» Online brugere: 257 |
0 medlemmer og 257 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

17-10-2015, 09:42
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
|
|
Hurra
så fandt du den absolut eneste fordel ved brændstofindsprøjtning .
__________________
Hilsen Kim 
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe 
Yamaha v8 drev
|

17-10-2015, 16:41
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Har faktisk igennem tiden tænkt, at det kunne være sjovt at lave indsprøjtning på den (har lavet det på en gammel bil, Megasquirt)
Da jeg fik indkredset problemet til at være mangel på benzin, blev jeg endnu mere opsat på, at det er det jeg gør. Men nu hvor jeg fandt "fejlen" tror jeg at det må vente, har jo et andet projekt.....
Men jeg skal have lavet stangtrækket til karburatorerne om. Nu da de er vendt 180°, passede det oprindelige ikke mere, så jeg strikkede noget midlertidig sammen af en kraftig ståltråd og nogle strips
Måske kunne man lave et andet træk imellem de tre karburatorer, så de er nemmere at synkronisere. Problemet med det nuværende, er at når man stiller dem ind, med løse skruer, så kan de flytte sig lidt, når man spænder dem.
Var lige en tur på vandet i går eftermiddags, åh, hvor er det herligt at den kan arbejde.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

18-10-2015, 23:10
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
|
|
__________________
Hilsen Kim 
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe 
Yamaha v8 drev
|

19-10-2015, 06:47
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Jep, B30 E, har ind imellem kigget lidt efter om der skulle være nogen til salg, men de hænger ikke på træerne.
Tror at det er næsten samme mængde i arbejde at bygge min egen motor om til sprøjt, som at få en B30E lavet til marine.
Det er et tudsegammelt indsprøjtningssystem (Bosch D jetronic) som det nok ikke er nemt at finde dele til. Dyserne er også anderledes end dem man bruger i dag, lavohms med slange tilslutning, i stedet for højohms med O ring tilslutning.
Jeg har en indsugningsmanifold fra en B30E til at ligge, som er klar til at svejse dysebøsninger på, samt modificere plenum(ellers kan den ikke være i motorkassen). (dyserne sidder i topstykket på B30E)
Hvis jeg modificerer B30E manifolden, så bliver det nærmest en bolt-on enhed, som blot kan erstatte den gamle manifold med karburatorer.
Så den skal skrues på, der skal trækkes ledninger, monteres programmerbar motorstyring og benzinslange + pumpe, så er vi klar. Tændingen vil jeg ikke røre ved, den originale fordeler har fået elektronisk og det fungere fint.
Jaja, det lyder let, men som jeg har erfaret, så tager projekter altid længere tid end man regner med.....
Tror bare at jeg fortsætter med karburatorer......
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

19-10-2015, 08:56
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
|
|
God plan
Ville ønske jeg havde haft den samme inden jeg lagde ny motor med brændstofindsprøjtning i min båd 
__________________
Hilsen Kim 
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe 
Yamaha v8 drev
|

20-10-2015, 12:14
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
|
|
Det er egentlig lidt "sjovt", for jeg havde aldrig de problemer i min Glastron, men den var selvfølgelig også noget større. Men kan tydeligt huske da Nico havde karbs til rensning - det gav en verden til forskel...
__________________
Dan Albjerg
Ingen båd lige nu
Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|

21-10-2015, 06:21
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Draco'en stejler meget, når den skal op at plane, din Glastron har formentlig ikke rejst næsen så meget op. Hvis man tog min motor og lagde i en anden(større) båd, ville problemet sikkert heller ikke opstå.
Ind imellem tænker jeg, at problemet må jo have været der lige siden B30'eren blev lagt i (båden er født med en B20'er).
Jeg prøvesejlede den ikke i forbindelse med købet, det var om vinteren, sælgeren boede langt fra vandet, men den kunne starte, prisen var lav og den skulle have en overhaling. Havde nok købt den alligevel, selvom den ikke kunne tage gas.
Hvem der har lagt den i og hvornår, ved jeg ikke. Ham jeg købte den af, har ikke gjort det. Den har haft skiftende ejere indtil jeg fik den, den var til salg forskellige steder, men hver gang med B30'eren i.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|
 |
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,136
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Hassanned |
|