende
Reply With Quote
  #34  
Gammel 16-06-2009, 22:32
Mark B Mark B er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Sønderjylland
Indlæg: 230
Det burde ikke have betydning om båden planer eller sejler 4 knob. Her burde man efter min mening, køre på folks "sunde fornuft" og sige at man eks. sejler efter forholdene men under 4-6 knob - og så man ikke laver "større, unødige bølger" end nødvendigt.

Første Eks. har jeg båden liggende lige udenfor lejligheden her i Sønderborg. Jeg bor ved en bro hvor de mellemstore både (Princess 62 - Sunseeker 50 fods m.m.) lige kan komme under broens éne søjle (uden at broen skal åbnes for dem) der ligger tættest på mig. Når de kommer sejlene, er det oftest med 8-10 knob hvilket jeg mener er unødvendigt. Jeg har set at flere af bådene i deres størrelse, sagtens kan komme igennem med 3-4 knob. Det er efter min mening unødvendige "bølger" de derfor laver og burde efter min mening give en advarsel eller direkte bøde. Behøver jeg nævne at Sea Ray'en bliver banket godt rundt når de kommer med for meget fart på?

Andet eks.

Mange af de mindre, IMØ kaldet "Speedbåde" (def. som under 14 fod og under 40-50 hk) banker igennem havnen hernede med alt hvad de kan. De laver ingen bølger, men da det er et havneområde og der ligger andre både ved begge sider af havnen, vil jeg mene at de laver "unødvendige bøler" og igen burde have både. Omvendt kommer nogle af optimistjollerne af og til også igennem med samme hastighed, men naturligvis uden at lave rigtige bølger, så bådene banker ind i kajen.

Mit budskab er sådan set bare, at politiet ikke skal lovgive for "hvilke både" der må hvad, men istedet køre mere på om folk sejler med "fornuft og omtanke". Har man taget et lovpligtigt Speedbådscertifikat, må man også besidde en form for fornuft til at kunne se hvornår man er til unødig ulempe og hvornår man blot sejler med omtanke.

Håber jeg fik det forklaret sådan nogenlunde - er en anelse træt
Reply With Quote
  #35  
Gammel 17-06-2009, 09:13
Skibsbyggeren.'s Avatar
Skibsbyggeren. Skibsbyggeren. er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Aalborg
Indlæg: 399
Billeder: 11
Thumbs up

Citér:
Originally Posted by peter508 Se indlæg
nu er jeg sikkert en kæmpe lyseslukker...men folk der sejler påvirket af alkohol, burde dælme øjeblikkeligt få frataget alle deres kørekort....

Lad vær med at sejle når man er småstiv....

Og jeg beklager endnu 1 gang....men hvis det nu ikke havde været for de fladpander, som knap nok kan vente til de er ude af havnen, inden gas håndtaget ryger i bund, og de mener sig berettiget til at plane indenfor svømme afstand af strandene.....ja så var reglerne nok aldrig blevet lavet...

Personligt føler jeg mig en lille smule mere sikker på vandet, nu når politiet ren faktisk begynder at prioritere sikkerheden og overholdelse af lovene...
hørt !!!
__________________
"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !"

Skibsbyggeren.

Albin 25
Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32

Powles 36 Fly
2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.

XPE 4950
Reply With Quote
  #36  
Gammel 17-06-2009, 09:56
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Man er nødt til at have en klart defineret lov - fx max 5 knop så kan - selv en ikke maritim politibetjent - kontroler om det er overholdt eller ej - det med at den ikke må "plane" eller "stejle" er noget makværk da det ikke kan defineres klart og tydeligt. det svarer lidt til at man på motorvejen kun måtte køre forsvarligt stærkt og ikke fx 110 km/t det vil munde ud i lange komplicerede retssager hvor retssikkerheden ikke er sikret for borgerne

I andre lande er det da også en specifik hastighed (fx 5 knop) der måles efter sejler man stærkere er loven overtrådt - gør man ikke er den overholdt - jeg kan til fulde forstå frustrationen hos fx nicolai når man laver sådanne tåbelige ikke klart målbare regler og ville også selv protestere vildt og tage en retssag hvis jeg blev idømt en bøde på baggrund af uklare definitioner
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
  #37  
Gammel 17-06-2009, 10:20
mightydane mightydane er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Otterup, Fyn
Indlæg: 31
Billeder: 5
I USA er der en NO WAKE ZONE! Fungere perfect.. Men fart er helt ´klart lettest at definere.. Men har i set nogen med en hastighedsmåler til søs? ;-)
Reply With Quote
  #38  
Gammel 17-06-2009, 10:29
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Det med hastighedsmåleren kommer sikkert snart, i det her forskrækket land.

Trim ud og stik af, blot et godt råd
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #39  
Gammel 17-06-2009, 10:35
Casper T
Gæst
 
Indlæg: n/a
[QUOTE=Clasg;14104] Øhhh jeg kaldes altså CLASG......men Casper er nu også et pænt navn..!

Casper er et meget pænt navn
Reply With Quote
  #40  
Gammel 17-06-2009, 10:47
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Citér:
Originally Posted by mightydane Se indlæg
I USA er der en NO WAKE ZONE! Fungere perfect.. Men fart er helt ´klart lettest at definere.. Men har i set nogen med en hastighedsmåler til søs? ;-)
De findes og bliver også brugt. jeg sejler i vadehavet hvor det hedder max 10 knob de fleste steder. Vi har også en der er ansat til at holde øje med os og han er udstyret med en måler + en kamera
træls når båden går bedst ved 13 knob men jeg sejler i den tro at de kan sgu nok ikke se forskel på 10 knob og 13 knob. så er der lige problemet med tidevandes strømmen som løber med 2 knob ,så når loggen siger 13 knob og jeg har medstrøm siger navigatoren 15 knob
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
Forbudt at plane i Svendborgsund Miss Mancini Off topic 47 20-11-2009 15:04
Er der nogen der har fået båden i vandet endnu? ENN Generelle spørgsmål 38 07-04-2009 07:05
Hvornår skal båden i vandet i år? ENN Generelle spørgsmål 23 12-03-2009 10:00

» Statistikker
Medlemmer: 114,154
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Andreashbw
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 07:29.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden