Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Vandsport

Vandsport Her kan du stille spørgsmål om alle former for vandsport og dele dine historier

» Online brugere: 375
8 medlemmer og 367 gæster
Anktosglive, Charlesenece, HatlodPseully, Leenox, PorganZoorfaila, StevenNic, Thomasmum, UrkrassSep
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 03-07-2012, 09:22
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Godt nyt for Sjællandske JETSKI folk!

http://www.stevns.nu/nyt-sejladsregl...i-kraft-sondag

Vi ses i fjorden
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #2  
Gammel 03-07-2012, 11:43
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Fedt
Rart at det bliver tænkt innovativ og "tiderne ændre sig" engang i mellem.
Så skal Havneselskabet ud og finde et nyt skilt
Det er ellers lige blevet sat op for knap 1 månedstid siden..
Attached Images
File Type: jpg foto.JPG (1.20 MB, 58 views)
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..

Sidst redigeret af Lars T; 03-07-2012 kl. 12:05.
Reply With Quote
  #3  
Gammel 27-07-2012, 23:09
Søren S Søren S er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2010
Bopæl: Jægerspris
Indlæg: 62
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
Fedt
Rart at det bliver tænkt innovativ og "tiderne ændre sig" engang i mellem.
Så skal Havneselskabet ud og finde et nyt skilt
Det er ellers lige blevet sat op for knap 1 månedstid siden..
Hej

Lars T jeg tro desværre ikke at havnen skal ud at finde et nyt skilt.
Ikke efter hvad jeg er blevet bekendt med idag

Til Jer der sejler vandscooter i Roskildefjord.

Idag da jeg hjalp en ung gut med at sætte hans vandscooter i vandet (Jægerspris havn/Kignæs mole). Kom der en venlig sjæl hen og gjorde os opmærksom på at der galt særlige regler for sejlads med vanscooter i Roskilde fjord. Selv efter Højsterets afgørelse om vandscooter.
Må nok indrømme at jeg ikke rigtigt troede på hvad manden sagde.

Men, men, men.
Det lader til manden har ret.
For fandt dette inde på Frederikssund Kommunes hjemme side.

Vandscootersejlads.

Kommunen er tilsynsmyndighed efter vandscooterbekendtgørelsen. Reglerne fremgår af bekendtgørelse nr. 23 af 6. januar 2012, der omhandler regulering af sejlads med vandscootere m.v.
Det er dog politiet, der varetager konkrete sager vedrørende overtrædelse af bekendtgørelsen, ligesom politiet udenfor kommunens normale åbningstid modtager henvendelser om overtrædelser.
Kommunen foretager ikke løbende og regelmæssigt eftersyn i "marken" for at undersøge, om reglerne bliver overholdt. Kommunen reagerer, når den bliver opmærksom på et ulovligt forhold ved at modtage henvendelser fra borgere og viderebringe dem til politiet.

Roskilde Fjord
Det er forbudt at sejle med vandscootere på Roskilde Fjord.
I reglement for sejlads på Roskilde Fjord kan du læse om, hvor man må sejle, med hvilken fart og med hvilket fartøj.

Isefjord
Sejlads med vandscooter og jetski til og fra kystlinien må ikke ske til og fra de kommunalt udpegede badestationer beskrevet med badevandsprofiler. Sejlads skal foregå, således at anden sejlads eller badende ikke forulempes eller udsættes for fare, og således at unødig støj, der er til ulempe for andre undgås.
I reglement for sejlads på Isefjord, der gælder fra den 1. juli 2012, kan du læse de nærmere bestemmelser.

Se evt dette link :
http://www.frederikssund.dk/content/...cooter_sejlads

God dag
Søren S
Reply With Quote
  #4  
Gammel 30-07-2012, 08:42
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Hej Søren

Det absolut ikke for at mane det du skriver i jorden, men som jeg læser artiklen som jeg linket til ovenfor, så er de nye regler trådt i kræft nu her i disse måneder, og gjordt sær regler m.m. ugyldige i fjorden.

Kan dette ik passe?
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #5  
Gammel 30-07-2012, 10:55
Søren S Søren S er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2010
Bopæl: Jægerspris
Indlæg: 62
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider Se indlæg
Hej Søren

Det absolut ikke for at mane det du skriver i jorden, men som jeg læser artiklen som jeg linket til ovenfor, så er de nye regler trådt i kræft nu her i disse måneder, og gjordt sær regler m.m. ugyldige i fjorden.

Kan dette ik passe?
Hej Nicolaj.

Jeg må være ærlig og sige jeg ikke ved det.
Så derfor har jeg skrevet indtil Skov og naturstyrelsen, for at få et svar. Hvis nogen skulle vide det. Så må det være dem.

Jeg har snakket med vores havnfogede om det. Han siger at Formanden for FLID (Foreningen af Lystbådehavne I Danmark) Har sagt at Roskildefjord er fredet i klasse A for sejlads med scooter.
Men som sagt afventer jeg svar Skov og naturstyrelsen.
Når de engang svare. Så skal jeg gerne ligge deres svar op herinde.

God dag
Søren S
Reply With Quote
  #6  
Gammel 30-07-2012, 11:26
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Hej Søren

Rigtig godt! - Er spændt på at høre svaret.

Da jeg fandt linket må jeg indrømme jeg har læst det som et tiltag der er trådt til efter alle andre fredninger m.m.

Men det bliver spændene
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #7  
Gammel 30-07-2012, 11:31
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Nu har jeg læst det igen og forstår det stadig som et tiltag fra. 1. Juli 2012

Har high-lightet det mest bemærkelsesværdige.

Stevns Kommune: Med virkning fra den 1. juli 2012 træder et nyt sejladsreglement for politikredsens kyststrækninger i kraft

Midt- og Vestsjællands Politi har fundet det nødvendigt at ændre reglementet fordi en ny bekendtgørelse om sejlads med vandscootere (BEK nr. 23/2012) trådte i kraft i begyndelsen af året.

Det ny reglement ligger tæt op af det eksisterende, men er ændret således at vandscootere også omfattes.

Vandscooterbekendtgørelsen opererer med en grænse for sejlads på 300 meter fra kysten, og da det er fundet uhensigtsmæssigt at arbejde med forskellige grænser for forskellige fartøjer, anvendes 300 meters grænsen generelt i det ny sejladsreglement.

På samme måde opererer sejladsreglementet nu med en hastighedsgrænse frem for en ”planingsgrænse” for sejlads inden for 300 meters grænsen.

Sejladsreglementet er udarbejdet efter drøftelse med kommunerne, herunder på kredsrådsmødet den 11. juni 2012.

Læs her:

Reglement for sejlads med motorbåde, vandscootere og jetski, sejlads med bræt mv. ud for kysten i Midt- og Vestsjællands politikreds.

Med hjemmel i bekendtgørelse nr. 511 af 20. juni 2005 om politiets sikring af den offentlige orden og beskyttelse af enkeltpersoner og den offentlige sikkerhed mv., jf. § 14, stk. 3, bestemmes følgende:

Område for reglementet

§ 1. Dette reglement gælder for sejlads med motorbåde, vandscootere og jetski, sejlads med bræt mv. ud for kyststrækningerne i Isefjord, Roskilde og Holbæk Fjord samt Kalundborg Fjord med tilhørende bugter og vige, Køge Bugt samt øvrige kyster i Midt- og Vestsjællands politikreds, herunder kyster ud for ubeboede øer og holme, som ikke er reguleret ved lov, bekendtgørelse eller reglement udstedt i medfør af lov, herunder bl.a. bekendtgørelse nr. 23 af 6. januar 2012 om ikke-erhvervsmæssig sejlads med vandscootere, naturbeskyttelses-forskrifter mv.

Stk. 2. Reglementer gælder ikke for færger og andre fartøjer i handelsflåden, fartøjer i rutefart eller offentlige myndigheders sejlads med livrednings- eller kontrolformål.

Sejlads generelt

§ 2. Al sejlads med de i § 1, stk. 1, nævnte fartøjer skal foregå således, at anden sejlads eller badende ikke forulempes eller udsættes for fare, og således at unødig støj, der er til ulempe for andre undgås.

Sejlads tæt på kysten

§ 3. Sejlads med de i § 1, stk. 1, nævnte fartøjer inden for en afstand af 300 m fra kysten må kun ske, når fartøjet er på vej til eller fra landingsplads og fartøjerne må maksimalt fremføres med en hastighed på 5 knob. Sejladsen skal altid foregå vinkelret på kysten med mindre forholdene på stedet nødvendiggør sejlads parallelt med kysten over kortere afstande.

Stk. 2. Dette gælder dog ikke for langsomt sejlende motorbåde, der benyttes til fiskeri, jagt eller lignende, for følgebåde i forbindelse med organiseret trænings- og kapsejlads samt sejlads med bræt, når der holdes fornøden afstand til badende og andre sejlende. Brætsejlads med kite må dog ikke finde sted i eller umiddelbart foran havneindløb.

Stk. 3. Motorbåde, der benyttes til trækkraft ved start og afsætning af vandskiløbere fra og til kysten, må sejle med den til formålet nødvendige hastighed. Start og afsætning af vandskiløbere skal altid foregå vinkelret på kysten, og må ikke finde sted, såfremt der befinder sig badende eller andre sejlende i sejlretningen.

§ 4. Sejlads med vandscooter og jetski til og fra kystlinjen må ikke ske til og fra de kommunalt udpegede badestationer beskrevet med badeprofiler. Såfremt kommunen har anlagt faste landingspladser eller ved markering har fastlagt særlige veje eller korridorer ud til 300 m fra kysten, skal disse anvendes, såfremt sådanne findes i nærheden.

§ 5. Der kan efter indstilling fra kommunerne fastsættes hastighedsbegrænsninger for sejlads med motorbåde, vandscootere og jetski i særligt geografisk afgrænsede områder, såfremt det vurderes nødvendigt af ordens- eller sikkerhedsmæssige hensyn. Sådanne særlige begrænsninger offentliggøres i et bilag til dette reglement.

Straf

§ 6. Overtrædelse af dette reglement straffes med bøde.

Ikrafttræden

§ 7. Reglementet træder i kraft den 1. juli 2012.

Stk. 2. Reglement af 12. februar 2010 for sejlads med motorbåde og brætsejlads ud for kysten i Midt- og Vestsjællands politikreds ophæves.

Anders Linnet, Politidirektør, Midt- og Vestsjællands Politi
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #8  
Gammel 30-07-2012, 13:32
Søren S Søren S er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2010
Bopæl: Jægerspris
Indlæg: 62
Wink

Hej Nicolaj.

Jeg har set dine svar og kan godt se hvad du mener.

Men går jeg ind på Frederikssunds hjemme side.
Ja så står der stadigtvæk at alt sejllads med vandscotter i Roskildefjord er forbudt.

Så nu har jeg ringet til Skov og Naturstyrelsen.
Snakkede med en sød dame der ikke rigtigt kunne hjælpe mig lige nu.
Da hun ikke havde med dette punkt at gøre. Samt at de osse er ferie ramt.

Men jeg har fået hendes mail adr og sender en mail til hende om det jeg er i tvivl om og hun vil søger for at sende det vidre i systemmet til den rette person.

Vi er jo nok ude i at det officielle Danmark holder ferie og reglen er så ny at dem der skal håndhæve den ikke er underettede endnu.

Så jeg arb på at få styr på dette.

God dag
Søren S
Reply With Quote
  #9  
Gammel 30-07-2012, 14:31
Erik Erik er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2011
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 40
"om ikke er reguleret ved lov, bekendtgørelse eller reglement udstedt i medfør af lov, herunder bl.a. bekendtgørelse nr. 23 af 6. januar 2012 om ikke-erhvervsmæssig sejlads med vandscootere, naturbeskyttelses-forskrifter mv."

DVS at hvis der var et forbud før, så er det stadig gældende.

Det er ligesom da hastigheden blev 130 på motorvejen - gælder kun de 3 billister på hver af de nordjyske motorveje.
Reply With Quote
  #10  
Gammel 31-07-2012, 23:05
Søren S Søren S er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2010
Bopæl: Jægerspris
Indlæg: 62
Red face ØV for vandscooter.

Hej.

Så fik jeg svar på den første mail som jeg sendte i weekenden.
Her er en kopi af den mail jeg har fået idag.

Som man kan se på det kort der er vidre link til i til det nedestående link.
Ja så er det kun i ovre del af Roskilde Fjord der er lovligt at sejle med vandscooter.
Så Frederikssund Kommune har næste ret når de skriver at sejlads med vandscooter i Roskilde Fjord er forbudt.

Men læs nu selv artiklen og se på kortede.

Nu venter jeg bare og ser hvad der kommer af svar fra de andre jeg har sendt mail til.

God dag
Søren S

Kære Søren

Til besvarelse af dit spørgsmål, sender jeg dig nedenstående link:
http://www.fritidssejlerne.dk/index....r-vandscootere

Udover bekendtgørelsen er der også et kort, der viser i hvilke områder sejlads ikke er tilladt.

Har du yderligere spørgsmål er du altid velkommen.

Med venlig hilsen

Bente Brix Madsen
Marinbiolog
Vandplaner og havmiljø
Reply With Quote
  #11  
Gammel 01-08-2012, 09:11
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Det var da trist, men iøvrigt syntes jeg at der længe og stadig er meget stor uklarhed om jetski/vandscooter/Planings/vandski områder, kortet er rigtig godt, men der må være rigtig mange frisoner hvor man kan øge hastigheden.

Der er også rigtig stor uklarhed om CE på vandscootere osv.

Men fedt du fik svar

Godt researchet
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #12  
Gammel 01-08-2012, 15:50
Søren S Søren S er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2010
Bopæl: Jægerspris
Indlæg: 62
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider Se indlæg
Det var da trist, men iøvrigt syntes jeg at der længe og stadig er meget stor uklarhed om jetski/vandscooter/Planings/vandski områder, kortet er rigtig godt, men der må være rigtig mange frisoner hvor man kan øge hastigheden.

Der er også rigtig stor uklarhed om CE på vandscootere osv.

Men fedt du fik svar

Godt researchet
Hej.

Enig med dig om der stadigt er stor uklarhed.
Men venter på svar fra de sidste jeg har skrevet til.
Så er det spændene og se om de alle sammen er enige om det er forbudt.

Grunden til den ukæarhed der kan være. Kan måske skyldes at der er lavet lidt om på det hele midt i en sommerferie periode.

God dag
Søren S
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,356
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Leenox
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 18:29.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden