Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer

Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer Her kan du stille spørgsmål ang vedligeholdelse, forbedringer og reparationer - Du finder også links til manualer og lign.

» Online brugere: 292
0 medlemmer og 292 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 26-11-2012, 19:16
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Skal have tjekket forvarmningen også. Kunne evt bare tage gløderør fra den anden motor og prøve dem
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #2  
Gammel 26-11-2012, 19:27
Norvik20"'s Avatar
Norvik20" Norvik20" er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
Billeder: 90
Alt efter hvor mange gløderør der er i stykker, kan den også godt ryste og ryge som du beskriver, men det skal helst ikke vare mange sekunder, ellers er den gal med kompressionen.

Min båd har lige fået nyt forvarmerrelæ.
Sidste vinter den lå i vandet, startede jeg den med diselstart. Den forvarmede slet ikke, og det blev et problem da vandet kom under de ca 10°.
Et mikro pift, så lille som man kan, så sprang den i gang med det samme på alle cylindre, og gik jævnt med det samme. -Ingen kompressions problemer her ihvertfald.

Så jeg hælder bestemt mest til at du har luft i brændstofsystemet.
Det passer bedst med symtomerne.

Ps. Når du bruger dieselstart, så må du ikke give gas før motoren springer i gang.
Og aldrig bruge det på en varm motor.
Overholder man de to råd, så sker der intet ved at bruge det.
__________________
Norvik 20"
Vetus Diesel 3Cyl, 22Hk
Fast skrueaksel
Reply With Quote
  #3  
Gammel 26-11-2012, 19:34
Norvik20"'s Avatar
Norvik20" Norvik20" er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
Billeder: 90
Filtre.

Hvis den laver vacuum et sted i brænstofsystemet, så er der også risiko for tilbageløb. Eller indsugning af luft.

Mvh
__________________
Norvik 20"
Vetus Diesel 3Cyl, 22Hk
Fast skrueaksel
Reply With Quote
  #4  
Gammel 26-11-2012, 19:47
Softice's Avatar
Softice Softice er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
Billeder: 5
Havde en ford den var svær at starte og når den var starte røg den helt vildt med grå røg. Det viste sig at indsugningsslangen var trykket flad og motoren kvalte sig selv. Prøv at fjerne luftfilteret.
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643

Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.

Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.

Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.

14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 127,909
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Justinwresk
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 03:55.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden