Citér:
Originally Posted by Albjerg
Det kunne godt være jeg skulle prøve sådan en pumpe. De koster jo ikke alverden. Hvilken type benzinfilter bør jeg anvende, det skal jo kunne klare min. 50 l/min? Og kan jeg sætte en form for skueglas på / i selve slangen for at se om benzinen når frem til hanerne (jeg har 2 tanke som løber fren til hver sin afspærringshane inden de samles og løber ind til benzinpumpen) ??
|
I mange både sidder denne type filter med vandudskiller(også mine). Det er vist egentlig beregnet til diesel, men virker fint på benzin også. Selve filteret koster ca 40-50 kr at skifte. Hele enheden kan købes ved flere marinebutikker, eller brugt i den blå avis.
Hvis der er vand i tanken, kan det ses i bunden glasset.
Når det hele spiller, er glasset fyldt op med benzin og du kan derfor ikke se om der er noget flow. Men når du lige har skiftet filter og evt suger benzin op med din messingpumpe(i stedet for at straffe starteren på motoren) kan du se at glasset bliver fyldt op.
Ok, har motoren lige været startet, burde den gå i gang på det benz der står i karburatoren, og lynhurtig fylde filterenheden op, men skifter du det inden den første opstart om foråret, skal der køres lidt med starteren, inden den har fyldt det op.