» Online brugere: 221 |
0 medlemmer og 221 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

17-03-2013, 05:27
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Båden ser fin ud, og prisen er nok OK, MEN;
- I skal ud og finde en motor der kan erstatte den nuværende, eller få den defekte repareret.
- Det må forventes, at bådejere af ældre både og motorer kan lave langt detmeste selv. Skal tingene på værksted kan budgettet løbe løbsk. I vil blive overrasket over prisniveauet på reservedele til ældre motorer.
- Der bør lægges et rentabelt driftsbudget inden I går videre med bådkøbet bl.a er der udgifter til forsikring, drift, vedligeholdelse, trailer, evt. havneplads osv.
- Hvordan deles i om omkostningerne, hvis motor eller båd går i stykker ?
Du kan evt. kigge på dba.dk eller guloggratis.dk efter brugte påhængsmotorer og få en fornemmelse af prisniveauet. En 2-takter vil nok være det foretrukkende til jeres brug grundet vandsport, service og vedligeholdelse.
Husk på, at en brugt påhængsmotor ikke nødvendigvis lever op til det sælger lover og fortæller - der er som ofte en årsag til, at en brugt motor ønskes solgt.
Send evt. links til de motorer du finder, så er jeg sikker på de vil blive kommenteret af brugerne herinde.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

17-03-2013, 09:03
|
|
Prøv at hør sælgerne om hvad motoren fejler, det er ellers en fin motor, så det kan sagtens gå at reparere lidt på den.
Den er fra midt i 90'erne
|

17-03-2013, 10:14
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by je__ns
Prøv at hør sælgerne om hvad motoren fejler, det er ellers en fin motor, så det kan sagtens gå at reparere lidt på den.
Den er fra midt i 90'erne
|
Ja, det er rigtigt, men som udgangspunkt kan sælger jo blot sige, at det nok er tændingsmodulet der er stået af selvom problemet kendt af sælger kan være meget værre f.eks. at der ikke er kompression på cylindrene...
Kan man ikke konkludere, at motoren reelt er uden værdi, når den ikke fungerer - måske, den skal sælges til skrotprisen 2.51,- kr. / pr. kg
__________________
Chi non risica, non rosica
|

17-03-2013, 10:38
|
|
Det kunne jo være mere håndgribelige ting, såsom et smadret gear, eller plejlstang ud gennem blokken.
Der sker jo ikke noget ved at spørge.
Men ja det sker da sælger ikke er ærlig, bla. den med motor bare lige skal justeres, ses jo ofte.
Men sætter man motor til 0 kr., så kan man jo næsten kun blive positivt overrasket:-)
|

17-03-2013, 10:49
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by je__ns
Det kunne jo være mere håndgribelige ting, såsom et smadret gear, eller plejlstang ud gennem blokken.
Der sker jo ikke noget ved at spørge.
Men ja det sker da sælger ikke er ærlig, bla. den med motor bare lige skal justeres, ses jo ofte.
Men sætter man motor til 0 kr., så kan man jo næsten kun blive positivt overrasket:-)
|
Ja, det er rigtigt.
Mine kommentarer er baseret på, at skribenten til indlægget ønsker en billig båd, og det kan hurtigt blive en negativ oplevelse, hvis sælger til køber noget i udsigt der ikke holder...
En fagmand ved hånden må være at anbefale i dette første-gangs-bådkøb.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

17-03-2013, 14:53
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
|
|
Mit råd er, at det bare skal virke ved handlens indgåelse. Det er helt utroligt, så mange defekter, der kan være i sådan en motor, kabler og hydraulik. Jeg har haft andre både, hvor problemerne har været endeløse og bekostelige - og aldrig blev godt. Find en flot, velholdt og billig båd, der bare virker - og gerne med potentiel kraftig motor på, så den ikke altid går for fuld gas - som en 40 HK vil gøre. Det er jo reelt bare on/off med spjældene helt åbnet.
|

17-03-2013, 14:55
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
|
|
Mit råd er endvidere, at man desværre må frygte det værste, hvis sælger står med en ellers interessant båd og trailer, der "bare" lige mangler nye tændrør eller en bortkommen kvittering eller registreringsattest. Der er i virkeligheden tale om knækkede stempelringe og en trailer, der er stjålet fra en motorcykelklub, hvis medlemmer du absolut helt vil undgå monolog med.
|

18-03-2013, 01:04
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Fletcher14
Mit råd er, at det bare skal virke ved handlens indgåelse. Det er helt utroligt, så mange defekter, der kan være i sådan en motor, kabler og hydraulik. Jeg har haft andre både, hvor problemerne har været endeløse og bekostelige - og aldrig blev godt. Find en flot, velholdt og billig båd, der bare virker - og gerne med potentiel kraftig motor på, så den ikke altid går for fuld gas - som en 40 HK vil gøre. Det er jo reelt bare on/off med spjældene helt åbnet.
|
Enig !
__________________
Chi non risica, non rosica
|
 |
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,126
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, SemzvezdWes |
|