|
|
13-07-2015, 21:06
|
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2015
Bopæl: Frederikssund
|
|
vanglende vand ved søvandspumpe penta v8
Hej alle
Er ny her og helt grøn , faktisk så grøn at jeg slet ikke ha sejlet i min båd endnu og faktisk ikke har sejlet siden jeg var knægt.
Jeg er blevet ejer af en fin Crowline cr250 fra 1993. Båden har stået stille de sidste 6 år konseveret efter alle kunstes regler.
Motoren startede efter 3 omgange og går som en mis efter 6 år.
Nu kommer problemet, når jeg sætter høretelefonerne på drevet med vand, kommer der ikke kølevand ud genne udstødningi drevet eller de to bælge der sidder under drevet. Tager jeg slangen af på drevet og stætter vandslangen direkte ind i slangen der går ind til søvandspumpen så kommer kølevandet alle de rigtige steder. Mangler info om hvor meget pumpen skal suge nogen siger at de ikke er selv sugende og andre siger at de skal suge en hest igennem.
motoren er en volvo penta 5.7ltr desværre ingen motor kode endnu, søvandspumpen sidder på krumtappen og tror i messing med to slanger. Har skiftet impella. Er godt nok mekaniker men grøn på bådsiden. Håber i kan hjælpe.
|
14-07-2015, 22:19
|
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
|
|
Umiddelbart en tilstoppet servo-olie-køler....sidder bagerst på motoren v/ transomen. Måske et "knæk" på slangen fra drev til søvandspumpe.
Søvandspumpen er selvansugende.
15-07-2015, 01:01
|
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2015
Bopæl: Frederikssund
|
|
Alle slanger er tjekket og har været afmonteret, olie køler er fejlfri. Virker jo fint nok når jeg sætter vandslangen direkte til, problemet er når den skal suge fra drevet, det vil den ikke. Og der er ingen sug i pumpen selv med ny impella
|
15-07-2015, 06:38
|
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Bopæl: www.nytdrev.dk
|
|
Suger den igennem drevet eller er der bundsi monteret ?
Servo-olie-køleren bør sidde før søvandspumpen.....
Sidst redigeret af Miss Mancini; 15-07-2015 kl. 07:19.
|
15-07-2015, 20:19
|
|
Kaptajn af eget skib
|
|
Bopæl: MidtSj
|
|
Den minste lille bitte revne i søvandsfilter eller slange og så kan den ikke suge vand.
|
03-08-2015, 15:10
|
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2009
Bopæl: Måløv
|
|
Hej Carsten,
På min VP 5,7 (2004) der sidder en studs hvor du kan koble en vandslange på ved selve indtaget til søvandspumpen - lige på venstre side af motoren (når du ser ned i motorrummet). Jeg skruer en adapter på som passer til en almindelig kobling til haveslanger - super genialt system!
XDP Composite Drev
|
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 120,728
Emner: 5,113
|
Velkommen til vores nyeste medlem, robynnj11 |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 09:16.