Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Galleri > Billeder af båden

Billeder af båden Her kan du vise din båd frem

» Online brugere: 162
0 medlemmer og 162 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 02-01-2009, 16:44
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Det ser sgu godt ud det der
Feedt nok..

Ang. Miami Vice var jeg så den eneste der var opppe til kl. 1.40 i nat
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #2  
Gammel 02-01-2009, 18:54
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
der bliver nok fint ..men der ja også en lille projekt
Reply With Quote
  #3  
Gammel 02-01-2009, 18:58
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Spændende projekt nicolai - jeg er hver gang jeg læser om dine projekter sat .......ja sådan 10 år tilbage......dengang startede og fuldførte jeg også mega projekter på mine både biler huse etc.

Desværre er mageligheden for stor nu......så jeg betaler mig for det tungeste arbejde - eller skifter båden ud før den bliver moden til en renovering (altså bortset fra de mange antikke påhængsmotorer og alu buster jollen der er uforgængelig hehehe)
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
  #4  
Gammel 02-01-2009, 19:13
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Takker

Enn, det er jo nu jeg kan og / dengang du ku Min Chef på værkstedet er bidt af tuning og geilede biler og efter han mødte mig, speedbåde. Men Han har også 2 små børn og en kone, derfor er det os begrænset hvor meget han roder i det. Så har fået fortalt hvordan mit liv arter sig hehe

Det er hyggeligt at beskæftige sig med sådanne projekter, dog er slibningen ikke det mest sjove, dog noget af det vigtigste.

Det er altid virkelig rart at få feedback, også selvom det er negativt, derfor er jeg blevet bidt af at uploade en masse billeder på dette website. Folk kommentere det ene og det andet det er sku fedt Det giver blod på tanden til at arbejde videre
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #5  
Gammel 03-01-2009, 17:16
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Renovering

Det er godt Nic, bare kom i gang med at lave noget. Elsker renoveringsprojekter, selvom det også er skægt når man skal afsted i skuden.

Du skriver et eller andet sted at motorrummet skal shines op, gør nu dig selv den tjeneste at tage motoren ud. Det er meget lettere at få et ordentligt resultat og motoren er egentlig ikke så vanskelig at hive ud.

Drevet af, kabler, slanger, ledninger af og op med den.

Jeg bankede selv en kran sammen, af nogle kæppe fra Hjem og Fusk, da jeg løftede motorerne ud af min projektbåd. Bevares, en V8'er er noget tungere end de symaskiner jeg løftede ud, men er en trækonstruktion rigtig lavet, kan det holdet til en del.
Attached Images
File Type: jpg Motor-ud.jpg (58.0 KB, 0 views)
File Type: jpg Motor-ud-1.jpg (110.3 KB, 1 views)
File Type: jpg Motor-ud-2.jpg (126.9 KB, 1 views)
Reply With Quote
  #6  
Gammel 03-01-2009, 20:06
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Thanks H..B..

Jeg har godt tænkt på det, skal maskinen ikke lines-op bag efter? For som du siger så bliver resultatet meget bedre og så ser man det hele. Den ser egentlig heller ikke så svær ud at skille ad. ved faktisk ikek hvad den vejer, mon ikke en 200-300kg? Den kan snilt hænge i loftet da. det er en ret solid carport mine forældre har købt sig her
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #7  
Gammel 03-01-2009, 20:33
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider Se indlæg
Thanks H..B..

Jeg har godt tænkt på det, skal maskinen ikke lines-op bag efter? For som du siger så bliver resultatet meget bedre og så ser man det hele. Den ser egentlig heller ikke så svær ud at skille ad. ved faktisk ikek hvad den vejer, mon ikke en 200-300kg? Den kan snilt hænge i loftet da. det er en ret solid carport mine forældre har købt sig her
Kværnen vejer faktisk omkring 350 kg, uden drev, ja det er en tung satan.

I princippet burde det ikke være nødvendigt at line den op, når du bare kaster den ned hvor den var. Men jeg tror, at stort set alle mekanikere anbefaler at line den op/kontrollere, og det er naturligvis også en god ide at gøre det. Det er jo stort set kun et spørgsmål om at "jawe" en aksel op i anus på motoren.

Kan du hejse motoren så højt op i carporten, at du kan trille båden væk bagefter?
Reply With Quote
  #8  
Gammel 04-01-2009, 00:00
Jess's Avatar
Jess Jess er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Jægerspris
Indlæg: 977
Billeder: 6
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider Se indlæg
Thanks H..B..

Jeg har godt tænkt på det, skal maskinen ikke lines-op bag efter? For som du siger så bliver resultatet meget bedre og så ser man det hele. Den ser egentlig heller ikke så svær ud at skille ad. ved faktisk ikek hvad den vejer, mon ikke en 200-300kg? Den kan snilt hænge i loftet da. det er en ret solid carport mine forældre har købt sig her
Jeg ved at nytdrev.dk har opliningsværkstøj til en fornuftig penge
__________________
www.jess.dk
Reply With Quote
  #9  
Gammel 25-01-2009, 16:25
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Har du set denne nicolai http://www.dba.dk/asp/soegning/detai...nceid=57873987

Er den ikke magen til din?

Jeg fandt også denne oversigt - der var også en jet version http://www.iboats.com/Silverline_Boa.../33br1426s4506
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
  #10  
Gammel 25-01-2009, 16:29
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Se lige her nicolai

http://www.silverlineboats.org/

Masser af info om Silverline bådene der ikke længere eksisterer - eller rettere de er opslugt af Larson bådene som vi kender

Virkelig fin side
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
Silverline V8 Vandsportsdag:) nicolajjetrider Videoklip 1 28-09-2009 06:33

» Statistikker
Medlemmer: 127,742
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Urister
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 20:11.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden