Fenderen.dk
 

www.propshop.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 388
1 medlemmer og 387 gæster
Evajfi
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 07:45.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 30-01-2009, 17:23
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Ja det var mig der skrev til dig og henviste til tråden

Din side er jo som jeg har skrevet - enestående - der er læsestof til mange dage - og alt vil blive læst i de kommende uger

Der er i forgårs udgivet endnu en bog om HH "skibet der forsvandt" jeg overvejer at købe den - men bidrager den mon med mere?

Dine betragtninger omkring besætningens adfærd på estonia er jeg enig i - jeg ved bare ikke hvor meget man kan bebrejde en matros for - officerene skulle have vist hvordan man fører et skib - og skulle have reageret på de første lyde ved at sænke farten og undersøge sagerne - det kunne matrosen ikke gøre der hvor han hører hjemme i herakiet - men det er bare min mening

Jeg sejler jo selv med Oslo båden/hotellet næste weekend og har i øvrigt gjort det nogle gange - det virker imidlertid som om man har lært lidt - der er en bovport af anden konstruktion (lige som 2 døre der svinges ind fra siden) den konstruktion mindsker ricikoen idet den "bare" trykkes ind i karmen når den rammer en bølge - den løftes ikke op - derudover er der rampen der sidder ca 5 meter bagved (og er helt klar af "visiret/dørrene" og et par meter bag den er endnu et sæt foldedøre der lukker vandtæt - alt kan gå galt men med 3 lag mindskes ricikoen noget

Vogndækket er desuden indelt med nogle "døre" der isolerer vognfækket i flere sektioner

Men en besætning der ikke ved hvad de har med at gøre kan sejle ethvert skib i sænk uanset hvor avanceret vi prøver at lave det
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
  #2  
Gammel 30-01-2009, 19:19
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
jans:
Har du ingen oplysninger om KGH. skibet "Magnus Jensen" der gik på grund og sank delvist udenfor Godthåb (Nuuk)?
Gudskelov var der ingen der omkom.
Det blev jo bjærget igen og en del varer derfra solgt på auktion.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
  #3  
Gammel 30-01-2009, 21:54
Jans Jans er offline
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Vesthimmerland
Indlæg: 8
Desværre nej. Jeg har brugt meget energi på at finde oplysninger om "Magnus Jensen" og de mange andre skibe som led en krak skæbne i grønlandsfarten. Det har været mig umuligt at finde eksakte oplysninger. Jeg har heller ikke kunnet finde noget i de arkiver jeg har været igennem.

Måske ligger der oplysninger et sted, men jeg har bare ikke fundet dem. Naturligvis har jeg hørt et og andet om ulykkerne, men bare ikke noget som jeg kan være 100% sikker på er helt sandfærdig. Derfor vil jeg ikke gengive det.
Reply With Quote
  #4  
Gammel 01-02-2009, 13:45
gnisten gnisten er offline
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1
Citér:
Originally Posted by Strøyer Se indlæg
jans:
Har du ingen oplysninger om KGH. skibet "Magnus Jensen" der gik på grund og sank delvist udenfor Godthåb (Nuuk)?
Gudskelov var der ingen der omkom.
Det blev jo bjærget igen og en del varer derfra solgt på auktion.
Her er lidt om bjergningen.
Jeg kender ikke til de nærmere omstændigheder ved forliset.

http://www.agnermarineconsult.dk/Magnus%20Jensen.htm
Reply With Quote
  #5  
Gammel 01-02-2009, 20:59
Jess's Avatar
Jess Jess er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Jægerspris
Indlæg: 977
Billeder: 6
Jeg fulgte linket og har brugt en del tid på siden, her er der spændende stof om offshoredykning og meget andet
__________________
www.jess.dk
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 128,517
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, SheldonZof
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 05:50.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden