» Online brugere: 296 |
0 medlemmer og 296 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 07:45. |
|
 |

11-01-2009, 19:28
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Her er lidt varenumre, så kan du se om det kan lykkedes at finde et nyt via nettet:
Originale varenummer:
Manifold, 831521
Dæksel, 831070
Manifoldspakning, 1378913 eller 431092
Afgangsknæ, 831834-7
Pakning ( afgangsknæ/manifold ), 856045, 856042 eller 831330
Pakning ( afgangsknæ/dæksel ), 856036
Uoriginale varenumre:
Manifold, GLM51275
Dæksel, GLM51276
Manifoldspakning, ORB16913
Bolte og møtrikker ( komplet sæt ), ORB22045
Afgangsknæ, RM83834-7
Pakning ( afgangsknæ/manifold), GLM35040
Pakning ( afgangsknæ / dæksel ), GLM35030
__________________
Chi non risica, non rosica
|

11-01-2009, 20:21
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Jeg havde håbet at det svenske firma Orbitrade Marine kunne skaffe det ønskede manifold, men desværre nej.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

11-01-2009, 20:25
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
|
|
Wow
Hold kæft hvor er I gode.... Det vælter bare ind med svar.
Næste spørgsmål er så - kan jeg tætne den? Utætheden er vand som trænger ud og heldigvis ikke ind. Men der er vel under alle omstændigheder lidt som at tisse i bukserne..??..
__________________
Dan Albjerg
Ingen båd lige nu
Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|

11-01-2009, 20:28
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
De findes på www.drevia.se men de er dyre - dog er det Svenske pezetas så gang med 0,7 så har du prisen i Dkr
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

11-01-2009, 20:32
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

12-01-2009, 09:50
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
|
|
Anden motor?
Der er måske mere mening i at skifte hele motoren istedet? Passer volvo's 4.3 V6 på sådan et 270'er drev/transom eller er det bedra at skifte hele drivlinien?
__________________
Dan Albjerg
Ingen båd lige nu
Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|

12-01-2009, 09:52
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Alt kan lade sig gøre - men hvor omfattende det er det ved Horizonblue garanteret noget om så mon ikke han kan svare?
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

12-01-2009, 10:48
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Albjerg
Der er måske mere mening i at skifte hele motoren istedet? Passer volvo's 4.3 V6 på sådan et 270'er drev/transom eller er det bedra at skifte hele drivlinien?
|
Det kan godt lade sig gøre, men så vidt jeg husker, skal der ændres i motorfundamenterne. Pladsen i motorrummet bør ikke volde problemer, ved skifte fra række sekser til V6 motor.
SX drevet - kompatibelt med 4.3 liters V6 - passer ikke umiddelbart på dit agterspejl pga. af hulstørrelsen i agterspejlet.
Der findes dog en adapterplade fra 270´er drev til SX drev, men den fås kun original hos Volvo Penta, til en pris der ligner tyveri ved højlys dag....
I dit tilfælde ville jeg få lavet det utætte manifold og sælge båden.
Horizonblue sejler med 270´er ( eller 290´er, kan ikke huske det ) drev og 4.3 liters V6´er.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

12-01-2009, 11:05
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Citér:
Originally Posted by Albjerg
Der er måske mere mening i at skifte hele motoren istedet? Passer volvo's 4.3 V6 på sådan et 270'er drev/transom eller er det bedra at skifte hele drivlinien?
|
Det nemmeste og billigste, hvis du vil have en V6'er er at beholde drevet, udvekslingen kan godt bruges. Dit 270'er drev kan godt kobles sammen med V6'eren. Det eneste der skal bruges, udover V6'eren, er en Volvo V8 svinghjulskåbe og V8 udstødningshorn. Det passer også på V6'eren.
Udstødningshornet kan du evt spare, ved at bore et par huller i bagenden i stedet. Det må man godt, selvom den mangler 2 cylindre :-)
Svinghjulskåben kan du finde på Ebay af og til, kan være lidt vanskeligere at finde hornet.
Rolf: Jeg sejler med 290'er drev, men skifter snart til SX (og V8)
|

12-01-2009, 17:21
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Citér:
Originally Posted by ENN
Her er en lille film med den fime AQ170 6 cylindrede motor
|
Han skal vist have mellemgas-fordeleren justeret, den døjer lidt med at gå tomgang:-)
Her er til gengæld en Volvo der kan gå tomgang, dog skal den lige have en dram, før den vil starte..........
http://video.google.com/videoplay?do...0898606&q=b36b
|

12-01-2009, 17:25
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
|
|
Citér:
Originally Posted by Horizonblue
|
Åhr, sådan en må jeg have 
__________________
Dan Albjerg
Ingen båd lige nu
Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|
 |
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 129,085
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, AracelisVh |
|