ja, dba.dk er blevet et "kaotisk" sted at kigge på varer bl.a også både.
Jeg har stoppet al annoncering derinde fordi det for mange virker uoverskueligt sammen med en meget ændret holdning til erhvervsannoncørerne, og ikke mindst, hvem der kan annoncere i de respektive kategorier.
Eksempel;
Alle erhvervsannoncører kan annoncere i alle kategorier uanset relevans af deres varer til den enkelte kategori. Det betyder, at der f.eks. i kategorien "Indenbordsmotorer og gearkasser" kan findes reklamer for mobiltelefoner, kondomer, aviser og meget andet. Før ebay.com købte dba.dk, var det helt utænkeligt med den form for reklamer - her kunne en erhvervsannoncør med varer til denne kategori købe eksklusivitet. Det gjorde jeg i flere kategorier, men efter ebay overtog styringen, så var det ikke længere muligt. Herefter blev det også således, at den annoncør som ville lægge flest penge pr. annonceklik blev rated flest gange - her kunne jeg så konkurrere med f.eks. tdc.dk, bilproducenter, silvan, dong eller andre store multinationale selskaber. En ulige kamp, så jeg trak mig.
Omkring billede i søgefeltet er det uden tvivl det erhversabonnement som hedder Ad Manager. I dette system kan der købes flere tilvalg bl.a også billede i søgeresultat. Billede i søgeresultat er naturligvis dyrere. Systemet fungerer også på klik-basis, men prisforskellen med/uden billede kan jeg ikke huske i detaljer. Jeg mener at jeg betalte for 10 Ad Manager annoncer igennemsnit ca. 2000,- kr. pr. mdr. med billede i søgeresultat.