Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 257
0 medlemmer og 257 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 06-10-2013, 08:45
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Der er faktisk noget.

Det kan ikke være en 2007 model, de sidste der blev lavet, hed "P" i bogstav og blev produceret indtil 2005.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
  #2  
Gammel 06-10-2013, 17:11
Krone Krone er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Sep 2013
Bopæl: Struer
Indlæg: 23
Ejeren af båden i 2007, da der blev skiftet motor, arbejdede på Grønland og har haft motoren med hjem derfra.
Klarup bådcenter (Klarup ved Aalborg) har monteret motoren dengang tilbage i 2007.

Det med motor vægten i forhold til båden har jeg også tænkt over, det er en tung sag, totalvægt 1800 kg. for en 21 fods båd...

Jeg vil prøve at finde ud af motor-nummeret?
Reply With Quote
  #3  
Gammel 06-10-2013, 17:35
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Ja, det anede mig, at motoren kunne være medbragt til DK fra Grønland.
Så højt et timetal ser vi yderst sjældent under danske forhold baseret på dine oplysninger.

1800 kg til en 21 fods båd. Er det tør vægt eller sejlklar ?
Det kunne være interessant at kende "ingredienserne" til sejlklar vægt....Det er uden tvivl vidt forskellig fra bådejer til bådejer.

En god ide er at få båden vejet ved tør vægt, og så lægge det til, som du selv medbringer på en sejltur og dermed bådens vægt sejlklar.....

På Grønland koster brændstof ca. 6 kr. / pr. liter og det betyder, at mange lystbåde deroppe sejler meget sammenholdt med de lange afstande der som ofte er imellem de forskellige bygder.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #4  
Gammel 08-10-2013, 16:57
Krone Krone er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Sep 2013
Bopæl: Struer
Indlæg: 23
Så har jeg fået fat på motor nummeret, og der står følgende på metalpladen.
AQAD41A 867977
NO.2204119666
Metalpladen og hele motoren er i øvrig malet over med den klasiske grønne motormaling, det samme er kølerslangerne.
Betyder det ikke at der er taler om en renoveret ombytningsmotor?

Drevet er af type.
VOLVO Penta
PN. 867949 8547
SERIAL NO. 318665
Reply With Quote
  #5  
Gammel 09-10-2013, 20:16
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
På Volvo's database giver nummeret ikke noget resultat, men de skriver at er den mere end 25 år, så findes den ikke i databasen......

http://www.volvopenta.com/volvopenta...n_engines.aspx

Men en AQAD41A er fra et sted imellem 1986 og 1989.

Volvo har haft en mani med at male hele motoren grøn, incl. slanger, så den kan såmænd godt være "uberørt" fra fabrikken.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
  #6  
Gammel 10-10-2013, 05:27
Krone Krone er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Sep 2013
Bopæl: Struer
Indlæg: 23
OK.

Tak for svarene.
Jeg kigger lidt videre, har også kig på en Drago 550 med en yamaha 60 HK påhængsmotor fra 2004, det er måske nok alligevel et bedere valg for en nybegynder som mig.
Reply With Quote
  #7  
Gammel 10-10-2013, 07:08
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Krone Se indlæg
OK.

Tak for svarene.
Jeg kigger lidt videre, har også kig på en Drago 550 med en yamaha 60 HK påhængsmotor fra 2004, det er måske nok alligevel et bedere valg for en nybegynder som mig.
Man kan da sige, at du søger bredt i din søgen efter ny båd.....

Måske du kunne definere, hvad krav, ønsker, budget mv. du har til en ny båd - der sidder mange herinde med stor erfaring inden for mange forskellige bådtyper, så det kan du drage nytte af..
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 128,145
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, CarriGoder
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 19:36.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden