Fenderen.dk
 



Gå tilbage   Fenderen.dk > Off topic > Off topic

» Online brugere: 126
0 medlemmer og 126 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 17-11-2008, 11:44
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Rolf - Bare fordi bilen har været skadet gør det jo ikke bilen dårlig eller anderledes at se på.

jeg har arbejde i et værksted hvor min chef laver rigtig mange biler som er totalskadet med ret til genopbyg. Du kan værken se eller mærke det når de er færdige.

Med mindre man hele tiden har i baghovedet den har været smadret og man er bange for bilen falder fra hinanden er det selvf ikke så godt.
Men det kan jo tydeligt ses om det er klamp eller ej.
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #2  
Gammel 17-11-2008, 14:51
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Man siger jo at en korrekt oprettet bil der har været i bænk er ligesågod som en der aldrig har væres skadet...........meeeen det er en sandhed med modifikationer da fx galvaniseringen aldrig kan genskabes efter en skade - og personligt køber jeg ikke en bil der har været i "bænk" ikke fordi det ikke kan laves ordentligt .... men fordi det oftest ikke laves 100% man kan altid ved nøje gennemgang se at den har været rettet ud og svejst i.

Jeg har selv på et tidspunkt købt en volvo der var en forsikringsbil med en ordentlig bagskade - jeg lånte en gelette bænk og min kammy der er pladesmed og jeg brugte 200+ timer på at oprette den skifte vanger bagagerumsbund mv. - den var totalt adskilt og blev heloplakeret bagefter - se den var næsten ligesågod som en der aldrig havde været skadet og den var lavet ordentligt - men skulle en forsikring have oprettet bilen til samme standard så var den blevet totalskadet

Desværre er det jo tit sådan at der springes over hvor gærdet er lavest - og kunderne kan ikke umiddelbart se det.

Galvaniseringen som nyere biler har kan dog ikke genskabes i de områder hvor man skifter vanger etc. og hvor man svejser derfor er en oprettet bil mere udsat for rust

De vedhæftede billeder viser volvoèn før den kom i bænk - bemærk at bagagerumsbund slår en fold - tværvange bag var ligeledes foldet - bilen var ca 10 cm for "smal" i bagenden så bagagerumsbund h+v vange samt bagbro skulle skiftes før den kunne få nye inderskærme og bagskærme mv - et megajob der kun kunne lade sig gøre økonomisk da det var et hobbyeprojekt og jeg havde adgang til en gelette bænk samt hjælp af en erfaren pladesmed med erfaring i bænkarbejde. Vile jeg gøre det igen................nej
Attached Images
File Type: jpg DSC01911.JPG (704.2 KB, 6 views)
File Type: jpg DSC01912.JPG (705.7 KB, 3 views)
File Type: jpg DSC01907.JPG (645.8 KB, 4 views)
File Type: jpg DSC01908.JPG (687.3 KB, 2 views)
File Type: jpg DSC01909.JPG (692.8 KB, 4 views)
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt


Sidst redigeret af ENN; 17-11-2008 kl. 16:20. Begrundelse: rettet slåfejl
Reply With Quote
  #3  
Gammel 17-11-2008, 15:06
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Her er så et par billeder da den var færdig - jeg havde også en del billeder fra da den var i bænk - men kan ikke finde dem
Attached Images
File Type: jpg Billede 059.jpg (702.5 KB, 6 views)
File Type: jpg Billede 060.jpg (690.4 KB, 3 views)
File Type: jpg Billede 061.jpg (689.9 KB, 3 views)
File Type: jpg Billede 062.jpg (691.8 KB, 4 views)
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
  #4  
Gammel 17-11-2008, 16:18
Casper T
Gæst
 
Indlæg: n/a
jeg har såsan en stående til 8500.-skal synes til maj09


PS: får den først imorgen tirsdag det er en jeg har fået i bytte for noget andet,og jeg aner intet om biler..........
Attached Images
File Type: jpg CIMG5267.jpg (51.4 KB, 7 views)

Sidst redigeret af Casper T; 17-11-2008 kl. 16:20. Begrundelse: fejl
Reply With Quote
  #5  
Gammel 17-11-2008, 16:26
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Citér:
Originally Posted by Casper T Se indlæg
jeg har såsan en stående til 8500.-skal synes til maj09


PS: får den først imorgen tirsdag det er en jeg har fået i bytte for noget andet,og jeg aner intet om biler..........
Hehe Så kan jeg da hjælpe lidt - det er en nissan micra du har fået fat i der og den er rød
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
  #6  
Gammel 17-11-2008, 18:38
Casper T
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by ENN Se indlæg
Hehe Så kan jeg da hjælpe lidt - det er en nissan micra du har fået fat i der og den er rød
øv fik afhvide den var bodeuxmetal
Reply With Quote
  #7  
Gammel 17-11-2008, 20:17
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Citér:
Originally Posted by Casper T Se indlæg
øv fik afhvide den var bodeuxmetal

Hehe - det er den nok også - mine øjne er bare ikke hvad de har været

Hvad stand er den i - km tal osv det kan jo være man kender en køber
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
  #8  
Gammel 17-11-2008, 18:35
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider Se indlæg
Rolf - Bare fordi bilen har været skadet gør det jo ikke bilen dårlig eller anderledes at se på.

jeg har arbejde i et værksted hvor min chef laver rigtig mange biler som er totalskadet med ret til genopbyg. Du kan værken se eller mærke det når de er færdige.

Med mindre man hele tiden har i baghovedet den har været smadret og man er bange for bilen falder fra hinanden er det selvf ikke så godt.
Men det kan jo tydeligt ses om det er klamp eller ej.
Der er langt imellem en vellykket renovering af en bil. Jeg har set adskillige eksempler, hvor ejeren er løbet sur i projektet og ikke magter mere. Som oftest sælges bilen hurtigst muligt selvom der er sprunget over med kvaliteteten og nøjagtigheden på mange områder. Det kræver viden og erfaring at laver en vellykket renovering af en bil. Det klares sjældent med tråd, ledninger og twist. Der skal meget mere til. En god gang lak, skjuler også de værste synsmæssige fejl på bilen, men selv en dårlig lakering har begrænset levetid.

Der findes utrolig meget dårligt udført arbejde indenfor bl.a autobranchen, og netop derfor er jeg forsigtig med at købe en bil der har haft en større trafikskade eller heloplakeret.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #9  
Gammel 17-11-2008, 20:16
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Der er langt imellem en vellykket renovering af en bil. Jeg har set adskillige eksempler, hvor ejeren er løbet sur i projektet og ikke magter mere. Som oftest sælges bilen hurtigst muligt selvom der er sprunget over med kvaliteteten og nøjagtigheden på mange områder. Det kræver viden og erfaring at laver en vellykket renovering af en bil. Det klares sjældent med tråd, ledninger og twist. Der skal meget mere til. En god gang lak, skjuler også de værste synsmæssige fejl på bilen, men selv en dårlig lakering har begrænset levetid.

Der findes utrolig meget dårligt udført arbejde indenfor bl.a autobranchen, og netop derfor er jeg forsigtig med at købe en bil der har haft en større trafikskade eller heloplakeret.

Det kan lade sig gøre at renovere fx en gammel klassisk bil 100% men det kræver så store resourser både håndværksmæssigt og tidsmæssigt (og økonomisk) at der tit bliver sprunget over.

Min kamarat der er udlært Pladesmed er udlært på et værksted der renoverede klasiske biler som mercedes mågevinger og lignende dyre klasiske biler - en komplet renovering der var udført 100% kunne løbe op i 5-700000 kr - men så var bilen faktisk bedre end da den løb af samlebåndet.
Da vi lavede Volvoèn blav der fx brugt tin og ikke plasticspartel da han kunne kunsten med at lægge karoseritin på - og da det håndværksmæssigt er det rigtige - tin arbejder meget bedre sammen med metal ift. plastic spartel så rigtige pladesmede der kan håndværket lægger fx tin på.

Det var i øvrigt slægt at gå med den Volvo i Gelette bænken og rette den op - en sådan gelette bænk er et uundværligt værktøj hvis rust og større karoseriskader skal laves 100 % - men den er dyr og værktøjet og fiksturer er også dyre - derfor laver mange en sådan rep uden at bilen kommer i bænk - og så er der ofte skævheder i det færdige resultat
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 127,725
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, CarlosShuct
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 16:09.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden