Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Forsikring

Forsikring Spørgsmål vedr. forsikring mm. stilles her.

» Online brugere: 579
3 medlemmer og 576 gæster
Bogdansqi, Robphist, Sanchowrics
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #101  
Gammel 20-12-2011, 20:57
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
Citér:
Originally Posted by Manorwar Se indlæg
klage efter klage.????
antal af rasende kunder jeg kan finder på nettet er 3 ud af 9000
ikke dårligt , søg lige andere bådforsikringer på nettet eller forsikringsklagenavnet ..
den sjøve pikhistorie er blived obdigtet den person som poster inlaget på ssk -
Har ikke haft en skade ,han er heller er ikke kunde hos BAVARIA men hos TRYG ...o
So du tro på alt på nettet ??lidt naiv ikke ??
og min ven -jeg er fafaden IKKE uprofessional eller snyde jeg eller BAVARIA folk . For gør dett her klar til dig ....
Men kan du ikke se at det er useriøst at kunden selv skal sørge for at få repareret sin båd for et beløb som Bavaria i Tyskland fastsætter uden at man bliver henvist til et værksted som virkelig vil udbedre skaden til den pris?
Reply With Quote
  #102  
Gammel 20-12-2011, 21:08
Clasg's Avatar
Clasg Clasg er offline
Bogholder, kontoret for sund fornuft
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
Billeder: 42
Citér:
Originally Posted by thg Se indlæg
Men kan du ikke se at det er useriøst at kunden selv skal sørge for at få repareret sin båd for et beløb som Bavaria i Tyskland fastsætter uden at man bliver henvist til et værksted som virkelig vil udbedre skaden til den pris?

Tænker det er samme procedure hvis det er en bil.
Her vælger man jo også selv sit værksted.....værkstedet udarbejder et overslag som taksator efterfølgende tager stilling til.

Jeg kan ikke finde noget sted i tråden (måske har jeg overset det) hvad skaden er opgjort til.
I den indledende tråd snakkes der om en starter og generator.
Så de 700 Euro er vel ikke helt ved siden af ?
(Edit: har lige læst tidligere i tråden, at Ralph har vurderet at de 750 EURO IKKE er dækkende, så han har nok lige læst hvad ROLF skal have i timepris )
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller

Sidst redigeret af Clasg; 20-12-2011 kl. 21:14.
Reply With Quote
  #103  
Gammel 20-12-2011, 21:13
KS1's Avatar
KS1 KS1 er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 391
Billeder: 10
Måske de 750 euro dækker det hele, men jeg ved det ikke! Ralph/Bavaria har fået papirerne fra deres skadesvurderingsmand, men jeg har ikke fået dem at se og jeg har rykket for dem flere gange!

Og Ralph, du må ikke forveksle mig med Flercher og thg, jeg har ikke brokket mig, blot svaret på spørgsmål!
Tværtimod roser jeg dig for at kæmpe!
__________________
Hvorfor kan en mand for mere end 100 år siden opfinde en motor, og her mere end 100 år efter kan jeg ikke en gang skifte et tændrør.....


Båd: Sea Ray
Årgang: 1990
Fod: 20
Motor: Mercruiser fra 1990, 4,3l V6 med 175 HK.
Drev: Alpha One - generation 1


Båd: Cheetah
Årgang: 1991
fod: 19
motor: Johnson 225 HK, udenbordsmotor fra 1991
Reply With Quote
  #104  
Gammel 20-12-2011, 21:14
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Clasg Se indlæg
Tænker det er samme procedure hvis det er en bil.
Her vælger man jo også selv sit værksted.....værkstedet udarbejder et overslag som taksator efterfølgende tager stilling til.

Jeg kan ikke finde noget sted i tråden (måske har jeg overset det) hvad skaden er opgjort til.
I den indledende tråd snakkes der om en starter og generator.
Så de 700 Euro er vel ikke helt ved siden af ?
Mon ikke tråden skal hvile her, så kan de implicerede parter finde en løsning i al fordragelighed ?
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #105  
Gammel 20-12-2011, 21:16
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
Citér:
Originally Posted by Clasg Se indlæg
Tænker det er samme procedure hvis det er en bil.
Her vælger man jo også selv sit værksted.....værkstedet udarbejder et overslag som taksator efterfølgende tager stilling til.

Jeg kan ikke finde noget sted i tråden (måske har jeg overset det) hvad skaden er opgjort til.
I den indledende tråd snakkes der om en starter og generator.
Så de 700 Euro er vel ikke helt ved siden af ?
(Edit: har lige læst tidligere i tråden, at Ralph har vurderet at de 750 EURO IKKE er dækkende, så han har nok lige læst hvad ROLF skal have i timepris )

Nu arbejder jeg selv på et autoværksted. Her har vi en fast aftalt timepris (en del under alm. timepris) med de forskellige selsskaber (mener jeg - har ikke selv noget med det at gøre) og så laver en mand hos os en opgørelse i Autotaks over hvad der skal laves. I dette program ligger så alle priser for reservedele og beregnede tider for de forskellige reparationer/udskiftninger og så skal en taksator godkende dette. Ofte får man mindre tid til det end det reelt tager, derudover skal man bruge ekstra tid på at bestille uorg. og brugte reservedele hvis taksatoren kræver dette, uden at få noget for det... Men har aldrig været ude for at et forsikringsselsskab giver en kunde x-antal kr. til en reparation og så må han derefter selv sørge for at få udbedret skaden...
Reply With Quote
  #106  
Gammel 20-12-2011, 21:16
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
[QUOTE=thg;36012]
Citér:
Originally Posted by Manorwar Se indlæg



Men selsskabet må jo så henvise kunden til en reparatør som kan lave skaden til den pris som kunden får til det... Der duer jo ikke at kunden får et mindre beløb til reparation af skaden end hvad det rent faktisk koster - så er kundeste økonomiske tab jo netop ikke erstattet...
NEJ selskabet skal ikke henvise til en best. rep verkstett

kunden skal inhente en reperations tilbud - selskabet betaler efter rep.tilbud .
kunden få -
100% med arbejdsløn UDEN FRADRAG
reservedele med en evtl fradrag eller ny afh .om handelsværdi eller nyværedi er forsikret og bådens ælde.
Kunde kan ja også købe brugte dele og få de montert,
han har kun ret med erstattning af tilsvarende dele,lige so gammel ..

Hvis der kommer yderlige udgifter ,gemte mængel etc so skal da sendes nyt og korregert rep tilbuld
og selskabet erstatter efter de geldende regler ..
So kør sagen med alle selskaber ..
Reply With Quote
  #107  
Gammel 20-12-2011, 21:18
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
Se iøvrigt denne sag: http://www.baadgalleri.dk/for_messag...x?Msg_ID=11220

Kan afsløre at forsikringsselskabet IKKE er Bavaria, men et af de store kendte inden for bådforsikringer...
Reply With Quote
  #108  
Gammel 20-12-2011, 21:18
PROSECCO's Avatar
PROSECCO PROSECCO er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Mar 2011
Bopæl: Dragør
Indlæg: 246
Billeder: 5
Halløj.

Jeg forstår ikke helt hvorfor Bavaria ikke beder kunden on et tilbud på udbedrelse af skaden, som de så kan tage stilling til, eller får en taxator ud med en af deres samarbejdsmakanikkere til at vurderre skaden. Den burde jo ikke være længere end det.

Tænk på hvis vi skulle undvære vores bil i ligeså lang tid....

Tænk hvis alle de stormskader der har været de sidste år, både på bygninger og skibe, skulle behandles på samme måde...... Så var der nok stadig mange med vand i kælderen
__________________
Jimmy L


2001 Sea Ray 270 Sundancer
Mercruiser 7,4 l MPI Bravo III drev
Kohler 5KW generator
Garmin 525S gps m/fuelsensor
Alu targaøjle
Reply With Quote
  #109  
Gammel 20-12-2011, 21:18
Clasg's Avatar
Clasg Clasg er offline
Bogholder, kontoret for sund fornuft
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
Billeder: 42
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Mon ikke tråden skal hvile her, så kan de implicerede parter finde en løsning i al fordragelighed ?
Nej for pokker Rolf..nu julehygger vi os jo lige så godt
(Selvfølgelig skal de finde en løsning, jeg synes bare lige, at der var nogle generelle processer ved forsikringssager som man bør være opmærksom på)
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
Reply With Quote
  #110  
Gammel 20-12-2011, 21:21
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by thg Se indlæg
Nu arbejder jeg selv på et autoværksted. Her har vi en fast aftalt timepris (en del under alm. timepris) med de forskellige selsskaber (mener jeg - har ikke selv noget med det at gøre) og så laver en mand hos os en opgørelse i Autotaks over hvad der skal laves. I dette program ligger så alle priser for reservedele og beregnede tider for de forskellige reparationer/udskiftninger og så skal en taksator godkende dette. Ofte får man mindre tid til det end det reelt tager, derudover skal man bruge ekstra tid på at bestille uorg. og brugte reservedele hvis taksatoren kræver dette, uden at få noget for det... Men har aldrig været ude for at et forsikringsselsskab giver en kunde x-antal kr. til en reparation og så må han derefter selv sørge for at få udbedret skaden...
ja med bilforsikringer er sagen lid anderleds .her findes kontraktvæksteder men her blived ja også trukket en del i løn fra værksted ..

alle ander tingskadeforsikringer inkl bådforsikringer kør efter den andere modell. Bådforsikringer ,hus og inbo forsikringer etc har ingen kontrakværksted
her få kunden kun kontanterstatning ..
Reply With Quote
  #111  
Gammel 20-12-2011, 21:23
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by PROSECCO Se indlæg
Halløj.

Jeg forstår ikke helt hvorfor Bavaria ikke beder kunden on et tilbud på udbedrelse af skaden, som de så kan tage stilling til, eller får en taxator ud med en af deres samarbejdsmakanikkere til at vurderre skaden. Den burde jo ikke være længere end det.
?? der er lige hvad vi har gørt . flere gange . JR mariner har send tilbudet for sent pga sygdom og kunden har send anmeldese for 2 uger .. vi har gørt hvad vi kan ..og har ingen ansvar ..
Reply With Quote
  #112  
Gammel 20-12-2011, 21:27
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
Citér:
Originally Posted by Manorwar Se indlæg
ja med bilforsikringer er sagen lid anderleds .her findes kontraktvæksteder men her blived ja også trukket en del i løn fra værksted ..

alle ander tingskadeforsikringer inkl bådforsikringer kør efter den andere modell. Bådforsikringer ,hus og inbo forsikringer etc har ingen kontrakværksted
her få kunden kun kontanterstatning ..

Men kan du stadig ikke se at det er et problem at en kunde får f.eks. 8000 kr. til at udbedre en skade som ens lokale værksted vil have f.eks. 10000 kr. for at udbedre? Så har I jo netop ikke overholdt det du selv skriver om at kundens økonomiske tab skal dækkes?

Nå men glæder mig til at høre afgørelsen, for som jeg forstår det er den klar på under 2 uger, nu hvor alle papirene langt om længe er kommet igennem systemet???
Reply With Quote
  #113  
Gammel 20-12-2011, 21:29
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by thg Se indlæg
Se iøvrigt denne sag: http://www.baadgalleri.dk/for_messag...x?Msg_ID=11220

Kan afsløre at forsikringsselskabet IKKE er Bavaria, men et af de store kendte inden for bådforsikringer...
Ja TAk --lille søgning på nettet om mine konkurtenter afslører meget
jeg anbefaler forsikringsklagenavens homepage for en masse interesante læsning om mine konkurenter -ca 95% af sagener er afgørd med kunden som looser..
Reply With Quote
  #114  
Gammel 20-12-2011, 21:35
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Hmmmm jeg ved sgu ikke rigtigt Ralph.....

Altså da jeg havde min skade og ringede til forsikringen, spurgte de om de skulle finde en mekaniker, eller om jeg selv ville. Da jeg var i en fremmed havn, sagde jeg at jeg ikke kendte nogen, men at der tilfældigt holdt en bådservice bil på havnen. Det var så en de samarbejdede med, og som de kunne anbefale. Jeg gik over til manden med forsikringen i røret, og de talte med ham.

Han gik indenfor 2 timer igang med vores båd, og der havde der ikke været en taksator ude endnu. Hun kom senere samme dag.

Efterfølgende så jeg aldrig en regning, det eneste økonomiske jeg talte med forsikringen om, var selvrisikoen og prisen for min skrue. Det endte iøvrigt med at jeg fik omkring ( husker det ikke 100% ) 3500 kr udbetalt, også var selv risikoen modregnet.

Den skadede skrue har jeg efterfølgende fået repareret, det kostede 1200 kr, så alt i alt en god oplevelse og oveni en lille skilling til mig.
tillykke med gevinsten -
vi kør sagen efter de sammme princip .og afh. fra skaden og skaden højde sender vi også STRAKS taxator ude
hvis kunden som her i den omtalte sag ikke kænder til en mekkker i områden anbefaler jeg selffølligt en.
jeg plejer at anbefale gode folk ,peters jr marine sage er lidt anderleds pga ulykke
normalt udbetaler vi ja ogspå direkte til værftet .men div konkurser i brachen de siste 2 har lærnt os den hårde vej at der er best at kunden betaler -EFTER båden er rep. korrekt og afhentet fra kunden .. ..
og ikke at kunde stå med en ½rep båd efter vi har betalt regningen og værkstedet er gåed konkurs ..
Reply With Quote
  #115  
Gammel 20-12-2011, 21:38
PROSECCO's Avatar
PROSECCO PROSECCO er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Mar 2011
Bopæl: Dragør
Indlæg: 246
Billeder: 5
Citér:
Originally Posted by Manorwar Se indlæg
?? der er lige hvad vi har gørt . flere gange . JR mariner har send tilbudet for sent pga sygdom og kunden har send anmeldese for 2 uger .. vi har gørt hvad vi kan ..og har ingen ansvar ..
Halløj.

Så vidt jeg kan se er den reelt anmeldt i august måned telefonisk, og det bliver der reageret ud fra.
Det er vel ikke en kundes skyld at der opstår sygdom elle andet der forsinker et tilbud, så må Bavaria vel få et tilbud andetsteds fra.

Og jeg forstår slet ikke at du skriver at i ikke har noget ansvar.! Håber der skulle stå skyld....
__________________
Jimmy L


2001 Sea Ray 270 Sundancer
Mercruiser 7,4 l MPI Bravo III drev
Kohler 5KW generator
Garmin 525S gps m/fuelsensor
Alu targaøjle
Reply With Quote
  #116  
Gammel 20-12-2011, 21:42
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
Hvad står der helt præcist i Bavaria's forsikringsbetingelser omkring reparation/opgørelse af skader?

Jeg sidder med dem her (for en båd som er under 5 år gammel, dvs. 100% dækning hvis båden skal erstattes inden for de første 5 år) men jeg syntes ikke der står noget om hvordan sagen dækkes/behandles hvis det er en skade der skal udbedres?
Reply With Quote
  #117  
Gammel 20-12-2011, 21:46
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by thg Se indlæg
Men kan du stadig ikke se at det er et problem at en kunde får f.eks. 8000 kr. til at udbedre en skade som ens lokale værksted vil have f.eks. 10000 kr. for at udbedre? Så har I jo netop ikke overholdt det du selv skriver om at kundens økonomiske tab skal dækkes?

Nå men glæder mig til at høre afgørelsen, for som jeg forstår det er den klar på under 2 uger, nu hvor alle papirene langt om længe er kommet igennem systemet???
den økonomiske tab bestemmes af den aktuelle tidsværedi af delene på skadestidspunkt -ikke reperation med nye dele .
nye dele er en forbedring ,so kunden faktisk tjener ..han få komplette nye dele for en 20 år gammel generator so værdien er nu højer ..derefor beregner selskabet en fradrag .
en 20 år gammel generator har en værdi af måske 10 % af nyprisen .
her kan måske brolfchen kommer med nogen priser ??
den siste afgørelse er ja send langt under 2 uger , den nye sparker jeg imorgen -
Vi hos BAVRAIA holder desværre ikke julefri som andere ..

ellers hyggeligt diskusion -piraten har savned siden på de siste men er MEGA travlt med arbejde og nye projekter
-husk- nu at på fendern holder vi en FAIR tone ,tak ..
nu gå jeg og få en fyraftens bajer . mvh piratehilsen
Reply With Quote
  #118  
Gammel 20-12-2011, 21:47
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
Citér:
Originally Posted by Manorwar Se indlæg
tillykke med gevinsten -
vi kør sagen efter de sammme princip .og afh. fra skaden og skaden højde sender vi også STRAKS taxator ude
hvis kunden som her i den omtalte sag ikke kænder til en mekkker i områden anbefaler jeg selffølligt en.
jeg plejer at anbefale gode folk ,peters jr marine sage er lidt anderleds pga ulykke
normalt udbetaler vi ja ogspå direkte til værftet .men div konkurser i brachen de siste 2 har lærnt os den hårde vej at der er best at kunden betaler -EFTER båden er rep. korrekt og afhentet fra kunden .. ..
og ikke at kunde stå med en ½rep båd efter vi har betalt regningen og værkstedet er gåed konkurs ..

Kan godt følge Jer et stykke ad vejen. Burde Bavaria med 9000 kunder ikke lave nogle faste aftaler med værksteder rundt omkring i Danmark således at alle kunder max. har 20-50 km. til et værksted som I har en aftale med og kan stå inde for tager sig seriøst af en skade...

Ligesom det fungerer i bilbranchen: Hvis et værksted har en aftale med f.eks. Tryg og en Tryg kunde sender en bil til skadereparation på et værksted Tryg har en aftale med, ja så gør værkstedet jo alt for at få tingene til at ske bedst og hurtigst muligt, da Tryg jo ellers vil blive utilfredse med værkstedet og værkstedet er jo ikke interesseret i at miste en stor kunde som henviser mange kunder...
Reply With Quote
  #119  
Gammel 20-12-2011, 21:49
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
Citér:
Originally Posted by Manorwar Se indlæg
den økonomiske tab bestemmes af den aktuelle tidsværedi af delene på skadestidspunkt -ikke reperation med nye dele .
nye dele er en forbedring ,so kunden faktisk tjener ..han få komplette nye dele for en 20 år gammel generator so værdien er nu højer ..derefor beregner selskabet en fradrag .
en 20 år gammel generator har en værdi af måske 10 % af nyprisen .
her kan måske brolfchen kommer med nogen priser ??
den siste afgørelse er ja send langt under 2 uger , den nye sparker jeg imorgen -
Vi hos BAVRAIA holder desværre ikke julefri som andere ..

ellers hyggeligt diskusion -piraten har savned siden på de siste men er MEGA travlt med arbejde og nye projekter
-husk- nu at på fendern holder vi en FAIR tone ,tak ..
nu gå jeg og få en fyraftens bajer . mvh piratehilsen

Det kan jeg sagtens følge dig i, men så må værkstedet jo forsøge at finde en tilsvarende brugt generator...
Reply With Quote
  #120  
Gammel 20-12-2011, 21:54
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by PROSECCO Se indlæg
Halløj.

Så vidt jeg kan se er den reelt anmeldt i august måned telefonisk, og det bliver der reageret ud fra.
Det er vel ikke en kundes skyld at der opstår sygdom elle andet der forsinker et tilbud, så må Bavaria vel få et tilbud andetsteds fra.

Og jeg forstår slet ikke at du skriver at i ikke har noget ansvar.! Håber der skulle stå skyld....
ohh min dårlig dansk, beklager min pølsedansk ..
selff. Der er IKKE bavarias SKYLD
kunden anmelde sagen tel .i august ,vi har send en skadeanmeldesefomular straks efter den tel anmeldese og den har vi først retur fra med underskrift for 2 uger.jeg har anbef peter - han blived syg .jeg har sagt find en anderen mekker ..
og der er ikke BAVARIAS ansvar at inhenter rep.tilbud .. men kundens -gælder med alle selskaber
.Med storskader sende vi selfølligt straks taxator..
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 114,547
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Robphist
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 20:46.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden