Her er lidt video i høj kvalitet fra sensommerens søsætning, cruise og power boats i Københavns Havn 2011. Det er en af mine kætr matroser, der har filmet og redigeret i Full HD. Klik på YouTube-logoet, så du kan se den i højere opløsning.
Herlig film, rart at varme sig ved disse billeder, mens det er hunde koldt og mørkt udenfor.
Der er da ellers nok at sejle rundt og se på, derovre i "Kjøvenhavnstrup". Kommer til at tænke på, om jeg skulle supplere min "Silkeborg tur" i 1700'eren her til sommer, med en Københavnertur.....
fedt det står rimelig godt det billed, det må man sige!!
Var der langt faste datoer for ture i KBH i år?? jeg er hvertfald helt klart frisk igen!!
Fod: 20
Motor: Mercruiser fra 1990, 4,3l V6 med 175 HK.
Drev: Alpha One - generation 1
Båd: Cheetah
Årgang: 1991
fod: 19
motor: Johnson 225 HK, udenbordsmotor fra 1991
Ej hvor er den fed! Respekt for høj kvalitet altså!
Hvor højt er der under broerne? min Rib har nemlig targa bøgle på så det spørgsmålet om den kan gå under uden projektørende bliver modvilligt afmonteret
Det er ganske korrekt, at der er mobillader ombord på Fletcher'en. Jeg tænker bare, hvor i video'en man ser den? :P
Turen gik fra Sydhavnen via Islands Brygge, forbi Den Sorte Diamant, rundt om Christiansholms Kanal, forbi Nyhavn, ud af Lynetteløbet, tur/retur til Middelgrundsfortet - og så kaffe og minitræf ved Østbassinet ved Langelinie Kaj. Det er en fantastisk rute.
Broerne er lavest i Christiansholms Kanal med ned til 1,5 m. I resten af Københavns Havn, herunder Frederiksholms Kanal, er de 2 m eller mere. Jeg ved, at nogle modige trimmer motoren op og giver gas, så båden sejler dybt, så antenner, lanterner mv kommer med ud på den anden side. Jeg har haft en RIB, der også havde Targa-bøjle, med. Den kom fint under med lidt forsigtighed. :P
Der er vist ikke nogle faste Fenderen-dato'er endnu. Jeg har dog umiddelbart en dato, der hedder 3. marts, hvis vejret holder - og alternativt de efterfølgende lørdage. Vi har allerede fået godt med sol herovre, så det lover godt.