Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Efterlysninger

» Online brugere: 541
0 medlemmer og 541 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 28-06-2010, 01:30
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Med garanti stjålet motor

Hejsa. jeg faldt lige over denne annonce i DBA. Jeg har anmeldt den til Københavns politi. Den motor hører ikke til på den båd, og prisen skriger til himlen....
http://www.dba.dk/ukendt-speedbaad-1...dToFavorites=1

Hvad syntes i ?
Reply With Quote
Fenderen.dk Sponsor
GPS Tracker til Bil, Båd, MC
  #2  
Gammel 28-06-2010, 05:08
Campion 165(seb)'s Avatar
Campion 165(seb) Campion 165(seb) er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Odenszeee
Indlæg: 913
Billeder: 14
Hmm, umiddelbart kan jeg ikke sige der er noget 'skummelt' ved den - andet end prisen er en anelse lav?
Manden kan vel have sine grunde til at ville sælge billigt, og ligefrem at påstå han er en tyv pga. dette??
Men nu har du gjortdet, så lad os se hvad der sker?
__________________
/ Seb

Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha

Tidligere både:
RING 16/90 Yamaha
Fletcher 199/200 Merury
Mustang-Trekpoint/50 Suzuki
Fletcher 161/100 Mercury
Fletcher 160/100 Mercury
Fletcher 199/200 Mercury EFI
Campion Cortes 165/200 Mercury
Global 13"/50 Mercury
Selco 15"/35 Johnson, 50 Mercury
Reply With Quote
  #3  
Gammel 28-06-2010, 08:21
jensjakob jensjakob er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2010
Bopæl: Kbh
Indlæg: 169
Billeder: 4
Godt at få hintet. Det er godtnok en billig pris for 50Hk 4takt motor.

Og en bette båd til 50Hk - men folk gør de skøreste ting.

Post også ovre på Smaabaadsklubben.dk og Baadsnak.dk
Reply With Quote
  #4  
Gammel 28-06-2010, 08:45
MartinN's Avatar
MartinN MartinN er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
Billeder: 102
Så længe du ikke ved om han har kvittering på delene, har du ikke rigtig belæg for at anmelde ham til Politiet.
Personligt ville jeg ikke fremstille nogen som tyv/hæler medmindre der var 100% bevis for det.
Men hvis en handel ser ud til at være for god til prisen, så en den det som regel også.
__________________
/Martin

En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...

_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax

Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________

Sidst redigeret af MartinN; 28-06-2010 kl. 09:50.
Reply With Quote
  #5  
Gammel 28-06-2010, 08:52
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Sådan som tiden er nu er der desværre folk som står med et akut likivitetsbehov og derfor SKAL realisere de aktiver de nu en gang har, med ofte store tab til følge. Mange biler og båd kan handles meget fordelagtigt lige pt.
Den ene mands død, den anden mands brød..

Men det er bestemt billig - meget billig.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #6  
Gammel 28-06-2010, 09:00
jensjakob jensjakob er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2010
Bopæl: Kbh
Indlæg: 169
Billeder: 4
Jeg ville tjekke stelnr på motor - og få det undersøgt hos forhandler, politi, forsikringsselskaber osv. - det lyder som en sær sag.

Husk, man skal beviseligt være i god tro for ikke at kunne blive sigtet som hæler - og forskel mellem "rimelig pris" og den udbudte pris er så stor, at det vil være svært at påstå sig værende i god tro, "tåbeparagraffen" hjælper ikke i hælerisager....
Reply With Quote
  #7  
Gammel 28-06-2010, 09:46
Søren S Søren S er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2010
Bopæl: Jægerspris
Indlæg: 62
Citér:
Originally Posted by Chribs Se indlæg
Hejsa. jeg faldt lige over denne annonce i DBA. Jeg har anmeldt den til Københavns politi. Den motor hører ikke til på den båd, og prisen skriger til himlen....
http://www.dba.dk/ukendt-speedbaad-1...dToFavorites=1

Hvad syntes i ?
Hej.

Ikke for bare at være en medløber.
Så kan jeg ikke se at der er noget luret ved dette.

Kunne du evt komme med en forklaring på hvorfor du er mistroisk?

God dag
Søren S
Reply With Quote
  #8  
Gammel 28-06-2010, 10:34
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Måske lige en anelse eller meget sindsygt at melde den til politiet hvis man ikke har nogle faktiske beviser på den er stjålet?

Manden kan ha arvet den?
Penge problemer?

Und so weiter....

Mener det smagsløst at hænge den sådan ud.
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #9  
Gammel 28-06-2010, 12:53
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har blot bedt politiet om at tjekke annoncen da den er mistænklig. Har han kvittering på den eller kan forklare hvor den stammer fra er det jo intet problem, det må da glæde enhver ærlig person at vi holder øje med hinandens ting, og personligt ville jeg intet problem have med at oplyse til politiet hvorfra jeg havde en eller anden ting en kunde eller andre fandt mistænklig......

Bemærk der følger altså en næsten ny trailer med samt en båd og Garmin fishfinder, og han er enda parat til at handle om prisen eller tage andet i bytte, så det lyder ikke som extrem pengemangel...

Den annonce lugter fælt, og jeg har intet forkert gjort i at henlede politiet på annoncen, der sker ham jo intet hvishan har rent mel i posen, men jeg tør vædde med hvemsom helst herinde at der er noget galt i den annonce...

Skal vi bare lukke øjnene når vi ser noget mistænklig, som feks. de øst eropæiske kassevogene der kører rundt på villa vejene om natten, der har man jo heller ingen beviser, men blot en konkret mistanke...

Regner man prisen på 2008 traileren og båden samt Garmin fishfinderen fra, lad os sætte dem lavt til kr 8000,- så er prisen på en 3 år gammel 50 hp 4 takt kr 14.000,- som enda er til forhandling, så naiv er jeg ikke... Men lad os nu se hvad der sker...

Om man mener jeg er smagsløs eller for hurtig ude, måske i ville tænke anderledes den dag en smagsløs nidkær person opdager den genstand i har fået stjålet og gør noget ved det...

Og at nogen syntes prisen er ok, lever vi i den samme verden ? En sådan motor kostede omkring kr 60.000,- med det hele for 3 år siden...

Jeg har netop selv solgt en 30 hp totakts overgemt model, Yamaha fra 2006 til kr 15.000,- og en 30 hp 2 takt overgemt Suzuki fra 2006 for 16.500,- og jeg havde mange henvendelser på dem... Den ene køber er medlem herinde....

Til dem der mener den annonce er helt ok...jeg vil ikke gøre mig skyldig i hæleri, så jeg vil ikke reagere på annoncen. Så køb den bare og kontakt mig, så kan i tjene en gratis båd og fishfinder m.m, jeg er kun intresseret i motor og trailer, og jeg betaler de omkostninger transporten vil koste...kom i gang, her kan i tjene penge uden at være smagsløse og helt lovligt....

Og har en eller anden herinde en tilsvarende motor og trailer er jeg købertil kr 22.000,- uden båd og andet...

Sidst redigeret af Chribs; 28-06-2010 kl. 13:24.
Reply With Quote
  #10  
Gammel 28-06-2010, 13:25
Norvik20"'s Avatar
Norvik20" Norvik20" er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
Billeder: 90
Jeg skal ikke kloge i priser på sådan en båd, men det falder mig i øjnene at manden på billedet i annoncen har "tyvehandsker" på samt hue, og skjuler sit ansigt nidkært, ved at kigge ned og væk fra kameraet, selvom han i forvejen sidder med ryggen til.

Ser sgu noget fordækt ud!

Mvh
Reply With Quote
  #11  
Gammel 28-06-2010, 13:31
jensjakob jensjakob er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2010
Bopæl: Kbh
Indlæg: 169
Billeder: 4
Goodle på tlf-nummer viser at det er en have-gartner som har nummeret. Båden kan være en vare han har fået i bytte fra en kunde, og derfor sælger billigt.

På den ene side kan der være mange gode forklaringer på annoncen. Så det er nok for hårdt og kategorisk at skrive "med garanti stjålet motor", husk at der også er noget som hedder injurielovgivningen - som det kan diskuteres om denne overskrift læner sig op af problemer med.

På den anden side - det er i min optik god borger-opførsel, og god kollegial sejler-opførsel at holde øje med ting som ser mistænkelige ud.

En mere nuanceret tilgang kunne være at bruge en anden overskrift - og spørge om der er nogen som mangler en motor+båd som på billedet.

God vind
Jens Jakob
Reply With Quote
  #12  
Gammel 28-06-2010, 13:58
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg er helt enig i, at denne annonce er noget suspekt....

trailer, motor af nyere årgange + en mindre båd som ser fornuftig ud i stand til den pris....

Jeg fik for nogle år tilbage en speedbåd stjålet, og jeg ville have været lykkelig, hvis en eller anden havde råbt vagt i gevær, såfremt min havde været at finde til salg....

Såfremt der ikke er noget suspekt ved annoncen, så er der jo ikke sket noget ved at politiet tjekker det op ( såfremt de ren faktisk gør det )...det værste er vel at sælger bliver gjort opmærksom på, at han er ved at sælge noget til underpris....
Reply With Quote
  #13  
Gammel 28-06-2010, 15:15
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg køber selv lidt både og sælger dem igen når jeg bliver trætte af dem, jeg kender godt priserne, og jeg har sagt nej til flere køb fordi der ikke kunne sansyneliggøres at sælgeren var den rette ejer af det han ville sælge mig, og jeg har også anmeldt et par af sagerne, og hver gang haft ret....

Ingen skal bilde mig ind at man ikke undersøger priserne inden man sætter noget til salg, og mig bekendt forærer man ikke tingene væk langt under prisen blot fordi man har fået dem i bytte...

Det er naive købers skyld at den er så stor handel med stjålne varter, de siger alle: jeg vidste ikke at varene var stjålet fordi sælger sagde det var en arveting og han derfor ikke havde kvitteringer, og jeg trode bare han var dum pga den extrem lave pris...

Lad nu være med at komme med alle de undskyldninger hvorfor den er til salg så billig, jeres forklaringer er ren gætværk, jeg syntes derimod sansynligheden taler for mit bud på den meget lave pris...

Tjen dog de penge jeg tilbyder jer der mener sælger er ærlig gartner der blot er intet aner om priserne, eller kontakt sælgeren og fortæl om mit indlæg, jeg er sikker i min sag, den annonce lugter langt væk......

For nogle år siden var der en smart mand der solgte fladskærme der skulle betales på forhånd, de var under halv pris, og mange var meget mistænklige, flere anmeldte ham, men masser af personer skældte anmelderne hæder og ære fra, og svor de selv havde købt en skærm der, og sælger var både flink og troværdig, og de var 100% sikre på at de fik deres skærm når sælger fik dem hjem fra producenten... Der hoppede mange på limpinden pga. alle de naive der støttede sælgeren, de troede på han var god nok. Ingen fik deres skærme, han snød for millioner.... Jeg husker stadigvæk alle hans naive støtter´s indlæg... Og den svindler der solgte PS2 og mobil telefoner til halv pris på Qxl, det var det samme, masser af støtte indlæg og folk gav ham endda positive karakter inden de fik deres varer... Ikke en fik nogen af de forudbetalte varer... Der blev jeg truet med sagsanlæg og det der var værre da jeg skrev i spørgsmål til sælger at annoncen lugtede langt væk og med garanti var svindel, jeg fik endda trussels breve om en injuirer anmeldese fra Qxl ledelse, og mine indlæg blev slettet...

Jeg anmeldte sælger til politiet afligevel, og historien fortalte hvem der havde ret...

Jeg modtag efterfølgende et takkebrev fra polititet i Herning fordi jeg trods alt var med til at stoppe den sælger før han svindlede endnu flere, og de fik spærret hans konto, så de fleste kunne får deres penge tilbage...

Jeg købte i 1998 en speedbåd med motor og trailer af en bilhandler, han fik den i bytte på en bil, de vidste sig at det hele pånær traileren var stjålet... Jeg havde jo heldigvis en kontrakt på handlen til at bevise jeg var i god tro, så jeg måtte nøjes med at aflevere båd og motor til politiet... Bilhandleren nægtede at betale mig tilbage, og han gik i betalingstandsning kort efter...

Og tyveknægten var intet værd økonomisk, det kostede mig en masse penge...

Det blev kun opdaget fordi jeg tegnede en forsikring på båd og motor, og forsikringen opdagede at motornummeret ikke tilhørte den motorstørrelse, og de underettede politiet ....

Siim´s fra Siim´s Marina kan bekræfte min historie, jeg havde lejet en ligge plads ude ved hans villa i Sejs dengang...

Det kostede mig over kr 50.00,- som en uskyldig køber, bare en eller anden dog havde været vågne der, så måske jeg havde undgået at miste alle de penge...

Sidst redigeret af Chribs; 28-06-2010 kl. 15:27.
Reply With Quote
  #14  
Gammel 28-06-2010, 16:55
jensjakob jensjakob er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2010
Bopæl: Kbh
Indlæg: 169
Billeder: 4
Jeg har kigget på billederne, og på det første billede, taget forfra, er det IKKE en 50hk 4takt Suzuki som sidder på hækken.

Så forklaringen kan være at det er en anden motor end den 50hk 4takt som er på sidste billede, der nu sidder på båden.
Reply With Quote
  #15  
Gammel 28-06-2010, 18:10
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Thumbs down

Når nu du køber så mange både og motorer? skal jeg så også ringe til Told og Skat og bede dem tjekke hvor mange sorte penge du laver eller du gør det måske hele med tab?

Stop med at være så overvågene, det her land ender som det rene bigbrother hvis folk render rundt og gør sådan!
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #16  
Gammel 28-06-2010, 20:23
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Der står i teksten der er en Suzuki 50 hp fra 2007 der e til salg og billedet fra siden viser en ny model Suzuki... Så ladnu teksten råde i stedet for at begynde at gætte på det måske er en 35 år gammel motor der sidder på den...

Nicolaj, Du er meget umoden at høre på, det er dig der spiller moralens vogter over for mig.
Og hvorfor, fordi jeg har mistanke til en annonce hvor jeg mener der er kontrabande involveret, det gør dig svært oprørt at jeg reagerer i stedet for at vende ryggen til, det venter jeg med til nogen render med dine ting ?

Og ring du bare til told og skat, jeg har orden i mine papir og betaler skat og moms af det jeg skal betale skat og moms af....

En Makki inde fra Bådgalleri har haft ringet på annoncen, det var en 2007 firetakt og en indreg trailer fra 2008... Personen han talte med talte meget langsomt med en let snøvlende stemme ( dette er hans forklaring, ikke min ) Der var meget larm i baggrunden, han syntes det kunne lyde som et værtshus, men vidste det ikke med sikkehed, han spurgte ind til den, og spurgte til kvitteringer på båden, der var papir på traileren, men dem på motoren var der ikke, motoren var købt af en han kendte og den var god nok, men ingen papir af nogen art... Makki sagde han ville have et stelnummer på motoren så han kunde tjekke de før evt køb, sælger havde det ikke på stående fod, men de aftalte Makki ringede senere og fik det. Da Makki ringede igen var det stadigvæk med meget larm i baggrunden, og sælger beklagede at den nu var solgt, så der var ingen grund til at oplyse stelnummeret, og at han blot havde glemt at slette annoncen....

Tager jeg fejl er det kun glædeligt, så har der ikke været er offer der, men jeg satser stadigvæk på noget er helt galt der.....

Så de er solgt, så må vi se om vi hører mere fra den kant...
Reply With Quote
  #17  
Gammel 28-06-2010, 22:08
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
alle mistanke om kontrabande SKAL anmeldes..og den sag lugter ikke kun om tyvekoster - den stinker
købern af kontrabande kan reskere at ikke kun at miste sine penge men ogsa reskere en politianmeldese...jeg er jo bekent med flere tyverisager og problematiken - eks.en bayliner ejer har lige få hentet sin dyrt nykøbt båd fra politi ..
køb altrig uden klart dokumentation af sælgerns ID-adressse og ejerskab..
Reply With Quote
  #18  
Gammel 29-06-2010, 07:04
jensjakob jensjakob er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2010
Bopæl: Kbh
Indlæg: 169
Billeder: 4
Det ser ud til ud fra billederne, at den nye ejer er medlem ovre på Smaabaadsklubben, og har brug for nye kabler til motoren.

Jeg kan tage fejl, men billedet ligner meget billeder fra dba.dk (se på trimtabs, rat, kurven på vindspejl, farven på kanten af båden osv).
http://www.smaabaadsklub.dk/forum/fo...GBID=23&Page=1

Mvh
Jens Jakob
Reply With Quote
  #19  
Gammel 29-06-2010, 10:32
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Javel ja, kald mig hvad du vil. Syntes stadig det er helt forkert måde at gribe det her an på, at hænge det ud før man har undersøgt det.

Men kom du bare med mere på mig, det rart du!
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #20  
Gammel 29-06-2010, 10:58
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Han skriver det kun er en motor han har købt, ikke en helt ny båd, så der er ikke sikkert det er den, og så er han godt nok også hurtigt ude. Båden mangler også den metalplade eller rist lige foran motoren, den ses tydeligt på billedet i DBA...

Jeg er lidt chokeret over at så mange herinde ikke kan se den pågældende annonce lugtede ! Køber i selv extrem billige ting uden at stille spørgsmål ? Svaret må være ja, ellers give jeres indslag ingen mening....

Som en politimand sagde i tv ( Til Nickolaj, ja, jeg betaler licens :/ ) Så lang tid almindelige folk ikke stiller spørgsmål til mistænklige billige priser uden behørig dokumentation er det alt for let at sælge stjålne ting, og så vil vi være plaget af indbrud.

Glem nu ikke at alle disse "kollegaer" der er kommet ud til deres båd og opdaget den er væk eller motoren er stjålet.

Jeg kender et par stykker der har mistet deres motor, på den ene havde de savet hækken i stykker da motoren var boltet fast og den havde fået nogle svejseklatter. Den ene havde ikke båden forsikret...Så der var kun en til at betale...

Vi er plaget af motor-tyverier i Indelukket her i Silkeborg, rigtig meget, og så lang tid der er kunder der ikke stiller spørgsmål til meget billige motorer eller andet uden kvitteringer vil vi være plaget af tyverier, sådan er fakta...

Jeg håber virkligt at denne motor ikke er stjålet, da vil der være 2 tabere, den der har fået motoren stjålet og den nye køber...

Men hvad ved jeg, jeg er jo kun en smagsløs sindsyg overvågende bigbrother der mistænkliggør fattige gartnere....

Du startede med at svine mig til Nicolaj,så lad vær med at græde nu over jeg kalder dig umoden, for det er du, det viser dit sprogbrug i denne tråd...

Men uanset hvad i mener, også hvis denne sælger blot er en fattig gartner uden viden om priser osv. vil jeg stadigvæk være mistænklig over sådanne annoncer og reagere på dem...

Sidst redigeret af Chribs; 29-06-2010 kl. 15:54.
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 114,527
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Dennismaisguisy
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 16:31.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden