Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Efterlysninger

» Online brugere: 494
4 medlemmer og 490 gæster
Brervebrorm, Shawnbtc, StevenNic, Thomasmum
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 18-11-2011, 14:49
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Politiet vil ikke hjælpe med stjålen båd

Jeg har fået stjålet en speedbåd med trailer, og ved hvem tyveknægten er, men politiet i Silkeborg nægtede at gøre noget ved sagen, de mente at de ikke kan løfte bevisbyrden for at der er foregået noget ulovligt, så de rådede mig til at køre en civil retsag mod tyven, og det har jeg netop gjort.

Jeg vandt sagen klart,men tyveknægten fortalte blot at han havde solgt den videre, og ikke ønskede at fortælle hvem han havde solgt den til, jeg fik en ubrugelig dom fra civilretten, på at han skulle betale mig kr 42000,- plus renter og sagsomkostninger, han grinede blot og sagde han ingen penge havde og aldrig ville få det...

Da jeg igen henvendte mig til politiet med dommen, fik jeg den besked at nu har du jo dommen, så vil det jo ikke gøre fra eller til vi kører samme sag igen mod manden...

Jeg protesterede, og bad dem om at tage sagen op, og finde ud af hvor båden var, og få den tilbage, og få manden straffet for tyveri og bedrageri, men fik beskeden at de jo ikke kunne torturere tyven til at fortælle hvem han havde solgt båden til, og at de ikke ville bruge deres tid på nytteløse sager, og slet ikke, da jeg havde en dom på manden i forvejen.

Jeg blev for ca. 6 mdr siden tilbudt en næsten ny 60 hp motor på bga., som jeg fandt ud var stjålen, jeg henvendte mig også dengang til politiet i Silkeborg for de skulle tage afære, men de kunne desværre ikke hjælpe da det var weekend, og efter jeg måbende spurgte om de kunne gøre noget ved det efter weekenden, var svaret, nej, for den mand der har noget med disse sager at gøre skulle på kursus mandag, og var væk 8 dage. Der stod jeg med både adresse og navn på en forbryder, der havde en stjålet en næsten ny motor, og ville sælge den.

Tyveknægten havde både mit tlf nummer samt navn og adresse, jeg tog en stor risiko, afligevel var politiet ikke til nogen hjælp...

Det er måske derfor at Silkeborg er den politikreds hvor der bliver stjålet flest både og motor, i forhold til opklaringsprocenten ( det har jeg læst i lokal-avisen, da der var særligt mange tyverier for nogle mdr. siden ), det har simpelthen ikke deres interesse og bevågenhed, da de mener at vi bådfolk selv er skyld i tyverierne, da vi ikke sikrer dem nok, og derfor bebyrder dem med unødvendigt arbejde.

Til dem der tror at ovenstående blot er historier, og ikke kan forkomme i Danmark, så er i velkommen til at gengive min historie hvor som helst og til hvem som helst. Politiet har nedskreven mine anmeldelser under mit person-nummer, hvis de da ikke forsvinder på mystisk vis, hvis der bliver blæst om deres politik på området.

Jeg står ved ovenstående, og erklærer at det er 100% sandt.

Jeg vil prøve at skrive til Justistministeriet, og forklare dem sagen, og bede om deres hjælp, selv om jeg tvivler på det hjælper....
Reply With Quote
Fenderen.dk Sponsor
GPS Tracker til Bil, Båd, MC
  #2  
Gammel 18-11-2011, 15:04
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Efterlysning

Jeg har fået stjålet denne Fiberline med indenbords 6 cylindret VP motor. Traileren er en pt. ureg, og er en tysk trailer med justerebare ruller via. håndsving metoden.

Billedet indsat er den person der stjal båden og solgte den videre, og jeg har civilrets dom på at han er tyven...

Båden har tyven haft stående skjult i en lade eller hal, og har formeligt omkring midten af august solgt den.

Jeg formoder at køberen er uvidende om at båd og trailer er stjålne varer...
Attached Images
File Type: jpg vp5.jpg (214.3 KB, 54 views)

Sidst redigeret af Chribs; 18-11-2011 kl. 15:09.
Reply With Quote
  #3  
Gammel 18-11-2011, 16:31
PROSECCO's Avatar
PROSECCO PROSECCO er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Mar 2011
Bopæl: Dragør
Indlæg: 246
Billeder: 5
Halløj

Det er fand..... surt....

Citér:
Originally Posted by Chribs Se indlæg
politiet i Silkeborg nægtede at gøre noget ved sagen, de mente at de ikke kan løfte bevisbyrden for at der er foregået noget ulovligt,
Det forstår jeg ikke helt, kunne du ikke bevise at det var din båd??

Og kunne forsikringen ikke gøre noget ved sagen når du nu viste hvem der havde stjålet den?

Måske skal der en form for "nummerplade" og registreingsbevis til både, både for identifikation og for at den der har den originale registrering er ejer af båden. Det vil da lette bevisbyrden mht ejerskab.

Med alle de penge du har punget ud til advokater mm, ville det set i bakspejlet måske have været bedre brugt på en privatdetektiv og selv ha fundet frem til båden og selv hente den tilbage.... blot en tanke.

Jimmy
__________________
Jimmy L


2001 Sea Ray 270 Sundancer
Mercruiser 7,4 l MPI Bravo III drev
Kohler 5KW generator
Garmin 525S gps m/fuelsensor
Alu targaøjle

Sidst redigeret af MartinN; 18-11-2011 kl. 17:24.
Reply With Quote
  #4  
Gammel 18-11-2011, 17:23
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg kender tyven, han ville købe båden, som vi aftalte en pris på, og aftalte af han fik båden når jeg fik pengene , men nogle dage efter, mens jeg var på forretningrejse i Tyrkiet, stjal han den i stedet for at betale den, og gemte den væk et eller andet sted.

Så politiet påstår at han blot er en dårlig betaler og ikke tyv, da der forelå en skriftelig købsaftale . . .

Den er ikke forsikret.
Reply With Quote
  #5  
Gammel 18-11-2011, 17:55
PROSECCO's Avatar
PROSECCO PROSECCO er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Mar 2011
Bopæl: Dragør
Indlæg: 246
Billeder: 5
Halløj.

Ok, så giver det lidt mere mening. Men underligt at de ikke vil optage en rapport på tyveri, der også ville kunne bruges i en retsal.? med mindre du har underskrevet aftalen uden at få penge..?

J
__________________
Jimmy L


2001 Sea Ray 270 Sundancer
Mercruiser 7,4 l MPI Bravo III drev
Kohler 5KW generator
Garmin 525S gps m/fuelsensor
Alu targaøjle
Reply With Quote
  #6  
Gammel 18-11-2011, 19:56
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Den var blot en skriftelig aftale om prisen, og vi aftalte at han betalte og derpå fik båden...

Han fortalte at han ventede på at få udbetalt en arv i løbet af kort tid, og at han ville komme og betale når den arv blev udbetalt, og han viste mig nogle papir der fortalte om arven på kr 178.000,- skrevet af skifteretten i Viborg.

Jeg gik med til at den blev stillet til side, indtil hans arv blev udbetalt.

Jeg kan ikke se at en aftale om køb af en vare, gør det lovligt at blot stjæle varen, enten fordi man ikke kan skaffe pengene eller i det hele taget havde til sinde at betale for varen.

Så er det en meget risikabel forretning at handle feks. med biler, hvis en købsaftale gør det lovligt at hente/stjæle varen uden at betale den pris man aftaler...

Min advokat fortalte, at der ingen arv var på aftale tidspunktet, da der var blevet givet transport i den for over kr 300.000,-, næsten et år forinden til han´s bank, og at der var adskillige andre kreditorer, også, der var havnet i samme fælde som mig, bla. fik han repareret en bil for over 20.000,- på samme historie, samt boet til leje forskellige steder uden at betale for det, med et løfte om at betale når han´s arv kom.

Jeg ved også at han begår socialbedrageri i stor stil, han er på såkaldt varig kontanthjælp, men arbejder ved siden af, bla. som "sort" vinduspudser . . .
Reply With Quote
  #7  
Gammel 18-11-2011, 21:03
MortenBP MortenBP er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2011
Bopæl: DK
Indlæg: 227
Jeg har absolut intet tilovers for sådanne typer. Hvis jeg var dig, ville jeg lege privatdetektiv og dokumentere hans sorte arbejde, og derefter gå til kommunen. Jeg tror de tager visse ting lidt mere seriøst end Politiet.
Reply With Quote
  #8  
Gammel 18-11-2011, 22:15
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg tror der allerede kører en sag på ham for social-bedrageri, det mener en fælles bekendt i hvert til fald der gør.
Reply With Quote
  #9  
Gammel 21-11-2011, 12:32
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Christian - Det krænker fuldstændig min retsfølelse.!!!
Lyder det ikke som en sag for Ekstra Bladet?
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #10  
Gammel 21-11-2011, 15:34
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har skrevet til dem, de svarer tilbage at det er helt normalt, og ikke længere en nyhed.

Jeg har også skrevet om min historie andre steder, og det er utrolig de historier jeg får tilbage, jeg er desværre langtfra den eneste der bliver ulovligt trynet af et uduligt politi, der nægter at modtage en anmeldelse på grov kriminalitet.

De skriver feks. i dag i extrabladet om en skrothandler den får stjålet for kr 150.000,- hvor tyven bliver genkendt, og hvor kobberet, hvor noget er specielt og let genkendelig, bliver fundet på den genkendte tyv´s bopæl, men politiet nægter at gøre noget ved det...

Sidst redigeret af Chribs; 21-11-2011 kl. 15:39.
Reply With Quote
  #11  
Gammel 23-11-2011, 18:28
Skibsbyggeren.'s Avatar
Skibsbyggeren. Skibsbyggeren. er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Aalborg
Indlæg: 399
Billeder: 11
Sjovt nok, så kan politiet godt finde netop dig, hvis du skulle vælge at lammetæve fyren! Her kan man igen tale om krænket retsbevidsthed!!!
__________________
"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !"

Skibsbyggeren.

Albin 25
Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32

Powles 36 Fly
2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.

XPE 4950
Reply With Quote
  #12  
Gammel 23-11-2011, 23:40
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg må indrømme, at jeg har mistet den rest af tillid jeg havde til vores retsystem, herunder politiet.

De bad mig om at i første omgang at køre en civil sag mod tyven, og da jeg ingen valg havde, gjorde jeg det, selvom det kostede over kr 10.000,- i sagsomkostninger.

Og da civilretten gav mig medhold, og sagde der var ting i sagen der hørte under kriminalretten og dermed politiet, og min advokat samtidig opfordrede mig til at anmelde personen for bedrageri og tyveri m.m troede jeg naivt at nu ville politiet tage mig alvorlig og tage fat i tyven, og køre en sag mod ham.

Jeg havde aldrig drømt om at politiet nægtede at tage mod en anmeldelse, under påskud af at de ikke kunne gøre mere end civilretten, og derfor ikke ville bruge tid og omkostninger på sagen.

Politimanden sagde ordret, nærmest hånligt til mig, du fatter vel nok at vi ikke kan bruge tortur mod manden for at han fortæller hvor din båd er, så hvad er det endligt du vil opnå. du har jo allerede en dom på at han skylder dig penge for båd og trailer.

Jeg har virklig den opfattelse at den politimand jeg talte med, nød at afvise mig, han var i den grad ubehagelig, og talte ned til mig.

Jeg sagde også til politmanden, lige inden jeg gik, at jeg syntes at han skulle skamme sig, og at jeg fandt han var totalt uegnet til at have med anmeldere at gøre, og at jeg i den grad var frustreret over at møde en skrankepave hos politiet, når man som jeg havde været udsat for kriminelitet, og havde brug for politiets hjælp.

Han grinede bare, og sagde henvendt til en kollega, nåååååå da, det lyder som at han er blevet sur på mig . . .
Reply With Quote
  #13  
Gammel 24-11-2011, 00:30
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har en hel del med politiet at gøre, og jeg fatter simpelthen ikke den historie her.

Har du prøvet at anmelde det til en anden betjent ??

Jeg oplever intet i nærheden af det her med politiet. Selv små bedrageri sager helt ned til under 1000 kr bruger de ressourcer på, også selvom jeg har meddelt dem at vi ikke vil køre sag imod pågældende.

Min svigerinde er anklager ved politiet, og hun genkender heller ikke det skrevne her som værende normal procedure ved politiet, overhovedet ikke.

Jeg har selv haft en båd stjålet, og da jeg anmeldte det brugte de over 1 time på at tage imod den anmeldelse, hvor de skulle have beskrivelse af hændelsesforløbet, af båden osv.

Jeg ville prøve at gå til politiet igen også få fat i en anden betjent. Jeg oplever udelukkende politiet som værende hjælpsomme, høflige og meget ihærdige.
Reply With Quote
  #14  
Gammel 24-11-2011, 08:19
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Det er yderst beklageligt at det danske retsvæsen og politiet har svigtet i din sag. Det krænker opfattelsen af lov og orden i samfundet.

Jeg har selv oplevet hvordan mine tidligere kunder inden for møbelbranchen har snydt og bedraget mig, købt varer for betragtelige summer, og dagen efter lukket firmaet ned og solgt varelageret for et beskedent beløb til et nyt firma. Selvom jeg har forfulgt alle sagerne har jeg stadig den første krone til gode - advokaten har snuppet det hele.

I den ene sag drejede det sig om 60K, hvor jeg af kurator fik udbetalt 5K, men advokaten tog 8K - et tab på 3K + 60K som der var leveret varer for. Et tab direkte på bundlinjen...
I dag har ejeren startet et nyt firma op på samme adresse, nyt telefonnummer og inden for samme genre af forretningsområde. Bittert, at jeg har været medvirkende til at finansiere hans nye virksomhed og livsstil.
Desværre er det ikke første gang at ejeren er gået konkurs.

Jeg savner et regelsæt i den danske lovgivning omkring mulighederne for tidligere konkurs-ryttere til at etablere virksomhed specielt, hvis den konkursramte virksomhed har effekter mv., som indgå i den nye virksomhed.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #15  
Gammel 24-11-2011, 14:32
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jamen, jeg vil med glæde modtage hjælp fra din ven anklageren.

Hvis du vidste hvor mange jeg jeg har fået at vide, at det ikke kan passe osv, samt 1000 forklaringer på hvad jeg så skal gøre...

Det er ikke for sjovt at jeg måtte bruge penge på at en civil retsag, fordi politiet ikke ville hjælpe mig, jeg havde helst set at de gik ind i sagen første gang...

Så jeg tager med glæde mod din ven anklagerens hjælp...

Jeg kan sende mine oplysninger til dig privat, så er hun mere end velkommen til at kontakte mig, så kan jeg sætte hende ind i sagen...

Og måske kan hun samtidig gøre noget ved den historie om den stjålne påhængsmotor de ikke kunne gøre noget ved, fordi det var weekend...

Mvh Christian





Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Jeg har en hel del med politiet at gøre, og jeg fatter simpelthen ikke den historie her.

Har du prøvet at anmelde det til en anden betjent ??

Jeg oplever intet i nærheden af det her med politiet. Selv små bedrageri sager helt ned til under 1000 kr bruger de ressourcer på, også selvom jeg har meddelt dem at vi ikke vil køre sag imod pågældende.

Min svigerinde er anklager ved politiet, og hun genkender heller ikke det skrevne her som værende normal procedure ved politiet, overhovedet ikke.

Jeg har selv haft en båd stjålet, og da jeg anmeldte det brugte de over 1 time på at tage imod den anmeldelse, hvor de skulle have beskrivelse af hændelsesforløbet, af båden osv.

Jeg ville prøve at gå til politiet igen også få fat i en anden betjent. Jeg oplever udelukkende politiet som værende hjælpsomme, høflige og meget ihærdige.
Reply With Quote
  #16  
Gammel 24-11-2011, 18:07
Skibsbyggeren.'s Avatar
Skibsbyggeren. Skibsbyggeren. er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Aalborg
Indlæg: 399
Billeder: 11
Jeg har hørt, at du kunne have bedt om den flabede betjents stamnr. det er han pligtig til at udlevere på forlangende. Derefter kunne du jo prøve at klage over ham, i håb om, at han fik en over næsen - det er frustrerne som borger, at man føler at man løber panden mod en mur.
__________________
"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !"

Skibsbyggeren.

Albin 25
Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32

Powles 36 Fly
2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.

XPE 4950
Reply With Quote
  #17  
Gammel 24-11-2011, 19:28
pajero's Avatar
pajero pajero er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Sep 2009
Bopæl: Østjylland
Indlæg: 74
Hvad mon et forsikringsselskab havde sagt til ( hvis den havde været kaskoforsikret ) at udbetale forsikringssum, når en tyv eller hæler, er kendt og dømt ved en retsag til at erstatte båden. Personlig tror jeg heller ikke der var meget hjælp at hente der.
Mærkeligt at han ikke kan tvinges til at fortælle hvem han har solgt den til.
Mvh Bjarne.
__________________
Hvor der er en Jeep er der en vej !
Reply With Quote
  #18  
Gammel 24-11-2011, 19:52
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jamen, jeg vil med glæde modtage hjælp fra din ven anklageren.

Jeg skrev vist ikke noget om at hun har tilbudt hendes hjælp. Hun er anklager i det sønderjyske, og vil nok ikke blande sig i hvad de laver længere nord på. Under alle omstændigheder kunne jeg aldrig drømme om, at love hendes hjælp uden hendes viden. Jeg var til familie træf, og spurgte hende om det var normalt, hvilket hun bestemt ikke mener at det er.

Og som jeg skriver, så er det heller ikke min oplevelse af politiet.

Jeg foreslog dig at anmelde det til en anden betjent, det ville jeg selv gøre såfremt det var mig.
Reply With Quote
  #19  
Gammel 24-11-2011, 23:22
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Næ, Peter508, du skrev intet om hjælp, det medgiver jeg dig, men da du skriver så rosenrødt om din kontakt til politiet, samt din og din ven, anklageren´s undren over min sag, så jeg ville da kun være taknemlig for lidt hjælp, for din fremstilling af politiet har desværre intet med den virklighed at gøre, der hersker her i Silkeborg.

Der har været flere sager om Silkeborg´s politi manglende lyst/evne til at hjælpe borgerne her i Byen, både i tv og den skrevne presse, og hver gang lover de bod og bedring, men mig bekendt er det ikke blevet bedre...

Jeg har rodet rundt med denne sag i over 1 år, og jeg har prøvet alt, jeg har betalt advokat regninger for over kr 18.000,- pga. denne sag, bla. lidt over kr 10.000,- til en civil retsag...

Civilretten gav mig 100% medhold, men den dom er intet værd, for han nægtede at fortælle dommeren i civilretten hvor båden er, og han er intet værd økonomisk og vil formentlig aldrig blive det...

Derfor gik jeg med dommen i hånden igen til politiet, og blev igen nægtet hjælp...

Jeg skrev kun om sagen herinde i frustration over hele sagen, ikke for at få betvivlet min beskrivelse af politiets manglende evne og lyst til at hjælpe til at hjælpe mig.
Reply With Quote
  #20  
Gammel 24-11-2011, 23:34
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har ikke skrevet at jeg betvivler det du skriver.

Jeg har rådet dig til at gå til en anden betjent med din sag, eller som en anden skriver få den pågældende betjents stamnr. og gå videre med sagen.

Dernæst har jeg skrevet om min egne oplevelser med det danske politi, og de ligner på ingen måde det du beskriver. Men som sædvanlig når du laver en tråd, må man ikke have andre erfaringer, være af anden mening eller bare tilnærmelsesvis ikke klappe dig på ryggen....

Jeg burde have vidst bedre end at svare i en af dine tråde, for de ender 9 ud af 10 gange med at du bliver personlig og hidser dig op.
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,492
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Avtoservis_kuOn
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 13:33.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden