Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Galleri > Videoklip

Videoklip Her kan du linke til videoklips med alt på vandet, lige fra både, ture, vandsport osv. Lad os se de klips..

» Online brugere: 357
9 medlemmer og 348 gæster
BerryNep, DanielSef, KentPriorse, mealeSedRah, MojokEnritte, PeerErroliBox, RasarusAntewmelt, StevenNic, Thomasmum
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 25-07-2013, 15:55
Fletcher14's Avatar
Fletcher14 Fletcher14 er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
Billeder: 108
Video fra tur til Dragør Fort

Video fra tur til Røse Fyr og Dragør Fort.

Ses bedst i 1080p eller 720p på YouTube.

Reply With Quote
  #2  
Gammel 25-07-2013, 22:40
PROSECCO's Avatar
PROSECCO PROSECCO er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Mar 2011
Bopæl: Dragør
Indlæg: 246
Billeder: 5
Halløj

Det er en rigtig fin video. Kan se den er optaget i går aften. Vi ligger for anker øst for fortet og ses tydeligst 8:20 ca uínde i videoen.. sort hvid sort båd...

MEEEEENNNNN en video dokumentere også fejl. fatale fejl. Jeg syntes det er total mangel på godt sømandskab og respekt at for det første at sejle så tæt på et ankerliggende skib i høj fart OG som samtidig har et tydeligt udspilet signal flag A/dykkerflag ude... Det er sgu mangel på sund fornuft. Signal flag A: blå/hvid : dykkere ude hold klar skib.... dvs at der er dykkere i vandet i umiddelbar nærhed. I har tydeligvis aldrig været under vand og haft en speedbåd og propel lige over hovedet.
Havde i nu sejlet lidt længere ude/væk for den ankerliggende havde i også set flaget noget før.. Det kræver selvfølgelig at man kender sine søflag..

Jimmy
Attached Images
File Type: jpg signalflag.jpg (120.1 KB, 4 views)
__________________
Jimmy L


2001 Sea Ray 270 Sundancer
Mercruiser 7,4 l MPI Bravo III drev
Kohler 5KW generator
Garmin 525S gps m/fuelsensor
Alu targaøjle
Reply With Quote
  #3  
Gammel 26-07-2013, 00:10
Fletcher14's Avatar
Fletcher14 Fletcher14 er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
Billeder: 108
Hey. Tak for kompliment.

Det er super, du bringer det med flaget op.

Jeg vil give dig absolut ret i, at det er dårligt sømandsskab, at overse et signalflag. I særdeleshed et dykkerflag eller anden fare.

Hvis det er speedbåden, der ligger fortøjret ved Nordre Røse Fyr, du henviser til, så bryder jeg mig ikke om, at du skriver, at den fortøjrede båd fører tydeligt og udspilet signalflag. Faktum er, at flaget overhovedet ikke kan ses i tide. Flaget yder ingen advarsel eller beskyttelse.

Der er flere grunde til, at den fortøjrede båds aktivitet er uheldig.

1. Hvad angår flaget, så var det bestemt ikke sat tydeligt.

Bekendtgørelsen siger: "Når dykker er ude, skal dette tilkendegives ved - på det sted, hvor det bedst kan ses - at vise det internationale signalflag A i form af en plade eller et udspilet flag med en højde på mindst 1 m" og "Det må forudsættes, at man kan se flaget fra en passende større afstand. I områder, hvor der alene er fritidsfartøjer til stede, må den vel være på mindst 200 m".

Det var placeret på stævnen af deres båd, gemt bag deres vindspejl, gemt bag en kaleche, tæt mod fyret, og kun synligt fra syd - mod det forbudte område. Der er tilladt sejlads om nord, hvor jeg kommer fra. Flaget kan dog ikke ses fra nord. Det kan først ses under passagen - og dermed alt for sent. Dertil kommer, at solen var stærk fra nord, så flaget ville næppe kunne ses fra syd heller. Flaget skal være synligt fra begge/alle sider - og i særdeleshed fra nord, hvor sejlads er tilladt - og hurtige både stryger over vandet. Jeg vedhæfter et billede fra videoen, hvor jeg mener, at flaget skulle være synligt, så rettidig manøvre kunne indledes. Billedet er kun 6 sekunder fra passage. Videoen er filmet med vidvinkel, så de er meget tættere på end det umiddelbart ser ud. Jeg vedhæfter også udklip fra søkortet, hvor det forbudte område er indridset - og retningen er tegnet på.

2. Jeg har været i kontakt med fyrets ejer, der oplyser, at ingen må lægge til ved fyret - og heller ikke stige op på fyret - og absolut ikke dykke ved fyret. De kan selvfølgelig have haft en skriftlig tilladelse, men, det forekommer usandsynligt, at en lystsejler får det - i modsætning til en dykkerklub, der formentlig vil dykke fra en mere erhvervslignende båd - med tydeligt signalflag.

3. Derudover er de i et større område, vest for Drogden, hvor det ikke er tilladt, at sejle for lystsejlere. Deres båd lignede en lystsejler, der enten havde tekniske problemer eller blot solede sig på fyret. På videoen ses det, at de ligger og soler sig på fyret. Jeg ville egentlig have passeret fyret korrekt i Drogden, men, da jeg selv gerne ville se nærmere, passerede jeg fyret om vest, som det ses på videoen.

4. Hvis personerne havde fægtet eller på anden måde advaret, havde jeg set det og taget farten af og nærmet mig langsomt, så jeg kunne hjælpe eller afværge en katastrofe. Man kan svagt se, at en person på fyret peger - under selve passagen - og altså alt, alt for sent. Han er dog også placeret bag vindspejlet - og bag kalachen - og heller ikke synlig fra nord. Alle øvrige personer soler sig på fyret og på båden - og har ikke engang opdaget os.

Tak fordi du gjorde opmærksom på det. Det er bestemt vigtigt, at bringe fokus på. Der er mange dykkerklubber i København - og i en hurtiggående båd kan man nemt overse et flag eller anden fare. I dette tilfælde er det dog den fortøjrede båd, der ikke har ført effektivt signalflag.
Attached Images
File Type: png 2013-07-26-00-04-27-screenshot.png (696.7 KB, 9 views)
File Type: png 2013-07-26-00-14-37-screenshot-2.png (113.0 KB, 10 views)

Sidst redigeret af Fletcher14; 26-07-2013 kl. 02:08.
Reply With Quote
  #4  
Gammel 26-07-2013, 01:05
MortenBP MortenBP er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2011
Bopæl: DK
Indlæg: 227
Jeg har lært at man skal holde sin fart * 3 i afstand til andre fartøjer. Det er vist ikke tilfældet her. Og så er spørgsmålet om fortet har en 'kyst', for så skal man jo altid holde 200 meter til den.

Ellers fed video!
Reply With Quote
  #5  
Gammel 26-07-2013, 02:10
Fletcher14's Avatar
Fletcher14 Fletcher14 er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
Billeder: 108
Takker. Det var også fedt, at lave den.
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,284
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, KentPriorse
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 12:52.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden