|
 |

06-04-2016, 21:39
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Hej Kåre,
Tillykke med den.
Jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide hvorfor du valgte en 4-takter frem for en 2-takter??
Jeg har nu aldrig haft en 4-takter, men heller aldrig haft en 2-takter som slog en prut forkert. Bare servicen på en 4-takter, som mere eller mindre skal foretages hos en autoriseret, ville afholde mig fra et købe. Derfor ville jeg rigtig gerne høre/lære hvorfor du vil ha en 4-takter..
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

06-04-2016, 22:54
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2010
Bopæl: Hinnerup
Indlæg: 38
|
|
Citér:
Originally Posted by Lars T
Hej Kåre,
Tillykke med den.
Jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide hvorfor du valgte en 4-takter frem for en 2-takter??
Jeg har nu aldrig haft en 4-takter, men heller aldrig haft en 2-takter som slog en prut forkert. Bare servicen på en 4-takter, som mere eller mindre skal foretages hos en autoriseret, ville afholde mig fra et købe. Derfor ville jeg rigtig gerne høre/lære hvorfor du vil ha en 4-takter..
|
Jotak :0)
Først og fremmest fordi jeg vil prøve at have en 4-takter, og se om ikke det er noget for mig. Hovedsageligt pga. de sædvanlige grunde som mindre lugt, mindre larm, og roligere motorgang.
Mine to 2-taktere har heller aldrig gjort vrøvl, så det er ikke derfor jeg skifter.
Den benzin jeg sparer på en 4-takter går nok ca. op i prisen på service.
Jeg kan godt håndtere værktøj, så de almindelige opgaver som skift af oliefilter, olie, brændstoffilter, tændrør, impeller osv kan jeg godt håndtere.
Så kan udgifter til service minimeres.
Større service må der fagfolk til, sådan er det.
mvh
Kåre
|

07-04-2016, 16:08
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: Vestjylland
Indlæg: 1,024
|
|
Prøv at bruge dette link så har du noget sådan ca at gå efter ang forbrug på de forskellige mærker,,,
http://www.boat-fuel-economy.com/dansk
de nye to takt bruger ikke mange dråber mere end 4T
Og jeg vil som Martin N siger det er alttttttttt for mange penge for 16år og 700 timer, tænk på udviklingen indenfor 4T motor.......
__________________
Monterey 265
Volvo penta 5,7gxi
Dp-s-drev
|

07-04-2016, 18:57
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2010
Bopæl: Hinnerup
Indlæg: 38
|
|
Citér:
Originally Posted by lille tut
Prøv at bruge dette link så har du noget sådan ca at gå efter ang forbrug på de forskellige mærker,,,
http://www.boat-fuel-economy.com/dansk
de nye to takt bruger ikke mange dråber mere end 4T
|
Det er mægtig fint med de moderne 2-taktere. Men der er bare ikke nogen til salg, så valget er ret nemt :0)
Citér:
Originally Posted by lille tut
Og jeg vil som Martin N siger det er alttttttttt for mange penge for 16år og 700 timer, tænk på udviklingen indenfor 4T motor.......
|
Hvad burde en Suzuki 60 Hk EFI, fra 2000, med 735 timer på klokken, og lige serviceret hos forhandler, koste?
Og gerne link til alternativer hvis det findes.
mvh
Kåre
|

07-04-2016, 19:22
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
Jeg ville helt sikkert vælge den Mercury af de to, der er simpelthen for meget alders og time forskel på de to!
Alternativt denne: http://www.dba.dk/mercury-paahaengsm...id-1023408416/
|

07-04-2016, 21:26
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
|
|
Det ville jeg aldrig betale for en motor af den alder og de motor timer!
Der har netop været en suzuki 70hk med 246 timer til 30.000kr på dba.
Havde da selv forestillet mig omkring 37000kr for den suzuki 70hk fra 2008 jeg har stående med 120timer.. men det er måske alt for billigt hvis man får så meget for en gammel motor
|

07-04-2016, 22:39
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2010
Bopæl: Hinnerup
Indlæg: 38
|
|
Citér:
Originally Posted by ChristianX
Det ville jeg aldrig betale for en motor af den alder og de motor timer!
Der har netop været en suzuki 70hk med 246 timer til 30.000kr på dba.
Havde da selv forestillet mig omkring 37000kr for den suzuki 70hk fra 2008 jeg har stående med 120timer.. men det er måske alt for billigt hvis man får så meget for en gammel motor
|
Jeg kan så afsløre at vi er blevet enige om en pris på 26.000,-, inkl. at den er blevet gennemgået og gjort klar af forhandler.
Er det mere rimeligt, eller skal jeg stadig føle mig snydt ? :0)
Det er svært at blive klog på priserne. Folk sætter dem meget forskelligt, og det er svært at vide om folk bare tænker "går den så går den".
Der er så også nogle der er til salg meget længe.
Samme motor som jeg er ved at købe, bare kun i 50 Hk versionen, står til 32.500 hos forhandler.
Færre Hk, samme årgang og model (men ukendt timetal), for 6500 mere...
Og han er ikke til at hugge eller stikke i...
Så kan man finde en grim 2-takter fra midt halvfemserne til 20.000,-
osv osv.
Så det er svært at sammenligne, uden at have været ude og se på alle maskiner og prutte priser. Og det orker man så heller ikke :0)
|

07-04-2016, 22:31
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2010
Bopæl: Hinnerup
Indlæg: 38
|
|
Citér:
Originally Posted by thg
|
Den Mercury er vist en gammeldaws 2-takter?. Der står godt nok 2005, og det er muligt det er der den er taget i brug, Men det er næppe der den er produceret.
|

08-04-2016, 07:25
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
Citér:
Originally Posted by Kåre
Den Mercury er vist en gammeldaws 2-takter?. Der står godt nok 2005, og det er muligt det er der den er taget i brug, Men det er næppe der den er produceret.
|
Ja ok, var helt sikker på det var en OptiMax, men kan nu se der står BigFoot på den...
|
 |
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,610
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, BobbieDuby |
|