» Online brugere: 181 |
0 medlemmer og 181 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 07:45. |
|
 |

07-01-2009, 09:36
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Citér:
Originally Posted by Strøyer
Jeg er ikke så meget inde i de betegenlser som E etllerandet,
og mercedes Wnoget
Jeg har haft den fornøjelse at lege lidt i en mercer 300e fra 91 det er sgu da en herrevogn.
og svoger havde en 320i ca samme alder jeg kørte hjem fra polen. fine vogn, men dengang var en 320i rød noget for nogle der foretrak en seksuel partner samme køn og var dreng. Efter min mening.. Dengang (Jeg havde en ascona B )
Men en fin vogn.
Jeg håber lidt på at kunne få den mercer til en fornuftig pris. Jeg synes at den er fed.
den har fået en ny maskine i for 3 år siden
(ikke noget ombytningspjat men en ny til 75kg. monteret)
og den er plejet med alt det slam der kan sprøjtes på den siden 2002.
før det kørte den i sydtyskland.
hvad koster den i DK? Det er en AUT. BENZINER.
Hvis jeg skal lave en handel hvad skal jeg så give for sådan en ?
Har i et seriøst bud ?
Jan
|
En gammel bil skal altid nøje gennemgås før køb
De fleste W124ère er kørt ud men pæne eksemplarer (specielt i benzinversioner) kan stadig findes - jeg vil anslå prisen på den nævnte (hvis den ellers har lavt km tal) til mellem 30 og 60000 kr
Du skal dog være opmærksom på at de gamle W124 både i benz og i diesel er megadyre i vægtafgift og da brænsdsofforbruget er højt er de ikke særligt attraktive på brugtmarkedet mere
Jeg har en kammy der arbejder ved Mercedes - han siger W124èren er den sidste "rigtige" merdedes herefter fik de alvorlige problemer (Rust elfejl mv.) men de sidste nye skulle være i bedre kvalitet igen
Han havde en 1992 W124 stc "mit alles" den solgte han for 80000 kr (i 2006) og den var megaflot det var en 300d med aut etc. og stod næsten som en ny så din skal virkeligt være flot for at indbringe over 60 kkr specielt i disse tider
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

07-01-2009, 10:37
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Tak for de lærerige svar.
så nu har jeg også lært noget i dag, Så kan jeg godt gå i seng igen ;-)
Jan
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

07-01-2009, 19:47
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Jægerspris
Indlæg: 977
|
|
Jeg har selv haft en w124 og det er suverent den bedste og mest solide bil jeg har haft, jeg købte den brugt for 159 kg. og fik 110 af forsikringen efter 5 års intensivt brug.
Den var nem at skrue på og der er masser af billige reservedele, det eneste der trækker ned er brændstoføkonomien der er helt til rotterne 
|

07-01-2009, 19:52
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Jess
Jeg har selv haft en w124 og det er suverent den bedste og mest solide bil jeg har haft, jeg købte den brugt for 159 kg. og fik 110 af forsikringen efter 5 års intensivt brug.
Den var nem at skrue på og der er masser af billige reservedele, det eneste der trækker ned er brændstoføkonomien der er helt til rotterne 
|
Hvis det er benzinudgaven du har haft, så bruger de alle mere benzin end nødvendigt. Dieselmodellerne - mine forældre havde tidligere en W124 300D, årgang 1988 - og den var særdeles økonomisk. Jeg mindes at min far fortalte, at bilen kunne køre ca. 1000 km på en tankfuld diesel ( 70 liter ).
Bevares, bilen var ingen sprinter i lyskrydsene, men driftsikker og økonomsisk, var der ikke mange der fulgte den. Tværtimod.
Skulle jeg have en W124, faldt valget på en Coupe eller cabriolet.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

07-01-2009, 20:05
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Jægerspris
Indlæg: 977
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Hvis det er benzinudgaven du har haft, så bruger de alle mere benzin end nødvendigt. Dieselmodellerne - mine forældre havde tidligere en W124 300D, årgang 1988 - og den var særdeles økonomisk. Jeg mindes at min far fortalte, at bilen kunne køre ca. 1000 km på en tankfuld diesel ( 70 liter ).
Bevares, bilen var ingen sprinter i lyskrydsene, men driftsikker og økonomsisk, var der ikke mange der fulgte den. Tværtimod.
Skulle jeg have en W124, faldt valget på en Coupe eller cabriolet.
|
Det var en 230TE så det var ikke engang den værste af dem.
Den dag den døde på motorvejen var jeg ekstra glad for den, en Golf4 baskede op i mig med 100 kmt +. og jeg holdt bomstille. Så kan man tale om at blive taget bagfra 
bagakslen rev sig løs og alle døre sad fast.
Hvis jeg havde siddet i en lille hyundai så var det her indlæg nok skrevet med en staveplade på en kørestol.
Fordi bilen var så solid slap jeg med en uge i sengen og et piskesmæld jeg stadig har fornøjelse af her 2,5 år efter.
|

07-01-2009, 20:10
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Jess
Det var en 230TE så det var ikke engang den værste af dem.
Den dag den døde på motorvejen var jeg ekstra glad for den, en Golf4 baskede op i mig med 100 kmt +. og jeg holdt bomstille. Så kan man tale om at blive taget bagfra 
bagakslen rev sig løs og alle døre sad fast.
Hvis jeg havde siddet i en lille hyundai så var det her indlæg nok skrevet med en staveplade på en kørestol.
Fordi bilen var så solid slap jeg med en uge i sengen og et piskesmæld jeg stadig har fornøjelse af her 2,5 år efter.
|
Muligheden for at blive påkørt bagfra er ikke blevet mindre de seneste par år efter folk har fået CD-afspiller, navigation, mobiltelefon, video og meget andet i bilen...
Faktisk har alle mine biler været med stort bagage- eller varerum, netop fordi jeg ikke skal sidde i en Opel Corsa eller Fiat Uno og blive smasket til ukendelig fordi bilen påkøres bagfra. Sikkerhed vægter højere end et smart design og flotte fælge i mine øjne.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

07-01-2009, 20:14
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Jægerspris
Indlæg: 977
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Muligheden for at blive påkørt bagfra er ikke blevet mindre de seneste par år efter folk har fået CD-afspiller, navigation, mobiltelefon, video og meget andet i bilen...
Faktisk har alle mine biler været med stort bagage- eller varerum, netop fordi jeg ikke skal sidde i en Opel Corsa eller Fiat Uno og blive smasket til ukendelig fordi bilen påkøres bagfra. Sikkerhed vægter højere end et smart design og flotte fælge i mine øjne.
|
Jeg er helt enig, Abs,erfaring , overblik og gode dæk er sat ud af funktion når spasseren bagved smser, ryger, drikker kaffe og prøver at finde the voice samtidig 
|

07-01-2009, 17:41
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by ENN
En gammel bil skal altid nøje gennemgås før køb
De fleste W124ère er kørt ud men pæne eksemplarer (specielt i benzinversioner) kan stadig findes - jeg vil anslå prisen på den nævnte (hvis den ellers har lavt km tal) til mellem 30 og 60000 kr
Du skal dog være opmærksom på at de gamle W124 både i benz og i diesel er megadyre i vægtafgift og da brænsdsofforbruget er højt er de ikke særligt attraktive på brugtmarkedet mere
Jeg har en kammy der arbejder ved Mercedes - han siger W124èren er den sidste "rigtige" merdedes herefter fik de alvorlige problemer (Rust elfejl mv.) men de sidste nye skulle være i bedre kvalitet igen
Han havde en 1992 W124 stc "mit alles" den solgte han for 80000 kr (i 2006) og den var megaflot det var en 300d med aut etc. og stod næsten som en ny så din skal virkeligt være flot for at indbringe over 60 kkr specielt i disse tider
|
Som det ofte er tilfældet, er den sidste model i en bilserie som regel den mest fejlfri. Her er alle børnesygdomme rettet igennem bilens levetid.
Vægtafgiften er en større post på en W124, men også forsikringen kan være hamper. Min kære mor, betaler 14000,- kr. om året, for at have sin W124
( E320 benzin ) kaskoforsikret hos TRYG med en selvrisiko på 5000,- kr.
Derfor; Undersøg præmien på forsikringen, inden du køber bilen.
Det er korrekt, at W124 er den sidste rigtige Mercedes, der forlod samlebåndet i Stuttgart. Dog er det værd at nævne, at de andre populære Mercedes´er op igennem 80´erne - 190´eren og S-klassen - også vil gå over i historien som klassiske Mercedes´er, men slet ikke i samme omfang som
W124.
Flere af cheferne hos Mercedes i Stuttgart fravalgte afløseren for S-klassen op igennem 80´erne ( W126 ) - efterfølgeren W140 - simpelthen pga. størrelsen og designet. De foretrak den stilrene og elegante W124, som var langt mere sporty og elegangt end W140. Se vedhæftede billede.
I øvrigt fik model W140 øgenavnet "Hamborg-komfur". Hvorfor kan man jo selv vurdere, når man ser dens fysiske størrelse..  Bilen vejer i øvrigt mere end 2000 kg.
__________________
Chi non risica, non rosica
|
 |
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 129,040
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, inzhenerna_hoEi |
|