jeg keder med lys og lygter efter noget low water pick up, og nose cone,
Til min 130hk yamaha fra 1996,
Men hvor finder man sådan noget, jeg mindes at ha set at man kan "få" en cone at sætte på den originale gear kasse, men jeg ville jeg gerne ha et gear hus med vandintaget længre nede,
De fleste nossecone-kits der sælges er tilpasset Merc. gearhus, de passet ikke ordentligt på Yamaha. Det vil give meget spartelarbejde at tilpasse det.
Er det noseconen eller water-pickup du går efter?
Noseconen har ingen effekt før din fart er over 70-80 mph..
Hvis det er water-pickup der er dit ønske, så ville jeg vælge at lave den med en pickup på agterspejlet og så tilslutte det på gearkassen lige under vandpumpen.
Dette giver også en kombination af alm. indtag og pickup.
Når jeg hæver motoren ca 10mm, mere end den er nu, bliver motoren lige varm nok, og også for varm hvis jeg forsætter,
og ville gerne lige ha muligheden får hive den længere op, da jeg kan holde den stabil, lægre tid, når jeg lukker helt op, og det er ellers noget af en mund fuld nu,
Har du ur til kontrol af kølevandstryk, hvis ikke er det et must.
Jeg ville stadig vælge at lave pickuppen på agterspejlet og tilslutningen med en anboring i siden på gearkassen, brug et stykke 1/2"-15 mm vinkel conex, det er samme fittngs du skal bruge hvis du sætter nosecone på senere.
Detter kan laves på et par timer.
Hvis du har problemer med retningsstabiliteten vil yderligere setback hjælpe en del på det.
Der er reelt kun den løsning som LarsH beskriver.
Et eksternt pick-up monteret på agterspejlet - Men inden du begynder at skaffe dig delene, så er det alle vigtigste instrument når du leger med motorhøjde, et waterpressure gauge. Det skal du ud og have have fat i.
Ved 5000 omdr. og for utilstrækkelig køling, så bliver den yamaha hurtig MEGET varm.
Jeg er ikke helt med på hvad du mener?
Beslaget er vinklet sådan at vandet bliver presset op og igennem slangen. Beslaget skal naturligvis sidde et sted som mere eller mindre konstant har kontakt til vand.
JA lars det rigtig, men jeg vil også gerne ha fat i sådan et instrument, men du har ret i at det bliver hurtig varm, dog går alarmen mega tidlig, så ingen skade sker,
fordi det er en saltvands kølet bliver den ikke så varm tror det er 55 grader der er drift temp, og hvis man forstiller sig den var ferskvands kølet ville den sagtens og også ha bedre af at køre ved ca 85grader måske,
og når alarmen går kan jeg stadig holde på motorblokken så det bliver ikke mega varm,