Fenderen.dk
 
GPS Tracker til Bil, Båd, MC

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Værksteds-, webshops- og marinebutikserfaringer

Værksteds-, webshops- og marinebutikserfaringer Her kan du skrive om dine erfaring med diverse værksteder, marinebutikker og webshoper.

» Online brugere: 573
3 medlemmer og 570 gæster
Bogdanfjx, GeorgNer, GivessMaf
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 22-07-2010, 22:09
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
En anden type bådmekaniker

Der mangler en type bådmekaniker på markedet.
Typen der kun skal udføre arbejdet men ikke skal sælge reservedele.
Jeg synes oftest at jeg selv gerne vil købe alle delene på nettet, og så skal jeg bare bruge en god mekaniker til at udføre det arbejde, jeg ikke selv kan.
Det kunne også være købet af en helt ny motor og/eller drev. Jeg vil gerne købe det selv på nettet, måske i USA. Det kan gøres noget billigere end herhjemme. Men så skal den monteres, og det vil mekanikerne ikke, fordi de selv vil sælge mig motoren. Og så er prisen en helt anden.

Nogen der har samme behov, eller nogen der kender den type jeg leder efter?
Reply With Quote
  #2  
Gammel 22-07-2010, 22:32
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
sådan er det inden for de fleste fag. Køber du selv et nyt køkken blandingsbatteri og ringer til vvs-manden og vil have ham til at montere, skal du ikke forvente et ja. jeg har dog hørt om enkle der gør men så er der lagt ekstra procenter på timeprisen.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #3  
Gammel 23-07-2010, 06:59
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Avancerne på originale reservedele er tårnhøje. Derfor vil mekanikeren også levere dem, ellers må man selv til at udføre arbejdet.

Lidt det samme som med bilen; Mon et aut. værksted vil montere originale reservedele som der er købt billigere et andet sted ?
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #4  
Gammel 23-07-2010, 07:17
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Jamen den er jeg med på. Hvis jeg ringer til fagmanden der har såden et firma hvor man sælger både timer og materialer, så kan jeg naturligvis ikke komme med mine egne dele. Og det er også derfor jeg siger, at der mangler den anden type. Altså dem der kun leverer timer og ikke materialer.
Reply With Quote
  #5  
Gammel 23-07-2010, 08:02
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
der kan blive problemer med garantien hvis mekanikeren har en strid kunde.
En håndværker feks. en VVS-mand. Der mener jeg loven siger at, er det en autoriseret der montere en vare skal han også stå inde for garantien, og når han så ikke engang har solgt varen, kan det blive en dyr fornøjelse.
jeg har hørt om nogle der laver en form for kontrakt med den kunde der selv køber delene, om at der ikke ydes garanti. Om den er gangbar ved jeg ikke.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #6  
Gammel 23-07-2010, 10:06
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Jeg er helt med, og kender godt forholdene omkring garantien.
Men lad os tage eksemplet med en helt ny motor der købes f.eks. privat, i DBA, på nettet, brugt eller ny, hos Nytdrev :-) eller et helt andet sted.
Hvor mange privatpersoner kan selv montere sådan en?
Hvis ingen mekaniker vil røre ved det, hvad gør man så?
Sort arbejde?

Nå, men hvis det ikke findes, så findes det ikke :-)

Men så kunne man måske forestille sig en anden model.
En mekaniker der slog sig op på:
"Hos os bruger vi kun uoriginale dele købt på nettet. Det er ligeså godt som originaldelene og meget billigere for dig som kunde".

Jeg har da tit i motordiskussioner fået det forslag at "hvorfor køber du den ikke bare i USA og får den importeret. Det er langt billigere". Ja, men hvis jeg ikke kan få den monteret af nogen, er det jo ligegyldigt.
Reply With Quote
  #7  
Gammel 23-07-2010, 14:36
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Ulman Se indlæg
Jeg er helt med, og kender godt forholdene omkring garantien.
Men lad os tage eksemplet med en helt ny motor der købes f.eks. privat, i DBA, på nettet, brugt eller ny, hos Nytdrev :-) eller et helt andet sted.
Hvor mange privatpersoner kan selv montere sådan en?
Hvis ingen mekaniker vil røre ved det, hvad gør man så?
Ja, det er problemet, hvis man vil have et autoriseret værksted til at montere en "original" motor, der er købt uden om de officielle salgskanaler.

Heldigvis findes der mange mindre værksteder der gerne vil montere kundens motor også selvom den er købt hos en anden leverandør f.eks. nytdrev.dk

nytdrev.dk samarbejder bl.a med fire marineværksteder på Sjælland, der udelukkende monterer fabriksnye motorer leveret af nytdrev.dk. Anden form for reparationer, service mv. udføres selvfølgelig også, hvor nytdrev.dk leverer reservedelene til værkstedet, der fakturerer kunden efter de priser der er gældende hos nytdrev.dk

I øjeblikket har en kunde indleveret sin båd med henblik på udskiftning af en gammel MerCruiser 5.7 liter V8´er - valget faldt på en Quest Marine Engine 350" med komplet ferskvandskøling. På samme værksted holder en anden kundebåd, hvor nytdrev.dk har skaffet specielle manifolder/afgangsknæ efter kundens ønsker og specifikationer. Motoren i denne båd er en 502" MerCruiser MPI.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #8  
Gammel 23-07-2010, 15:30
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Ja, det er problemet, hvis man vil have et autoriseret værksted til at montere en "original" motor, der er købt uden om de officielle salgskanaler.

Heldigvis findes der mange mindre værksteder der gerne vil montere kundens motor også selvom den er købt hos en anden leverandør f.eks. nytdrev.dk

nytdrev.dk samarbejder bl.a med fire marineværksteder på Sjælland, der udelukkende monterer fabriksnye motorer leveret af nytdrev.dk. Anden form for reparationer, service mv. udføres selvfølgelig også, hvor nytdrev.dk leverer reservedelene til værkstedet, der fakturerer kunden efter de priser der er gældende hos nytdrev.dk

I øjeblikket har en kunde indleveret sin båd med henblik på udskiftning af en gammel MerCruiser 5.7 liter V8´er - valget faldt på en Quest Marine Engine 350" med komplet ferskvandskøling. På samme værksted holder en anden kundebåd, hvor nytdrev.dk har skaffet specielle manifolder/afgangsknæ efter kundens ønsker og specifikationer. Motoren i denne båd er en 502" MerCruiser MPI.
Og det var præcis det mit spørgsmål gik på. Værkstedet der vil montere den motor jeg selv har skaffet. Jeg vælger gladeligt det autoriserede værksted og den autoriserede mærkevare-motor fra. Jeg har den overbevisning at uautoriserede motorer, reservedele og værksteder er præcis lige så gode som de autoriserede. Overbevisningen er måske forkert, men den uautoriserede verden har ikke skuffet mig endnu.
Reply With Quote
  #9  
Gammel 23-07-2010, 16:13
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Ulman Se indlæg
Og det var præcis det mit spørgsmål gik på. Værkstedet der vil montere den motor jeg selv har skaffet. Jeg vælger gladeligt det autoriserede værksted og den autoriserede mærkevare-motor fra. Jeg har den overbevisning at uautoriserede motorer, reservedele og værksteder er præcis lige så gode som de autoriserede. Overbevisningen er måske forkert, men den uautoriserede verden har ikke skuffet mig endnu.
Helt enig.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #10  
Gammel 23-07-2010, 19:25
Fletcher14's Avatar
Fletcher14 Fletcher14 er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
Billeder: 108
Exclamation Ærlige værksteder

Det er også min erfaring, at jo større værkstederne bliver, des mere snydes der med arbejdstiden, gebyrerne og reservedelspriserne - samtidigt med, at klagemuligheden erstattes med ubehagelige trusler. Et godt eksempel er den berygtede Kim Kristiansen og Køge Båd- & MC-center, der snyder groft med alt, de kan komme i nærheden af.

Jeg kan kun anbefale, at benytte sig af små, ærlige værksteder, der tydeligvis arbejder fordi de elsker både og teknik - og ikke fordi de vil tilfredsstille en grådig livsstil eller direktion.
Reply With Quote
  #11  
Gammel 25-07-2010, 20:03
Clasg's Avatar
Clasg Clasg er offline
Bogholder, kontoret for sund fornuft
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
Billeder: 42
Citér:
Originally Posted by Ulman Se indlæg
Der mangler en type bådmekaniker på markedet.
Typen der kun skal udføre arbejdet men ikke skal sælge reservedele.
Jeg synes oftest at jeg selv gerne vil købe alle delene på nettet, og så skal jeg bare bruge en god mekaniker til at udføre det arbejde, jeg ikke selv kan.
Det kunne også være købet af en helt ny motor og/eller drev. Jeg vil gerne købe det selv på nettet, måske i USA. Det kan gøres noget billigere end herhjemme. Men så skal den monteres, og det vil mekanikerne ikke, fordi de selv vil sælge mig motoren. Og så er prisen en helt anden.

Nogen der har samme behov, eller nogen der kender den type jeg leder efter?
Jeg synes engang at have set at mekanikerprisen for udskiftning af motor lå ca. på kr. 10.000,- og motor + drev ca 20.000,-

Har du prøvet at høre Stenteq ?
Ham er der jo flere der anbefaler?
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 114,541
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, GeorgNer
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 20:13.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden