Citér:
Originally Posted by megelundo
Hej,
Jeg er her til aften blevet kontaktet af min underviser til duelighedsbevis. Jeg skulle være startet på mit duelighedsbevis nu på torsdag. Men pga. for få tilmeldinger så er det nu udskudt mindst én uge i håb om at der er flere der melder sig på holdet. Der mangler 2 tilmeldinger for at holdet starter. Så hvis der er nogen der kunne være interesseret i at deltage i sådan et kursus er der stadig mulighed for at komme med på holdet. Det kører hver torsdag fra 19.00 til 21.45.
Mere INFO kan ses her: http://www.aof.dk/kurser/Friluftsliv...ation/2621165/
|
Jeg har faktisk overvejet at skulle have et duelighedsbevis. Når nu Speedbådskørekortet tæller for den praktiske del, så var det jo lige ud ad landevejen med duelighedsbeviset. Men så opdagede jeg, at jeg skal bruge en aften hver uge, i tæt på et halvt år, og så tænkte jeg "hvad pokker skal jeg egentlig bruge det til?"
Hvad mener folk herinde? Er det spild af tid, eller bliver man en bedre sejler? Hvad lærer man, udover lanterneføring, signaler, sømærker, navigation(hvis GPS skulle svigte) og knob?
Undskyld, - det er måske ikke lige det som egentlig er hensigten med denne tråd, - men lad os få lidt pros and cons, - så ku det være holdt bliver fyldt op ;-)