» Online brugere: 549 |
0 medlemmer og 549 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 19:51. |
|
|
28-02-2010, 21:36
|
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
|
|
Glasfiberreparation (større omgang)
Godaften
Jeg kigger på et projekt, med en båd, som har skader, men spørgsmålet er om det vil blive for krævende.
Jeg tænker her, på om man skal lave afstivninger indefra?
Evt. nogle som har tips til hvordan man skal gribe sådan en båd an?
Vedhæftet link til annoncen.
Skal ud at kigge på den i weekenden, men hører gerne fra jer hvad i mener kunne være smart.
Har rodet med glasfiber før, og har en farfar, som bla. har forlænget joller.
Men spørgsmålet er om denne kan reddes?
Hilsen Christian
|
28-02-2010, 22:47
|
|
Hej
Er det ikke sådan en sandvits konstruktion, altsår et yder og inder skrog, med skum imellem?
Hvis det er tilfældet, og skummet har suget fugt, så kan det give store problemer.
7000 kr. er i overkanten synes jeg.
Det er jo svært at vudere ud fra billederne, hvor stor skade der er sket, men ofte er der værre end ved første øjekast.
Hvis vi nu går ud fra, det er en sanvits konstruktion, så er en reperation indefra, jo udelukket. ( hvilket ellers er det nemmeste, og mest holdbare, især hvis der så også repareres udefra.)
Jeg vil mene at en rep. udefra kræver at skummet ikke har suget vand, eller det kan tørres.
Så skal hele bunden slibes ned til rå glasfiber (eller sandblæses, det er bedre) skum de skadede steder op, slib i fasong, læg et par lag fiber på,25 cm længere ud end skaden. Derefter læges der yderliger et par lag fiber på, over hele bunden kan du få det til at passe med vandlinien, ville det være perfekt.
Nogle lag topcoate med mellemslibning, så skulle der være en fin båd igen
Men regn med det bliver et tidskrævende og ikke helt billigt project, læs undersøg hvad sådan en båd i perfekt stand handles til...
mvh jens
Nogle lag topcoate med mellemslibning, så skulle der være en fin båd igen
|
01-03-2010, 10:38
|
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
|
|
Hej Jens. Godt at høre dit synspunkt også, båden er netop en sandwich konstruktion, så det må være muligt at fylde op med skum og så glasfiber udenpå.
Jeg er helt klar over at det er et tidskrævende projekt, men har en 70 hk stående som vil være perfekt til den
|
01-03-2010, 18:30
|
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2009
Bopæl: Oksbøl
|
|
Billigt,
Det kan uden tvivl blive en dejlig båd, og billig båd hvis man kan lave det selv..... syns det er en fornuftig pris
|
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|