Lidt video fra sæsonens første søsætning ved Isefjord
Den smukke aften var for fristende og den fine Fletcher skulle da lige dyppes i Isefjord. Den fik tre nye tændrør - og sprang overraskende i gang på andet forsøg. Jeg filmede lidt fra søsætningen, turen og landsætningen. Bemærk, hvor hurtigt speedbåden kommer fra vand til trailer på kun 10 sekunder med speciel lyn-teknik. Jeg filmede også utæthedens omfang til Christian.
Her er i øvrigt lidt cruising fra Københavns Havn, Køge Bugt og Øresund sidste sommer. Lokale fartbestemmelser er naturligvis overholdt, selvom det kan se anderledes ud.
Kanon - der er vist gået en lille amatør instruktør tabt i dig
Super videoer, og dejligt at høre Miami vice-teamet igen.... eneste rigtige sang dér...!!
Fletcher 199/150 Yamaha
Tak! Jeg har brugt Kino, der er et gratis stykke software til behandling af rå video. Jeg har lavet det på en computer med Ubuntu Linux på. Det er også gratis.
Det er ganske godt set, at der ikke var rem om speedbåden og traileren. Jeg bruger normalt en kraftig rem omkring speedbåden og trailer, men, det sprang faktisk i sensommeren ved almindelig brug. Det var ikke så betryggende. Det skulle jo netop gerne kunne holde igen ved en kraftig opbremsning. Jeg er på udkig efter noget bedre.
Kanalerne er alle i Københavns Havn. Det er egentlig en lang kanal, der starter for indadgående ved Langelinie Kaj og ender nede ved Sluseholmen og kraftværket ved Køge Bugt. Min Fletcher kan sejle gennem stigborderne i stedet for selve slusen. Der er et antal mindre kanaler, der er sluttet til hovedkanalen.
Apropos disse stigborder, tænker jeg tit på, hvor dybt der mon er? Det er formentlig en række porte, der har en slags plade under vandet. Pladen må så kunne hæves og sænkes med det formål, at holde vandstanden i Københavns Havn. Tidevandet presser formentlig godt på.
Det ser lækkert ud, det er sku noget andet end det mørke jylland....målte lige fra vandlinie og til enden af drevet, jeg stikker 98 cm... men har også lidt vægt i motorrummet
Det ser lækkert ud, det er sku noget andet end det mørke jylland....målte lige fra vandlinie og til enden af drevet, jeg stikker 98 cm... men har også lidt vægt i motorrummet
Det samme som min, så pas på i fjorden jeg starter aldrig før loddet viser 1,5m og slip ikke gassen på mindre vand
Her er lidt flere videoklip med min Fletcher fra i sommers. Der er også lækre vinkler med fra Østbassinet og Frederiksholms Kanal i Københavns Havn og kraftværket og Hundige Strand i Køge Bugt. Der er også lidt natsejlads.