Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Værksteds-, webshops- og marinebutikserfaringer

Værksteds-, webshops- og marinebutikserfaringer Her kan du skrive om dine erfaring med diverse værksteder, marinebutikker og webshoper.

» Online brugere: 579
2 medlemmer og 577 gæster
CurtisDal, Phillipgisse
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 15-11-2010, 16:44
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Hellers

Kender i http://www.hellers.dk/ og hvilken erfaringer har i med firmaet.
jeg syntes ikke det virker til de er intereseret i at sælge noget.
Omkring 1/4 købte jeg en indbygningsovn hos dem og ovnen kom efter 2-3 dage, men i en uoriginal kasse og vinkellisterne der skal holde ovnen på plads manglede jeg ringede og forklarede mit problem og blev lovet at høre fra dem. efter 3 dage ringede jeg igen, da jeg ikke havde hørt noget fra dem og fik at vide at de skulle have dem hjem fra Italien så det ville nok tage et par uger. jeg fik listerne lige inden sommerferien og det var efter mange opringninger, hvor de hver eneste gang lovede at ringe tilbage med besked, med gjorde det bare aldrig.
Nu vil jeg have skiftet vægbeklædningen og tænkte de skulle have en chance mere, så jeg ringede efter vareprøver, som de selv anbefaler man skal, da den slags vare afskåret fra rulle ikke tages retur.
det er nu 10 dage siden de lovede at sende prøverne, men jeg har ikke modtaget noget endnu.
jeg har nu bestilt vareprøverne hos masnedø (som jeg plejer at handle med) og de lovede at sende dem med det samme
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #2  
Gammel 15-11-2010, 22:09
NarkoKrig NarkoKrig er offline
Gast
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Jyllinge
Indlæg: 267
Billeder: 8
Citér:
Originally Posted by goffy Se indlæg
Kender i http://www.hellers.dk/ og hvilken erfaringer har i med firmaet.
jeg syntes ikke det virker til de er intereseret i at sælge noget.
Omkring 1/4 købte jeg en indbygningsovn hos dem og ovnen kom efter 2-3 dage, men i en uoriginal kasse og vinkellisterne der skal holde ovnen på plads manglede jeg ringede og forklarede mit problem og blev lovet at høre fra dem. efter 3 dage ringede jeg igen, da jeg ikke havde hørt noget fra dem og fik at vide at de skulle have dem hjem fra Italien så det ville nok tage et par uger. jeg fik listerne lige inden sommerferien og det var efter mange opringninger, hvor de hver eneste gang lovede at ringe tilbage med besked, med gjorde det bare aldrig.
Nu vil jeg have skiftet vægbeklædningen og tænkte de skulle have en chance mere, så jeg ringede efter vareprøver, som de selv anbefaler man skal, da den slags vare afskåret fra rulle ikke tages retur.
det er nu 10 dage siden de lovede at sende prøverne, men jeg har ikke modtaget noget endnu.
jeg har nu bestilt vareprøverne hos masnedø (som jeg plejer at handle med) og de lovede at sende dem med det samme
Jeg har haft samme erfaring som dig, via tlf og mail. Men nu boede jeg forholdsvis tæt på dem, og handlede derfor også direkte i shoppen på havnen. Der er en verden til forskel. Super service i butikken, og altid et smil, men via telefon & mail fungerer det ikke.

Bor ikke i nærheden mere.
__________________
Tahoe Q4L
MerCruiser 4,3L MPI
Alpha One Gen2 1.62
Reply With Quote
  #3  
Gammel 16-11-2010, 06:27
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Jeg har kun prøvet at handle direkte i butikken, og jeg er helt enig med NarkoKrig. Fin service og helt sikkert en "rigtig" udstyrsbutik. Kender ikke forholdene over tlf. og nettet.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #4  
Gammel 16-11-2010, 13:10
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Så har jeg modtaget mine vareprøver, men det er dem fra masnedø
jeg har handlet hos masnedø de sidste 28 år og det skal jeg da vist fortsætte med.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #5  
Gammel 16-11-2010, 22:24
Fletcher14's Avatar
Fletcher14 Fletcher14 er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
Billeder: 108
Jeg har samme erfaring. De er friske i butikken, der er stor og veludstyret, - og kan en sjælden gang endda spytte lidt oven i. De har dog elendig service over telefon, fax og email. Jeg har sjældent oplevet så ringe. Det slås kun af den nu hedengangne motorcykelforretning i Stenløse.
Reply With Quote
  #6  
Gammel 21-11-2010, 12:02
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Nu er der gået 6 dage mere og jeg har stadig ikke modtaget noget fra Hellers
det var sidste gang jeg prøvede på at handle hos dem.
Masnedø (som jeg plejer at bruge) er godt nok lidt dyrere med nogle varer, men de reagerer/leverer når man henvender sig til dem.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #7  
Gammel 21-11-2010, 13:40
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Jeg forstår din frustration.
Måske skulle de have det at vide - på en pæn måde.
At de måske har attraktive tilbud, en fin butik med en fin service. Men at resten virkelig er ringe.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #8  
Gammel 21-11-2010, 20:49
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Citér:
Originally Posted by Ulman Se indlæg
Jeg forstår din frustration.
Måske skulle de have det at vide - på en pæn måde.
At de måske har attraktive tilbud, en fin butik med en fin service. Men at resten virkelig er ringe.
Jeg har skrevet en mail til dem hvor jeg i en pæn tone, har forklaret og dokumenteret, hvorfor jeg ikke er tilfreds med deres håndtering af kunder/ordrer.
det bliver spændende at se om de heller ikke reagerer på den.
jeg har bestilt mandeluger, vægbeklædning og maling for 7500 kr hos masnedø, måske småpenge for Hellers, meen mange bække små, som man siger.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #9  
Gammel 21-11-2010, 22:09
bhvvs's Avatar
bhvvs bhvvs er offline
Gast
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2009
Bopæl: Esbjerg V
Indlæg: 279
Billeder: 46
Goffy, du ved godt, at alt der ligger vest for storebælt ikke bliver regnet for noget af østboerne, de gider ikke engang reagerer, men så kan de sgu passe sig selv.
__________________
Saga 24 med en Bladt Diesel 21 HK dieselmotor, fast skrue aksel og ferskvandskølet med varmeveksler.
Koldt trykvand samt søtoilet
Gasblus
Autopilot.
Fishfinder.
Kortplotter.
Kompas
VHF radio
Stereo radio/cd/mp3


Hvorfor fræse afsted når man kan nyde livet i roligt tempo.
Reply With Quote
  #10  
Gammel 22-11-2010, 07:04
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Nååh - det er sådan vi er. Tak for info.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #11  
Gammel 22-11-2010, 16:38
LAU LAU er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2009
Bopæl: Vejen
Indlæg: 38
Citér:
Originally Posted by Ulman Se indlæg
Nååh - det er sådan vi er. Tak for info.
Hvis "I" så bare ville tage det som konstruktiv kritik (",) Og derefter gøre noget ved jeres holdninger/ mangel på samme..









p.s. Ironi kan forekomme i ovenstående tekst, alt ansvar er fralagt skribent.
Reply With Quote
  #12  
Gammel 24-11-2010, 11:18
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Opdate. Jeg har nu efter 20 dage modtaget en kuvert fra Hellers, med 4 stk (2,5 x 2,5cm) vareprøver af vægbeklædningen. der lå en lille håndskrevet lap i kuverten hvor der stod " undskyld lang lev. tid "
da jeg regner med båden skal i vandet senest 1/5 2011 tør jeg ikke at satse på Hellers og har derfor bestilt mine vare en anden sted.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #13  
Gammel 24-11-2010, 16:32
Skibsbyggeren.'s Avatar
Skibsbyggeren. Skibsbyggeren. er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Aalborg
Indlæg: 399
Billeder: 11
Citér:
Originally Posted by goffy Se indlæg
Opdate. Jeg har nu efter 20 dage modtaget en kuvert fra Hellers, med 4 stk (2,5 x 2,5cm) vareprøver af vægbeklædningen. der lå en lille håndskrevet lap i kuverten hvor der stod " undskyld lang lev. tid "
da jeg regner med båden skal i vandet senest 1/5 2011 tør jeg ikke at satse på Hellers og har derfor bestilt mine vare en anden sted.
Hvis det kan trøste dig Goffy, så er Nordjysk Marineservice ikke et hammerslag bedre! Du kender biksen fra i sommer. Hvis man vil handle der, og de ønskede varer ikke er på hylden, så skal du betale forud hvis det skal bestilles hjem. Selv ganske almindelige varer, såsom lanternepærer o.lign.! Jeg var "møllen" igennem i foråret - bestilling og forudbetaling, godt 750 kr. Efter 3 ugers venten, med besøg i forretningen hver tirsdag for at hente mine allerede betalte varer, fik jeg et flabet svar den 4. gang jeg var der, da jeg påpegede, at det ville være fint om tempoet med at få varer hjem som allerede var betalt, var lig med farten på forudbetalingen!
Efter forsigtigt at have påpeget, at man kunne få varer hjem fra Bremen (SVB) på 4 dage, "faldt kæden" da helt af! "Hvis det skulle være på den måde kunne han fyre sine ansatte, og lukke forretningen!" Mit svar blev, at han kunne starte med at åbne kassen, og tilbagebetale mig mine penge og så var jeg forresten bedøvende ligeglad med, om han fyrede sine ansatte og brændte biksen ned til grunden - det var alligevel sidste gang, at jeg satte mine ben i hans forretning!
Med mine mønter i lommen, kørte jeg hjem og bestilte mine varer ved Masnedø, og havde dem hjemme 2 dage senere.
__________________
"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !"

Skibsbyggeren.

Albin 25
Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32

Powles 36 Fly
2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.

XPE 4950
Reply With Quote
  #14  
Gammel 24-11-2010, 16:54
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Jeg har ikke selv erfaring med Masnedø (endnu). Men ellers har jeg flest positive erfaringer med amerikanske og svenske online-butikker. Synes de amerikanske er flere niveauer foran resten af feltet. Bedre organiseret, bedre funktionalitet, bedre service og større stabilitet. Og svenskerne har jeg det bare generelt rigtig godt med. Mit indtryk af Masnedø er at de er gode, stabile men også i den lidt dyrere ende. Det er jo fair nok sålænge man ellers leverer varen. Hvis jeg skal handle til de priser, kører jeg som regel ud til Tempo Bådudstyr i Hundige. Dvs. en fysisk butik der har (næsten) det man skal bruge. Er der slet ikke nogen ordentlige fysiske butikker i det vestjyske - altså som alternativ til Masnedø?
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #15  
Gammel 24-11-2010, 19:38
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
jeg har kun gode erfaringer med masnedø og har da også handlet mest hos dem. Deres priser er ikke det billigste man kan finde, men servicen har altid været i top. Jeg har da prøvet at få den forkerte vare fra masnedø, men det er bare at ringe og dagen efter er den rigtige vare hjemme hos mig, andre steder vil de først have den forkerte retur inden de sender nyt.
For nogle år siden da jeg skulle bruge 30 meter vinduesliste fra masnedø, kom der kun 10 meter og de undskyldte mange gange at de ikke havde varen hjemme. de 10 meter var bare så jeg kunne komme igang med arbejdet.
3 dage efter fik jeg en pakke med 30 meter ? og ringede til dem for jeg havde jo fået 10 meter. De 10 meter skulle jeg bare beholde UB og god arbejdslyst.

I dag bestilte jeg vare hos masnedø kl. 1300 og kl 1700 fik jeg mail med forsendelses nummer.
nok derfor jeg har handlet hos dem i 20-30 år.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år

Sidst redigeret af goffy; 24-11-2010 kl. 19:52.
Reply With Quote
  #16  
Gammel 25-11-2010, 08:06
bhvvs's Avatar
bhvvs bhvvs er offline
Gast
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2009
Bopæl: Esbjerg V
Indlæg: 279
Billeder: 46
Citér:
Originally Posted by goffy Se indlæg
jeg har kun gode erfaringer med masnedø og har da også handlet mest hos dem. Deres priser er ikke det billigste man kan finde, men servicen har altid været i top. Jeg har da prøvet at få den forkerte vare fra masnedø, men det er bare at ringe og dagen efter er den rigtige vare hjemme hos mig, andre steder vil de først have den forkerte retur inden de sender nyt.
For nogle år siden da jeg skulle bruge 30 meter vinduesliste fra masnedø, kom der kun 10 meter og de undskyldte mange gange at de ikke havde varen hjemme. de 10 meter var bare så jeg kunne komme igang med arbejdet.
3 dage efter fik jeg en pakke med 30 meter ? og ringede til dem for jeg havde jo fået 10 meter. De 10 meter skulle jeg bare beholde UB og god arbejdslyst.

I dag bestilte jeg vare hos masnedø kl. 1300 og kl 1700 fik jeg mail med forsendelses nummer.
nok derfor jeg har handlet hos dem i 20-30 år.
Det kan man da kalde service, måske andre kunne lære af Masnedø.
__________________
Saga 24 med en Bladt Diesel 21 HK dieselmotor, fast skrue aksel og ferskvandskølet med varmeveksler.
Koldt trykvand samt søtoilet
Gasblus
Autopilot.
Fishfinder.
Kortplotter.
Kompas
VHF radio
Stereo radio/cd/mp3


Hvorfor fræse afsted når man kan nyde livet i roligt tempo.
Reply With Quote
  #17  
Gammel 25-11-2010, 08:30
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Jeg glæder mig til at se resultatet med de varer du har købt, Goofy.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #18  
Gammel 25-11-2010, 09:42
Lindegaard Lindegaard er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
Billeder: 31
Er ny indenfor det maritime miljø, men vil da godt deltage lidt med mine små erfaringer..
Ligger i Ishøj, så Tempo Bådydstyr er den foretrukne, 10 min væk, og åben alle dage også søndag, og så syntes jeg de yder en utrolig god og yderst proffessionel service, uanset om det er stort eller småt man skal købe. Har også handlet hos Heller et par gange når jeg har været i nærheden... senest da de havde "orkan" dage med super tilbud i butikken... servicen og hjælpen i den fysiske butik fejler så absolut intet... vi var der en lørdag.. og skulle som goffy bruge noget vægbeklædning.. desværre var den farve vi skulle bruge ikke tilgængelig i den mængde vi skulle bruge, men de ville ringe når den var hjemme.. allerede mandag eftermiddag ringede de, at varen nu var kommet, og fik valget om den skulle sendes eller afhentes,jeg afhentede de 10 m da jeg alligevel skulle i området onsdag... men det var selvfølgelig ikke via netsiden, det var bare en god oplevelse i butikken...

goffy: når nu du skal sætte vægbeklædning op hvad bruger du så til at hæfte??
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
Reply With Quote
  #19  
Gammel 25-11-2010, 11:19
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Jeg bruger Casco kontaktlim, det er noget kras sager men det virker.
Casco laver også en lim på vandbasis, men den er ikke så god.
Noget af beklædningen skal limes på plader (billedet) hvor det også bukkes om kanten og hæftes med klammer og andet skal limes direkte på fiberen. Det gælder om at få det skåret til så det passer inden der smøres lim på begge flader. Når beklædningen sættes op gælder det om ikke at strække det, da det er et blødt matriale. Laves der samlinger og matrialet er blevet trukket vil det begynde at gabe efter nogle år, da det trækker sig sammen igen. det værste er ved vinduerne (gummilisterne) jeg skærer beklædningen til så det går 3-5mm ud på gummilisten, og skal så have det lirket ind bag listen.
som du ser på billedet er det vist ingen luksus at få det skiftet. Røg og madlavning i 13 år kan ses
Attached Images
File Type: jpg beklædning.jpg (311.2 KB, 17 views)
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #20  
Gammel 26-11-2010, 08:21
Lindegaard Lindegaard er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
Billeder: 31
ja sådan bliver det med tiden.. vi skal skifte alle plader i loft, pantry og dinette, det tror jeg ikke vil volde de store problemer.. det er mere konsollen på styrepladsen der gi'r lidt kriller i maven, da den buer og har en anderledes facon, det kræver nok lidt tanke virksomhed fra min side.. he he... min svigerfar, som var møbelpolstrer og skulle stå for opgaven, gik desværre hen og døde for knap en måned siden, så nu må jeg forsøge selv...
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 114,563
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Denpokrhice
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 00:40.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden