Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Forsikring

Forsikring Spørgsmål vedr. forsikring mm. stilles her.

» Online brugere: 596
3 medlemmer og 593 gæster
Bogdancuj, Matthewsmott, Phillipgisse
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #141  
Gammel 21-12-2011, 18:50
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ej Ralpf vi har været nede ad den her vej før, og det gider jeg simpelthen ikke igen.

Der er rigtig rigtig mange kedelige historier omkring dig og dit virke på nettet. Både ved det ene og andet forsikrings selskab...

Så lad nu være med at sakse fra andre selskaber, det er simpelthen ikke en "kamp" du på nogen måde kan vinde....

Og nej jeg gider ikke at sidde og sakse, som en tidligere har skrevet så kan en hurtig simpel Google søgning gøre det.

Kedeligt er det dog at du sjældent hvis overhovedet, forholder dig til kernen af det der bliver skrevet. Istedet bruger du tiden på at rakke de andre selskaber ned og fremhæve dit eget, meget utiltalende.... Ivrigt velvidende at samtlige andre selskaber er for professionelle til at deltage i debat forums.

Over and out.
Reply With Quote
  #142  
Gammel 21-12-2011, 19:06
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Ej Ralpf vi har været nede ad den her vej før, og det gider jeg simpelthen ikke igen.

Der er rigtig rigtig mange kedelige historier omkring dig og dit virke på nettet. Både ved det ene og andet forsikrings selskab...

Så lad nu være med at sakse fra andre selskaber, det er simpelthen ikke en "kamp" du på nogen måde kan vinde....

Og nej jeg gider ikke at sidde og sakse, som en tidligere har skrevet så kan en hurtig simpel Google søgning gøre det.

Kedeligt er det dog at du sjældent hvis overhovedet, forholder dig til kernen af det der bliver skrevet. Istedet bruger du tiden på at rakke de andre selskaber ned og fremhæve dit eget, meget utiltalende.... Ivrigt velvidende at samtlige andre selskaber er for professionelle til at deltage i debat forums.

Over and out.
peter jeg tro ikke at jeg har startet diskusionen her ,og jeg har bundgraved sagen her ..blabla bla nonsense fra nettet med falske anskyldninger er ikke MIN smag , jeg kommer med korekte argumenter og FACTS i den aktuele sag dypt til kernen -du og fletcher med ubegrundete anskyldninger imod mig eller min firma ..

dine skamroser af din forsikringsselskab og negative inlag her fra dig og fletcher om mig eller min firma kan piraten selvfølligt ikke aksepteres uden kamp,hvad har du forventet?
specielt er at i er ja ikke kunder hos mig og dermed kan ikke vudere vores servicenivå ,dækkinger mfl.
FACT er du har lige lost den diskusion her .....
So holde dig venligst ude ,tak ...med venligt piratehilsen ..



Kan kun anbefaler at du læser BADNYTs uafhæninge forsikringstest i feb 2012
Vi se hvem vinder den ......

ps ralph stæves med PH og ikke pf.

Sidst redigeret af Manorwar; 21-12-2011 kl. 20:14.
Reply With Quote
  #143  
Gammel 21-12-2011, 19:37
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
her lidt UHYGELIGT læsning til en hyggeaften- lots af FACTS ikke rumors..

http://www.ankeforsikring.dk/search.aspx?path=%2fAnkenaevn%2ffind_kendelser&lay out={028B8BF8-4369-4631-8D27-2B708F1CE24E}

vælge produkttype -både-
.good fornøjelse-
Reply With Quote
  #144  
Gammel 21-12-2011, 19:40
Softice's Avatar
Softice Softice er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
Billeder: 5
Citér:
Originally Posted by Manorwar Se indlæg
tilykke med tilbudet , har pantaenius ændret sine krav og forsikre nu også ældere både???
måske som reaktion på mangelde nykunder i dk ??
so er du glad med den tilbud fra PT?

hvad er præmien nivå?? hvem er dyrest ? besparelse ??
PT har i den tid jeg har haft både forsikret mine. Jeg har "kun" haft 2 både og den ene fra 1974 og den anden 10 yngre 1984 og begge forsikret i PT uden problemer.
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643

Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.

Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.

Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.

14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
Reply With Quote
  #145  
Gammel 21-12-2011, 19:54
Clasg's Avatar
Clasg Clasg er offline
Bogholder, kontoret for sund fornuft
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
Billeder: 42
Jeg bidrager gerne med egne erfaringer:

Ærø forsikring:
Godt og billigt selskab med god service ved tegning af forsikring samt tilrettelser. (Flipper 575 med 90 HK Yamaha og trailer)
Dansk selskab med flere ansatte.
Ulemper: Dårlig dækning af skader på Z-drevne både.
Ingen erfaringer med skader.

Bavaria (Mannheimer):
God service ved købet og ved tegning af forsikringen. Billig og med god dækning af Z-drevet. (Sea Ray 275)
Havde en lang korrespondance på mail og telefon lige efter forsikringen var tegnet og betalt, men oplevede ikke nogen lang ventetid på svarene. (Usikkerhed om CE mærkningen)
Ulemper: forsikrer ikke både med en handelsværdi under 100.000,-
Ingen erfaringer med skader.
Og nå ja Ralph er jo Ralph...på godt og ondt

Tryg:
God skadeservice, men hammer dyrt i præmie.
Fik erstattet et 8 år gammelt drev med et nyt drev 100 % dog med fradrag af selvrisiko. Skaden skete, da min kompagnon påsejlede en sten. (Sea Ray 16' bowrider)
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
Reply With Quote
  #146  
Gammel 21-12-2011, 19:55
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by Softice Se indlæg
PT har i den tid jeg har haft både forsikret mine. Jeg har "kun" haft 2 både og den ene fra 1974 og den anden 10 yngre 1984 og begge forsikret i PT uden problemer.
ja muligt, men NORMALT tegner PT ikke både over 10 år gammel som jeg er bekænnt med ..

lige for at gør sagen helt klart -ingen negative points fra mig til PT ang dækning, efter min mening er pantaenius helt klart danmarks beste forsikring med en rigtig god all risk dækning - inkl. nyt for gammel -også til lidt ældere både
som er en klart fordel-
men desværre er pt også en af danmarks dyreste .

BAVARIA har også all risk kasko men nyværdi erstattning normalt kun med nyere både (op til 5år)
MEN vores præmier er ca 40 % billiger end PT..

Sidst redigeret af Manorwar; 21-12-2011 kl. 20:03.
Reply With Quote
  #147  
Gammel 21-12-2011, 20:06
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Og nå ja Ralph er jo Ralph...på godt og ondt

jeg se dette selvfølligt som en kompliment ,TAAAAAAAAAAAK
Nb -har du glemmt ?mine firma er ja også dansk med flere danske ansatte..pt. 5..kun en pølsetysker i firmaen her ..

Sidst redigeret af Manorwar; 21-12-2011 kl. 20:12.
Reply With Quote
  #148  
Gammel 21-12-2011, 20:11
Clasg's Avatar
Clasg Clasg er offline
Bogholder, kontoret for sund fornuft
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
Billeder: 42
Citér:
Originally Posted by Manorwar Se indlæg
Og nå ja Ralph er jo Ralph...på godt og ondt

jeg se dette som en kompliment ,TAAAAAAAAAAAK

Ingen er fejlfri, og nogen er mere underholdende end andre.

Ja, det var en kompliment.

Hvad blev der din og Rolf's så muntre "og altid så saglige" ordveksling om swingerklubber, Land Rovere, pizzabude, bropenge mv.

Er I blevet gamle og sløve her i vinter-mørket ???
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
Reply With Quote
  #149  
Gammel 21-12-2011, 20:13
Clasg's Avatar
Clasg Clasg er offline
Bogholder, kontoret for sund fornuft
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
Billeder: 42
UNDSKYLD: nu fik jeg sgu drejet tråden væk fra emnet.

Det var ikke meningen.
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
Reply With Quote
  #150  
Gammel 21-12-2011, 20:21
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Clasg Se indlæg
Hvad blev der din og Rolf's så muntre "og altid så saglige" ordveksling om swingerklubber, Land Rovere, pizzabude, bropenge mv.

Er I blevet gamle og sløve her i vinter-mørket ???
Nej, absolut ikke.

Situationen udviklede sig lidt makabert ved et lyskryds i Egå under Flydende Fritid 2010. Piraten og undertegnede holdt side om side, og ved grønt lys var Piraten i Land Roveren med til omkring 30 km/h - herefter slap jeg de 350+ hestekræfter løs, og så ikke mere til Piraten - det eneste jeg efterfølgende læste på Facebook var alle de stenslag Piraten fik i forruden pga. asfalten der hvirvlede op fra ML´erens bagdæk...
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #151  
Gammel 21-12-2011, 20:22
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by Clasg Se indlæg

Ingen er fejlfri, og nogen er mere underholdende end andre.

Ja, det var en kompliment.

Hvad blev der din og Rolf's så muntre "og altid så saglige" ordveksling om swingerklubber, Land Rovere, pizzabude, bropenge mv.

Er I blevet gamle og sløve her i vinter-mørket ???
pirater bliver ikke sløve- kun grime pizzabuder gå i vinterhi..
jeg har pt megatravlt fordi jeg snart starte også med bådfinanseringer til den danske og bådforsikringer til den norske market , projektet carbon 3 har også kosted mig en del tid i sejlsesonen (FANTASTISK) plus at kærsten er blived til H/eksen og jeg endeligt nydder min singelliv ..
jeg savned faktiskt BROLFCHEN ...han har stændigvæk ikke hente sin kone her fra klubben ..og skylder 2 milliarde i bropenge..
Reply With Quote
  #152  
Gammel 21-12-2011, 20:23
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Nej, absolut ikke.

Situationen udviklede sig lidt makabert ved et lyskryds i Egå under Flydende Fritid 2010. Piraten og undertegnede holdt side om side, og ved grønt lys var Piraten i Land Roveren med til omkring 30 km/h - herefter slap jeg de 350+ hestekræfter løs, og så ikke mere til Piraten - det eneste jeg efterfølgende læste på Facebook var alle de stenslag Piraten fik i forruden pga. asfalten der hvirvlede op fra ML´erens bagdæk...
LØGNER !! du har fåed røvfuld fra landrovern med en kvinde på radet , jeg finder lige billedt fram ..
Reply With Quote
  #153  
Gammel 21-12-2011, 20:36
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Manorwar Se indlæg
LØGNER !! du har fåed røvfuld fra landrovern med en kvinde på radet , jeg finder lige billedt fram ..
Arh, det passer vist ikke helt. Jeg skulle dreje til højre ind mod motorvejen, og du skulle lige ud mod landevejen fordi Land Røveren er et "traktorkøretøj" og dermed ikke må køre på motorvejen...
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #154  
Gammel 21-12-2011, 20:41
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Arh, det passer vist ikke helt. Jeg skulle dreje til højre ind mod motorvejen, og du skulle lige ud mod landevejen fordi Land Røveren er et "traktorkøretøj" og dermed ikke må køre på motorvejen...
ja du har bla bla -jeg har vidner og billeder
vi skal snart har en officelt fender race ...
jeg bestemmer strækningen..
Reply With Quote
  #155  
Gammel 21-12-2011, 20:47
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Manorwar Se indlæg
ja du har bla bla -jeg har vidner og billeder
vi skal snart har en officelt fender race ...
jeg bestemmer strækningen..
Ja ja, gør du bare det....

Lidt spøjst, for du kan rumme mere jord i hovedet, end mit køretøj kan pløje op på en lille times tid for fuld skrald........

Har du i øvrigt en forsikring til mit nye køretøj... ?
Attached Images
File Type: png Ny firmabil.png (101.9 KB, 80 views)
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #156  
Gammel 21-12-2011, 22:59
ufio ufio er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: Sjælland
Indlæg: 88
Citér:
Originally Posted by Manorwar Se indlæg
ja muligt, men NORMALT tegner PT ikke både over 10 år gammel som jeg er bekænnt med ..

lige for at gør sagen helt klart -ingen negative points fra mig til PT ang dækning, efter min mening er pantaenius helt klart danmarks beste forsikring med en rigtig god all risk dækning - inkl. nyt for gammel -også til lidt ældere både
som er en klart fordel-
men desværre er pt også en af danmarks dyreste .

BAVARIA har også all risk kasko men nyværdi erstattning normalt kun med nyere både (op til 5år)
MEN vores præmier er ca 40 % billiger end PT..
Min er fra 1996 og jeg har fået tilbud både sidste år og nu, i mit tilfælde koster Pantaenius A/S 15% mere end Bavaria

.Søassurancen 3% First Marine 6%
Reply With Quote
  #157  
Gammel 22-12-2011, 00:16
PROSECCO's Avatar
PROSECCO PROSECCO er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Mar 2011
Bopæl: Dragør
Indlæg: 246
Billeder: 5
Halløj

Tja så tog tråden en drejning fra det det drejer sig om.....

Håber at KS1 får skibet på rette køl igen og får dækket sine udgifter så yachten kan komme i havet og sejle.... Det er vist det det drejer sig om.

Jeg har heler ikke nærlæst forsikringspapirene igennem til at kunne vide alt om vi er dækket korrekt, vedr alle de her detajler der nu er omdiskuteret, men det bliver da en god aftenlæsning de næste par måneder indtil forsikringen skal fornyes til den nye sæsong!


Jeg tror at der må være tre kategorier:

1: Os som (forsikrings)kunde der hvert år betaler vores præmie, vil jeg betegne som vi er vel hverken glade eller utilfredse. Vi betaler vores præmie. (For vi SKAL ha en forsikring....)

2: Glade kunder er dem der har betalt deres præmie (og sevrisiko) og får dækket deres tab/skade så de mindst er tilbage til status quo.

3: Utilfredse kunder er dem der har betalt deres præmie (og selvrisiko) og at resultatet er ringere end før skaden skete.

" et exempel kunne være at man fik dækket 8000 og skaden reelt koster
10000......."

Jeg vil da som minimun forlange af min forsikring at den skade jeg er dækket af ikke skal forringe min "værdi" enten om det er båd/bil/ejendom og uanset alder. Hun skal da ud og sejle som før...

Og Ja vi er også dækket af/under Bavari, hører under # 1 og er altså kunde................. dvs at vi betaler vores forsikring og har ikke haft brug for den.

MHT til besvarelse af emails fra Bavaria er det forståeligt det kan være tidskrævende at besvarer mails, specielt sådan som sommersæsongen har været her i år!.
Jeg vil også lige nævne at undertegnede har endnu ikke fået besvaret en email sent den 31jul11 til bavaria dk. Vi må vel vente til stormen har lagt sig.....

J
__________________
Jimmy L


2001 Sea Ray 270 Sundancer
Mercruiser 7,4 l MPI Bravo III drev
Kohler 5KW generator
Garmin 525S gps m/fuelsensor
Alu targaøjle
Reply With Quote
  #158  
Gammel 22-12-2011, 00:40
Fletcher14's Avatar
Fletcher14 Fletcher14 er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
Billeder: 108
Manorwar, du skrev, at jeg og en anden kom med en ubegrundet beskyldning mod dig eller din virksomhed. Jeg forstår desværre ikke, hvilken del af pik-sagen, du fandt ubegrundet. Jeg begrundede jo mit argument med en henvisning til en tråd i et troværdigt forum, hvor du ordret er citeret. Jeg har endvidere valideret indholdet af citatet - og må konstatere, at ordvalg og stavefejl utvivlsomt ligner dine.

Jeg kan så i øvrigt godt lige tilføje, at tråden her kun omhandler din virksomhed - og eventuelt din rolle i den. Jeg tror nok, vi alle er enige om, at du personligt er en munter og herlig mand. Jeg har jo selv haft fornøjelsen, at møde dig på bådmessen. Du har måske endda en stor pik - i modsætning til den skadesramte kunde, hvis pik du fandt det nødvendigt, at knytte til din besvarelse i skadessagen.

Sidst redigeret af Fletcher14; 22-12-2011 kl. 00:49.
Reply With Quote
  #159  
Gammel 22-12-2011, 08:55
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by ufio Se indlæg
Min er fra 1996 og jeg har fået tilbud både sidste år og nu, i mit tilfælde koster Pantaenius A/S 15% mere end Bavaria

.Søassurancen 3% First Marine 6%
dette passer ikke helt
husk nu at beregner den rene nettopræmie uden statsafgift .
afgiften er er ja den sammen . ..
Reply With Quote
  #160  
Gammel 22-12-2011, 09:08
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by Fletcher14 Se indlæg
Manorwar, du skrev, at jeg og en anden kom med en ubegrundet beskyldning mod dig eller din virksomhed. Jeg forstår desværre ikke, hvilken del af pik-sagen, du fandt ubegrundet. Jeg begrundede jo mit argument med en henvisning til en tråd i et troværdigt forum, hvor du ordret er citeret. Jeg har endvidere valideret indholdet af citatet - og må konstatere, at ordvalg og stavefejl utvivlsomt ligner dine.

Jeg kan så i øvrigt godt lige tilføje, at tråden her kun omhandler din virksomhed - og eventuelt din rolle i den. Jeg tror nok, vi alle er enige om, at du personligt er en munter og herlig mand. Jeg har jo selv haft fornøjelsen, at møde dig på bådmessen. Du har måske endda en stor pik - i modsætning til den skadesramte kunde, hvis pik du fandt det nødvendigt, at knytte til din besvarelse i skadessagen.
HMMM jeg prøve at forklare dette her en gang til so du få de rigtigtige historie
Han på ssk hjemeside "team lima "den strakkels "skaderamte kunde ,
er IKKE kunde hos BAVARIA og har altrig haft forsikring med os
har ALTRIG haft en skade med os MEN er sikred via TRYG..der er en fact ...
jenteloven .
han har fundet nogen møggamle historie på nettet om en kundeklage , denn sag har jeg faktisk i 2009 efter etablering af min firma afsluttet med fuld erstatning til kunden ..læs ligt den enlag RIGTIGT.
so du tro på røverhistorier på nettet??og er selv med at spredde løgne ??
lidt naiv ikke ?
du er ikke kunde hos mig og jeg mener at dine udtaleseer om min firma er ude af dine bedømmelsekraft ..faktisk reskere du en injurisag med dine postings her på siden .
venligts revuder dine utaleser om os eller back dette op med RIGTIGIGE beviser ..
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 114,523
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Bogdancuj
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 14:16.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden