Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Efterlysninger

» Online brugere: 576
0 medlemmer og 576 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #21  
Gammel 29-06-2010, 11:35
jensjakob jensjakob er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2010
Bopæl: Kbh
Indlæg: 169
Billeder: 4
Hej Chribs

Prøv at sammenligne billederne og tjek:
* Rattets form, særligt egerne
* Farven på båden
* Motorens styremekanisme
* Trimtabs

Det ligner ret meget hinanden.

Til alle i tråden:
Mht den begyndende "flame-war" vil jeg foreslå koldt vandt i blodet og en mole-pilsner, der er ingen grund til at kvadre et godt netsted med hyggelig bådsnak gennem at starte en flame-war mellem deltagerne i forum. (Eller som min moder sagde "Kan man ikke sige noget pænt, så kan man lade være med at åbne munden" :-) )

Hvis jeg fandt at min motor var stjålet en dag, ville jeg sætte meget stor pris på alt det blev gjort for at genfinde den.

God vind til alle

Jens Jakob
Reply With Quote
  #22  
Gammel 29-06-2010, 11:55
jan p's Avatar
jan p jan p er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: midtjylland
Indlæg: 65
Billeder: 3
Hvis jeg fandt at min motor var stjålet en dag, ville jeg sætte meget stor pris på alt det blev gjort for at genfinde den.




Det er hørt herfra. Nu er det formentlig også i stor stil sådan, at rigtig meget af politiets opklaringsarbejde afhænger af tips og oplysninger fra offentligheden, så jeg synes det er helt i orden at henlede politiets opmærksomhed på en annonce som den der her er tale om.
Hvis annoncøren har orden i tingene er der jo ingen skade sket, og hvis han ikke har, er det da godt at nogen er vågne
__________________
Tahoe Q5i
Mercruiser 4,3 MPI
Alpha one
Reply With Quote
  #23  
Gammel 29-06-2010, 11:59
Casper T
Gæst
 
Indlæg: n/a
husk hvis man peger på nogen vender der altid 3 fingre mod en selv
Attached Images
File Type: jpg Skærmbillede 2010-06-29 kl. 12.57.07.jpg (13.5 KB, 114 views)
Reply With Quote
  #24  
Gammel 29-06-2010, 12:01
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Hvornår har jeg svinet dig til?



For så vil jeg da gerne undskylde for det, det er ikke meningen.


Jeg vil gerne påpege at jeg ikke mener man skal ku gå ustraffet og lukke øjenene for tyverier, jeg mener at inden man blackstreamer båden, skal kontakte politiet, evt. Ralph i alt stilhed. og undersøge det hvis man har mistanke. Er den stjålet, så gå til den.

Men det du kalder mig umoden og at jeg skal stoppe med at græde forstår jeg ikke lige.

Men stopper da bare diskutionen her, når jeg nu er umoden.

Beklager min holdning og sprogbro.
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook

Sidst redigeret af nicolajjetrider; 29-06-2010 kl. 12:11.
Reply With Quote
  #25  
Gammel 29-06-2010, 22:17
zigzig2403's Avatar
zigzig2403 zigzig2403 er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Kalundborg
Indlæg: 28
Billeder: 29
Hej godt folk.!
Lige et par ord fra mig ang,salg af båd til lille pris.
Jeg har en rigtig flot Finnsport 500,med en Tohatsu 115 TLDI motor der har gået 16,5,timer,til salg.
Den har kostet mig 145,000.Kr, at bygge op til det den er i dag.
Den har stået til salg,til 85,000.Kr på DBA+gul og gratis+Bådegalleriet i 4 uger uden at blive solgt,så det er ikke alt der er billigt,der er lusk ved.!!
Mvh. Leif H.
Ps, Lars T,tak for sidst,på Roskilde fjord.
__________________
Mvh.Leif H.

Finnsport 500.Tohatsu,115,TLDI.

Thundercraft. Suzuki,115,DF.

Campion Cortes 165.140,Hk,Evinrude,V4,2T.
Reply With Quote
  #26  
Gammel 29-06-2010, 22:44
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej ZIGZIG2403. I den omtalte annonce er det altså motoren der er pengene værd, ikke så meget hele konceptet, denne motor er 3 år gammel og koster ca 55.000,- med fjernbetjening og tank. Tilsvarende motorer koster mellem 30 og 40.000,- tjek brugt priserne.... At du har en komplet båd med motor ingen vil købe har intet med denne annonce at gøre... Vil du sælge motoren med fjernbetjening alene for ca. 25 % af hvad den kostede for 3 (2) år siden ... Er den fejlfri køber jeg den gerne til 25% af ny værdien her og nu....Bare kom med den.... De 25% er sådan ca. hvad den i annoncen omtalte motor koster når værdien af den 2 år gamle trailer, samt båd og fishfinder er trukket fra, endda til en forsigtig lav pris... Problemet med din båd er at den er en såkaldt egoistbåd med næsten ingen plads/siddeplaser, til den pris kan man få en bowrider eller lign. med 8 til 10 siddepladser og meget mere brugsværdi.... Din båd er både billig og flot, helt sikkert, men en svær ting at sælge pga. dens lave brugsværdi. Det er en racerbåd uden appel til andre end unge mænd med hang til hurtige både, og de har sjældent mange penge... De kan få en lige så hurtig båd, om end meget ældre til en fjerdedel af din pris. Sorry, men sådan er det deværre....

Til Nicolaj, læs dine oploads, du kalder mig indirekte sindsyg, smagsløs, skattesnyder og bigbrother, hvis det ikke er tilsvining ved jeg ikke hvad der er tilsvining... Og det sprogbrug finder jeg umoden og forkert at bruge herinde, det hører hjemme i en værtshus diskussion.... Jeg er ikke din fjende mig bekendt, og du burde være glad for vi er nogle der ikke vil finde os i at tyveknægte og hælere tjener tykt på dine og min ejendele, men er parat til at bruge tid og kræfter på at stoppe eller i det mindste forsøge at stoppe sådanne tyverier og hælerier...Din undskyldning er godtaget

Til JensJacob. Jeg kan sagtens se det ligner, men pladen der ses meget tydelig på billedet i DBA er ikke at se på dette pic, derfor er jeg i tvivl... er det den har han fået en meget billig motor, og da kablerne ikke er lange nok viser det at han skal bruge motoren på hans egen båd, og at man køber en hel båd for kun at bruge motoren viser hvor sindsyg billig den var... Jeg tjekkede lige prisen på en tilsvarende brugt motor, den var til salg for kr 38.000,- inde på DBA... Tjek selv....

Sidst redigeret af Chribs; 29-06-2010 kl. 23:35.
Reply With Quote
  #27  
Gammel 30-06-2010, 00:43
zigzig2403's Avatar
zigzig2403 zigzig2403 er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Kalundborg
Indlæg: 28
Billeder: 29
Citér:
Originally Posted by Chribs Se indlæg
Hej ZIGZIG2403. I den omtalte annonce er det altså motoren der er pengene værd, ikke så meget hele konceptet, denne motor er 3 år gammel og koster ca 55.000,- med fjernbetjening og tank. Tilsvarende motorer koster mellem 30 og 40.000,- tjek brugt priserne.... At du har en komplet båd med motor ingen vil købe har intet med denne annonce at gøre... Vil du sælge motoren med fjernbetjening alene for ca. 25 % af hvad den kostede for 3 (2) år siden ... Er den fejlfri køber jeg den gerne til 25% af ny værdien her og nu....Bare kom med den.... De 25% er sådan ca. hvad den i annoncen omtalte motor koster når værdien af den 2 år gamle trailer, samt båd og fishfinder er trukket fra, endda til en forsigtig lav pris... Problemet med din båd er at den er en såkaldt egoistbåd med næsten ingen plads/siddeplaser, til den pris kan man få en bowrider eller lign. med 8 til 10 siddepladser og meget mere brugsværdi.... Din båd er både billig og flot, helt sikkert, men en svær ting at sælge pga. dens lave brugsværdi. Det er en racerbåd uden appel til andre end unge mænd med hang til hurtige både, og de har sjældent mange penge... De kan få en lige så hurtig båd, om end meget ældre til en fjerdedel af din pris. Sorry, men sådan er det deværre....

Til Nicolaj, læs dine oploads, du kalder mig indirekte sindsyg, smagsløs, skattesnyder og bigbrother, hvis det ikke er tilsvining ved jeg ikke hvad der er tilsvining... Og det sprogbrug finder jeg umoden og forkert at bruge herinde, det hører hjemme i en værtshus diskussion.... Jeg er ikke din fjende mig bekendt, og du burde være glad for vi er nogle der ikke vil finde os i at tyveknægte og hælere tjener tykt på dine og min ejendele, men er parat til at bruge tid og kræfter på at stoppe eller i det mindste forsøge at stoppe sådanne tyverier og hælerier...Din undskyldning er godtaget

Til JensJacob. Jeg kan sagtens se det ligner, men pladen der ses meget tydelig på billedet i DBA er ikke at se på dette pic, derfor er jeg i tvivl... er det den har han fået en meget billig motor, og da kablerne ikke er lange nok viser det at han skal bruge motoren på hans egen båd, og at man køber en hel båd for kun at bruge motoren viser hvor sindsyg billig den var... Jeg tjekkede lige prisen på en tilsvarende brugt motor, den var til salg for kr 38.000,- inde på DBA... Tjek selv....
Hej Chribs.
I min omtalte annonce er det også motoren der er pengene værd,den er ikke 2 år gammel,(kørt 16,5 timer.)og koster som ny,på tilbud 76,500,Kr,så fra de 76,500.til de 145,000.er det båd+trailer+hyd,lift+hyd,styring+Hot foot+gps/kortplotter+div,ure+alt det arbejde der lagt i den,så man kan vel sige man får en ret "lusket billig motor"med en dyr båd,eller,en billig båd med en dyr motor ,vend det som du vil.(25% båd,eller25% motor.)
Ps. var på Fyn med en ven som købte en Suzuki DF 140, 4/5 år gammel,meget fin stand/få timer på klokken. Pris,30,000.Kr.uden lusk,og med kvit....
Mvh. Leif H.
__________________
Mvh.Leif H.

Finnsport 500.Tohatsu,115,TLDI.

Thundercraft. Suzuki,115,DF.

Campion Cortes 165.140,Hk,Evinrude,V4,2T.
Reply With Quote
  #28  
Gammel 30-06-2010, 02:17
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg ved godt det er billigt kontra nypris, jeg prøver blot at forklare at hvis du skulle sælge din motor lige så billigt i forhold til nyprisen som i den annonce tråden handler om, skulle du kun forlange kr 22.000 for din motor.... I Gul og gratis er der en Suzuki 50 hp magen til den koster kr 36.500 og i DBA koster en anden magen til kr 38.000,- ..... Tror du for alvor på den annonce i dba denne tråd handler om er ok ?....

Hvis jeg var dig ville jeg pille motoren af båden og sælge den særskilt samt alt udstyret, derpå købe en gammel men pæn 50 til 120 hp for 5 til 10 tusinde og sætte på båden, og så sætte den til salg, på den måde opnår du en langt bedre pris..
Reply With Quote
  #29  
Gammel 30-06-2010, 09:33
zigzig2403's Avatar
zigzig2403 zigzig2403 er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Kalundborg
Indlæg: 28
Billeder: 29
Citér:
Originally Posted by Chribs Se indlæg
Jeg ved godt det er billigt kontra nypris, jeg prøver blot at forklare at hvis du skulle sælge din motor lige så billigt i forhold til nyprisen som i den annonce tråden handler om, skulle du kun forlange kr 22.000 for din motor.... I Gul og gratis er der en Suzuki 50 hp magen til den koster kr 36.500 og i DBA koster en anden magen til kr 38.000,- ..... Tror du for alvor på den annonce i dba denne tråd handler om er ok ?....

Hvis jeg var dig ville jeg pille motoren af båden og sælge den særskilt samt alt udstyret, derpå købe en gammel men pæn 50 til 120 hp for 5 til 10 tusinde og sætte på båden, og så sætte den til salg, på den måde opnår du en langt bedre pris..
Hej Chribs.
TAK, for dit råd,men vil helst sælge den som den er,da den "går"ret godt,og må være den rigtig båd for en "DRENGERØV" i alder fra 16år til 70 år.(er selv 61.)
Har selv lige måtte tage 30.000,Kr af prisen på en Shetland 570 BH.på grund af den økonom...tid vi lever i.!
Jeg vil helst ikke dømme folk,før jeg har set bevisser der holder i retten,men du har ret i,det er "billigt",men ved man hvad der er "rigtige grund" til det.?

Ps.skrev kun mit indlæg,for at vise at vi er nogle der sælger billigt,uden at være "LUSKET",
og ikke for at sige dig imod,ang,den annonce .(har ikke set den org,annonce,da den er slettet,og jeg kom for sent.!)
Mvh. Leif H. GOD SOMMER.
__________________
Mvh.Leif H.

Finnsport 500.Tohatsu,115,TLDI.

Thundercraft. Suzuki,115,DF.

Campion Cortes 165.140,Hk,Evinrude,V4,2T.
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 114,544
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, RasarusCreergo
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 20:43.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden