» Online brugere: 281 |
0 medlemmer og 281 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

26-11-2012, 10:01
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
lyder som en der ikke forvarmer, hvad med gløderørene, værre er nok ,hvad med kompresionen
Tror ikke det er pumpen, for du skriver jo at den går perfekt når den er varm og det er en alm. syntom på manglende komp.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Sidst redigeret af goffy; 26-11-2012 kl. 10:26.
|

26-11-2012, 11:31
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
Jeg har os komprission mistænkt.
Gløderør kunne det også meget vel være.
Komprission har jeg ( lidt ) svært ved at tro på dog grundet at den har fuld trækkraft kold som varm. 
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

26-11-2012, 15:21
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Gløderør er en oplagt mulighed eller måske et defekt forvarmerrelæ.
Jeg tror ikke at det er en mekanisk defekt på motoren.
Jeg har tidligere oplevet fra min tid hos IVECO, at enkelte lastbiler der holdt parkeret igennem længere havde startproblemer, der efter lidt nærmere analyse viste sig, at dieselolien løb retur. Løsningen blev montering af en en-vejs ventil før brændstoffilteret på sugesiden. Måske det også er problemet med din motor ?
__________________
Chi non risica, non rosica
Sidst redigeret af Miss Mancini; 26-11-2012 kl. 15:47.
|

26-11-2012, 19:05
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
Spændene løsningsforslag Rolf!!!! Det giver mig en ide, det skal prøves.
Den havde jeg ikke tænkt på. Tror jeg vil tage en komprissions test samt prøve envejsventil på tilløbsslangen.
Tak 
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

26-11-2012, 19:15
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
|
|
Efter at have kørt i en ældre diesel i efterhånden en del år har jeg erfaret..: Det mindste tilbageløb (som gerne er = en utæthed i brændstofsystemet et sted) så er motoren svær at starte, og går som røv indtil den har luftet sig selv ud..
Og selvfølgelig, ingen forvarmning giver også startproblemer.
Især nu, hvor vandtemperaturen er kommet under 10°.
Relæet skal gerne klikke, og strømforbruget er så stort, at det er nemt at tjekke om den forvarmer.
Mvh
__________________
Norvik 20"
Vetus Diesel 3Cyl, 22Hk
Fast skrueaksel
|

26-11-2012, 19:16
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
Skal have tjekket forvarmningen også. Kunne evt bare tage gløderør fra den anden motor og prøve dem 
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

26-11-2012, 19:27
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
|
|
Alt efter hvor mange gløderør der er i stykker, kan den også godt ryste og ryge som du beskriver, men det skal helst ikke vare mange sekunder, ellers er den gal med kompressionen.
Min båd har lige fået nyt forvarmerrelæ.
Sidste vinter den lå i vandet, startede jeg den med diselstart. Den forvarmede slet ikke, og det blev et problem da vandet kom under de ca 10°.
Et mikro pift, så lille som man kan, så sprang den i gang med det samme på alle cylindre, og gik jævnt med det samme. -Ingen kompressions problemer her ihvertfald.
Så jeg hælder bestemt mest til at du har luft i brændstofsystemet.
Det passer bedst med symtomerne.
Ps. Når du bruger dieselstart, så må du ikke give gas før motoren springer i gang.
Og aldrig bruge det på en varm motor.
Overholder man de to råd, så sker der intet ved at bruge det.
__________________
Norvik 20"
Vetus Diesel 3Cyl, 22Hk
Fast skrueaksel
|

26-11-2012, 20:52
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider
Spændene løsningsforslag Rolf!!!! Det giver mig en ide, det skal prøves.
Den havde jeg ikke tænkt på. Tror jeg vil tage en komprissions test samt prøve envejsventil på tilløbsslangen.
Tak 
|
Det er på sugesiden før brændstoffilteret, der skal monteres en en-vejsventil.
Gør du det på retursiden, giver det ingen mening.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

26-11-2012, 21:10
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
Yes den er jeg med på  laver desuden et andet tanksetup i år da det nuværendenhar drillet meget.
Jeg smutter forbi nytdrev ved lejlighed og får nye filtre m.m. Så jeg kan udelukke det mest simple
Den har ikke luftfilter men vil tjekke alle slanger for defekter og lign. Den har et indsugningsrør. Måske dette er sodet til....
Tusind tak for alle de gode ideer
Der skal nok komme en opfølgning når den er fixet 
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

26-11-2012, 21:18
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider
Yes den er jeg med på  laver desuden et andet tanksetup i år da det nuværendenhar drillet meget.
Jeg smutter forbi nytdrev ved lejlighed og får nye filtre m.m. Så jeg kan udelukke det mest simple
Den har ikke luftfilter men vil tjekke alle slanger for defekter og lign. Den har et indsugningsrør. Måske dette er sodet til....
Tusind tak for alle de gode ideer
Der skal nok komme en opfølgning når den er fixet 
|
Indsugningsrøret kan være sodet til, men et evt. kraftigt tilsodet indsugningsrør kan bl.a skyldes;
- Defekte flammeskiver
På mange MB diesler ( de nyere modeller ) er der svære problemer med flammeskiverne, der tilsoder indsugningsrøret.
__________________
Chi non risica, non rosica
Sidst redigeret af Miss Mancini; 26-11-2012 kl. 21:40.
|
 |
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,117
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Eldargnl |
|