Citér:
Originally Posted by JOR
Den ser godt nok fin ud.... glæder mig til at følge dine erfaringer. Har også selv søgt en BMW Cabio.... men endte med en båd
|
Mine erfaringer indtil videre med at se på BMW cabriolet er blandede. Jeg har søgt med lys og lygte efter et velholdt eksemplar model E30 325I årgang 1985-1990. Det har bare ikke været muligt at finde. Mange 325´ere ser ud til at have haft et hårdt liv, hvor 320´erne kan findes i væsentlig flottere stand.
Den sidste BMW jeg vedhæftede et link til, er ubetinget det flotteste eksemplar jeg har set - på billeder...Iflg. forhandleren står den meget flot overalt - det ser den også ud til - og er rustfri i karrossen.
Jeg har talt med et par erfarne "importører" ( bilejere, der selv har importeret bil fra Tyskland ), og her er et par af deres råd vedr. import af bil fra Tyskland.
1) Vælges BMW af nyere årgang - max. 3 år - skal der søges efter en "Premium Select". Denne type biler er fejlfri og med 12 mdr. garanti. Fabrikken i München står bag bilen og dækker evt. fejl indenfor garantiperioden. En "Premium Select", har max. kørt 60000 km.
2) Er ønsket en ældre bil f.eks. BMW, skal de søges i området Bayern.
Jo længere nede i Tyskland, jo bedre stand er de ofte i.
3) Betal aldrig penge forud i form af mindre forud betaling eller hele bilens købspris , for at sælger - privat eller forhandler - reserverer bilen til dig.
4) Køb aldrig bil af østeuropæere. Køb kun bil af en tysker.
5) Forlang altid en prøvetur i bilen - også selvom bilen er afmeldt. Sælger må skaffe et sæt tyske prøvenummerplader til dette formål.
6) Ved køb af bil i Tyskland, skal du altid huske følgende dokumenter:
a) Fahrzeugschein.
b) Fahrzeugbrief.
Uden disse dokumenter ejer du ikke bilen, og bilen er ikke fri og ubehæftet !!
7) Købes der bil i Tyskland og køres den hjem uden brug af autotrailer - som jeg vil benytte - skal du huske følgende:
a) Tyske prøveplader til brug fra adresse i Tyskland og til den danske grænseovergang.
b) Danske prøveplader fra grænseovergang til din adresse i DK.
Det er ulovligt at køre på tyske prøveplader i DK. Bilen bliver nægtet kørsel i DK, hvis ikke du har danske prøvenummerplader med.
8) Undersøg afgiften på bilen inden du handler. Som ofte kan SKAT opgive en indikation på, hvad afgiften er på bilen.
Ældre biler med få ejere, uden tidligere skader, lavt kilometertal osv. er afgjort at foretrække, men også sværest at finde.