Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 201
0 medlemmer og 201 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 08-05-2012, 09:26
Morten Morten er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: May 2012
Bopæl: Storkøbenhavn
Indlæg: 41
Billeder: 2
Jeg sejlede først ud af havnen efter lang tid i tomgang og da olietrykket var på 39-40 psi. Da det var højest, var det ca 43-44 psi og da gassen blev taget af, faldt det til ca 35 psi et lille minuts tid, hvorefter det kom op på 39-40 psi igen.

Kan stigning og fald i olietryk have noget at gøre med at det er en federe olie jeg bruger, altså 15-40 i forhold til det gamle som sikkert var 10-40?

Jeg ved ikke præcis hvad årgang motoren er men båden er fra 2000 så den må være fra 98 ifølge motornummer.

Jeg har kontrolleret alle væsker, motorolie, servoolie og drevolie og de er alle fine.
Reply With Quote
  #2  
Gammel 08-05-2012, 09:37
Morten Morten er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: May 2012
Bopæl: Storkøbenhavn
Indlæg: 41
Billeder: 2
Kan man evt sætte en tester på som kan udlæse fejlen og derved løse problemet efterfølgende?
__________________
//Morten

Båd - Stingray 230 SX High Performance Årgang 2000
Motor - Mercruiser 502 Mag MPI 8.2l V8 Årgang 1998
Drev - Bravo one
Legetøj - Vandski og HO Sports Extreme XL 4 pers tube
Reply With Quote
  #3  
Gammel 08-05-2012, 09:58
Morten Morten er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: May 2012
Bopæl: Storkøbenhavn
Indlæg: 41
Billeder: 2
Kan det eventuelt være olie temperaturen det er galt med??
__________________
//Morten

Båd - Stingray 230 SX High Performance Årgang 2000
Motor - Mercruiser 502 Mag MPI 8.2l V8 Årgang 1998
Drev - Bravo one
Legetøj - Vandski og HO Sports Extreme XL 4 pers tube
Reply With Quote
  #4  
Gammel 08-05-2012, 10:24
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by Morten Se indlæg
Kan det eventuelt være olie temperaturen det er galt med??
Der er ingen standard monteret sensor til at måle olie temperatur med, ihvertfald på en 99 model (med en multirem) er der ingen, men kender ikke en 98 model men jeg tror heller at den har en, og i så tilfælde ved din ECM/ECU ikke hvad olietemperaturen er, og kan dermed ikke give alarm for det.

Med de olietryk værdier du nævner så tror jeg heller ikke at du har olie temperatur problemer.
Reply With Quote
  #5  
Gammel 08-05-2012, 11:32
Morten Morten er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: May 2012
Bopæl: Storkøbenhavn
Indlæg: 41
Billeder: 2
Okay.. Synes det bliver sværrere at finde ud af. Jeg må vel se om jeg kan finde en som kan hjælpe med at udlæse fejlen.

Mange tak for alt infoen BrianL
__________________
//Morten

Båd - Stingray 230 SX High Performance Årgang 2000
Motor - Mercruiser 502 Mag MPI 8.2l V8 Årgang 1998
Drev - Bravo one
Legetøj - Vandski og HO Sports Extreme XL 4 pers tube
Reply With Quote
  #6  
Gammel 08-05-2012, 12:12
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Du må få fat i et værksted, som har en tester, der kan udlæse fejlkoder, ellers kommer du ikke videre....
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #7  
Gammel 08-05-2012, 12:29
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Tilknyttet Brian vil jeg sige at din olie er med beskrevet " tidsinterval" ovenfor ikke i nærheden af at være varm. At din maskine er i drifttemp betyder langt fra at olien er varm.

Er der luftmængdemåler på maskinen?
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #8  
Gammel 08-05-2012, 10:21
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by Morten Se indlæg
Kan man evt sætte en tester på som kan udlæse fejlen og derved løse problemet efterfølgende?
Hvis den har logget en fejl i fejllageret så kan den udlæses.
Reply With Quote
  #9  
Gammel 08-05-2012, 10:20
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by Morten Se indlæg
Jeg sejlede først ud af havnen efter lang tid i tomgang og da olietrykket var på 39-40 psi. Da det var højest, var det ca 43-44 psi og da gassen blev taget af, faldt det til ca 35 psi et lille minuts tid, hvorefter det kom op på 39-40 psi igen.
43-44 PSI er ikke for højt olietryk og 35 PSI er ikke for lavt i tomgang. Så jeg tror ikke at alarmen skyldes olietryk.
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 127,918
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Billyemard
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 02:35.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden